Toon posts:

harde schijf traag met kopieren op "eigen" schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee schijven:

1 x quantum fireball 15 GB 7200rpm + 2 mb cache + udma66
1 x ibm deskstar 40 Gb 7200rpm + 2 mb cache + ata100

ik heb voor beide de udma ingeschakeld op mijn msi k7t266pro 2 (non raid)

de IBM fungeerd als primairy master
en de Quantum als secundary slave

nou is mijn probleem dat als ik op mijn quantum een bestand naar bijv. een andere map op dezelfde schijf kopieer gaat ie zwaar flippen; rateld als een gek en kopieerd 15mb in ongeveer 4 a 5 minuten.

Kopieer ik van die schijf naar mijn IBM gaat ie razendsnel en flipt ie ook niet door tevens van IBM/cdrom/i-net/ofwatdanook naar de quantum schijf gaat perfecto..

w.t.f. is dit???

Verwijderd

En als je die Quantum nu als master op de tweede IDE poort plaatst ?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je bedoelt van de ene partitie naar de andere partitie op dezelfde schijf?

En je kunt ook beter doen wat pms zegt, altijd je schijven op aparte IDE kanalen.

specs

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
ja vind je dat gek? Als je naar dezelfde fysieke schijf data gaat kopieren, moet die lees/schrijfkop constant op en neer zitten te tikken... gek he dat dat langzaam wordt... Oke, 15mb in 4 minuten is wel ERG weinig, ik denk dat je daar ook nogal wat aan overdrijft... Maar uiteraard is het naar dezelfde schijf STUKKEN trager!!!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Op donderdag 21 februari 2002 11:06 schreef Rataplan_ het volgende:
ja vind je dat gek? Als je naar dezelfde fysieke schijf data gaat kopieren, moet die lees/schrijfkop constant op en neer zitten te tikken... gek he dat dat langzaam wordt... Oke, 15mb in 4 minuten is wel ERG weinig, ik denk dat je daar ook nogal wat aan overdrijft... Maar uiteraard is het naar dezelfde schijf STUKKEN trager!!!
Inderdaad...

Een extra factor zou fragmentatie kunnen zijn van zowel bron- als doelpartitie. En evt. viruscontrole op de achtergrond :? (Hoewel dit bij het kopieeren van de ene HD naar de andere toch ook meespeelt)

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
dit heb ik dus niet met die IBM...

Verwijderd

Ik vind het altijd het makkelijkst om niet allemaal verschillende partities aan te maken waartussen je moet kopieren. Ik heb een temp partitie en een swap partitie een windows partitie en een data partitie en tussen die verschillende partities hoef ik eigenlijk ook nooit wat te kopieren. Alleen tussen de windows partitie en de data kopieer ik wel eens wat, maar dat zijn andere schijven.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zoveel trager hoeft dat niet te zijn hoor. Als je OS gewoon 16 mb cached hoeft het nauwelijks trager te zijn.

• oldman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10-2012

oldman

I am old man !!!

Wat een flauwe kul, je kan gewoon van de ene partitie naar de andere partitie op dezelfde hD kopieren zonder noemenswaardig tijdsverlies.
Ik weet niet hoe jouw drives dat doen maar zowel mijn maxtor als mijn ibm hebben geen last van vertragingen.

Bluppy ik heb geen oplossing voor je probleem maar vond wel dat ik je even moest steunen.

If I don't make it today, i'll make it tomorrow

Verwijderd

Topicstarter
dank je ;)
Pagina: 1