Novell en spoolsv.exe probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Clients Windows 2000 client 4.81 & 4.8
Server Novell Netware 5.1
Printers Hp's
Printen is Ndps based

Nou het probleem is als volgt.

Als je gaat printen dan na een tijd krijg je een spoolsv.exe error dan is ook gelijk de print service gestopt.

We hebben echt al van alles geprobeert om te doen maar niks helpt.

We dachten dat het probleem eerst in Client 4.81 zat nou dus overal 4.8 installeren en dat ging wel een tijdje goed.
En na een week weer dezelfde problemen.

Je kan ook wel bij de services aanzetten dat hij zichzelf herstart naar een foutmelding maar dat wordt op een gegeven moment zo erg dat je om de 3 seconden de error krijgt.

We hebben overal op forums (ook novell forums) gekeken maar de 1 geeft de schuld aan hp de ander aan microsoft de ander aan novell ondertussen staan er allemaal dingen bij die je zou kunnen doen etc. register sleutels verwijderen patches bla bla bla, maar het komt er dus op neer dat wij niet de enige zijn die het probleem hebben.

Nou ik geloof dat ik hier al zoeen 15 patches op mijn pc heb en beta dingen en een beta client en echt niks helpt.

We hebben ook flash update van hp gedaan ook geen effect.

En als we een patch proberen werkt het even 1 dag ofzo en daarna keert hetzelfde probleem terug.

Ik wordt er eigenlijk een beetje hopeloos van.

Misschien dat iemand mij hiermee kan helpen.

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Welk SP heb je draaien?
Gebruik je zenworks?

Client 4.71 al eens geprobeerd?

De clients die jij gebruikt zijn bestemd voor zen 3.....

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 16:30

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Uiteraard de laatse servicepacks van W2k geïnstalleerd?

640KB should be enough for everyone

Verwijderd

Ik heb een enkele keer ook last van dit probleem.
Soms staat in Windows2000 in de taskmanager de Spoolsv op 99 procent en Windows wordt heel traag.
Opnieuw opstarten verhelpt het probleem maar het is toch vervelend.
Ook hier Client 4.80sp3 draaien.
voor de rest loopt het allemaal vrij goed.

• Attilla
3.71 Heeft hetzelfde probleem :(

en alle patches en update en weet ik veel wat van microsoft

4.80sp3 werkt wel bij 10 mensen en bij de volgende 10 mensen weer niet dat is zo vreemd.

een patch werkt bij de ene wel bij de andere niet :?
en dan na 1 of 2 dagen ook weer niet.

En ik kan het niet zo maar laten zitten bij een best groot bedrijf.

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 16:30

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Is die configuratie van te voren dan wel getest? Juist bij een groot bedrijf is dat van belang.

640KB should be enough for everyone

• Attilla
dat is het hem juist bij de pc's waarop het getest is van voornamelijk it mensen werkte het perfect.

Pas toen we helemaal uitgerold waren want het was ook van nt4 naar w2k een paar dagen er na begonnen de problemen ook op de pc's van de it mensen.

Verwijderd

Volgens Novell zou het probleem worden veroorzaakt door het library :NWWS2NDS.DLL wat zich in de directory C:\winnt\system32\netware bevindt.

Een "downgrade" van dit library door een versie die zich in client 4.7 en 4.71 for NT/2000 bevindt, zou het probleem zijn opgelost.
Zie ook document :10016658 op support.novell.com

Eens kijken of het inderdaad helpt, of heeft iemand dit al getest?

• Attilla
ik heb die file wel al 20 keer vervangen door uit andere versies maar nog nooit uit 3.71 dat ga ik even proberen als ik tijd heb vandaag,

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 10:15 schreef Attilla het volgende:
ik heb die file wel al 20 keer vervangen door uit andere versies maar nog nooit uit 3.71 dat ga ik even proberen als ik tijd heb vandaag,
Dit probleem is op te lossen door de wachtrij instelling van de printer te veranderen.
Hier staat standaard dat hij pas gaat printen als de laatste pagina gespooled is, verander dit zodat gelijk de eerste pagina geprint wordt.

• Attilla
Op donderdag 21 februari 2002 10:19 schreef _Swieep het volgende:

[..]

Dit probleem is op te lossen door de wachtrij instelling van de printer te veranderen.
Hier staat standaard dat hij pas gaat printen als de laatste pagina gespooled is, verander dit zodat gelijk de eerste pagina geprint wordt.
Dat staat al aan.

En die dll van de 3.71 client werkt ook niet :'(

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 10:49 schreef Attilla het volgende:

[..]

Dat staat al aan.

En die dll van de 3.71 client werkt ook niet :'(
Oepz.. dit werkte bij ons als een speer aangezien het nog op de default waarde stond.

Suc6 dan maar.

Verwijderd

Het probleem begint nu ook vaker op te treden, zelfs als
ik de (netwerk) printer niet eens gebruik! |:(
Windows wordt er takketraag van! :(
Maandag het maar eens echt gaan uitproberen.

Iemand al verder met testen of opgelost???

Verwijderd

Client 4.81 & NW 51 zeg je....

4.81 met welke patches ???
Welk Service Pack & patches staan er op de server ???

In principe zouden spoolsrv.exe en aanverwante problemen met NW51SP3 inclusief de post SP3 NDPS patches icm de 4.81 en de NDPS client libs van 9 november opgelost moeten zijn.

Vandaag zijn er wederom nieuwe NDPS clientlibs te downloaden bij Novell, waardoor dit _geen_ probleem meer _mag_ zijn....

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb het probleem hier ook gehad en het is inmiddels opgelost. Nou geloof ik dat ze bij Novell verschillende problemen met spoolsv hebben, dus ik weet niet of het helpt maar je kan het proberen...

Ik ga uit van NW5.1 sp3, Zen 2 met SP 1. Client 4.81. Win2k.

Nu is er een ndps-client fix beschikbaar (beta), installeer die. (ik weet de naam niet zeker, was iets als ndpcsp3a. Ik zit thuis en heb niet alles zo in een keer bij de hand)

Verder moet je een beta-fix voor zen instaleren. Dat is fd2pt4. Het lijkt erop dat hij nooit mmet uit de beta fase komt...

In dat laatste bestand zit een nal-bestand (sorry ik weet niet meer welk. Maandag kan ik dat opzoeken. zenapp32.dll?) waarvan de de juiste versie moet hebben voor zen2. Waarschijnlijk staat op de server versie 2.3 (ik weet de nummers ook niet precies meer, maar is op de knowledgebase te vinden) Dat moet zijn versie 2.2 die in een van die fixes zit. (eigenlijk is dat versie 2.2.0.3 ofzoiets)
Je moet dat bestand zowel op de server als op de client aanpassen, anders gaat de client tijdens het opstartten de nieuwste versie van de server installeren.

Die nieuwste versie 2.3.x.x is voor zen 3, versie 2.2.x.x voor zen 3.

Dat was voor mij de oplossing. Beetje vaag allemaal, maar het is nu wel te vinden op support.novell.com, en anders wil ik het volgende week wel even uitzoeken.

Ik hoop dat het bij jou ook werkt.

Leven is meervoud van lef

• Attilla
Ik zit nu niet op mijn werk dus ik zal de info voor Rosink en Loesje even opzoeken maandag.

Loesje als je de rest nog zou kunnen posten als je het gecheckt heb zou dat heel makkelijk zijn.

Verwijderd

Ik werk bij een groot bedrijf en loop nu ook tegen dit probleem aan:
Tecra 8100, W2k, Zen 3.1, Novell client 4.81, NW5.1

Het image is uitvoerig getest,
Er is geprobeerd een lexmark printer op de USB poort te installeren, dit lukte niet, vervolgens kunnen we de netwerk printers (HP) niet meer installeren en kan er niet meer aangelogd worden op Novell. Nu wordt de pc traag en geeft hij een melding op de spoolsv. Dit doet hij ook wanneer er niet geprint wordt. Andere T8100 met dezelfde loadset geven geen problemen.

Hadden jullie al een oplossing? :7

• Attilla
wow een oud topic van mij :)

bij ons is het op een hele vreemde manier opgelost :)

het helenetwerk op half inplaats van fullduplex gezet.

Toen was het over....

weird :?

Verwijderd

Hier hadden we ook het probleem op computers die windows2000 als OS hadden.
Ik heb het kunnen oplossen door Client4.83 te gebruiken.
Ik heb niets aan het interne netwerk gewijzigd.
sinds client4.83 komt het niet meer voor.
Pagina: 1