Toon posts:

warmte cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
ik heb een amd athlon TB 1.4 ghz draaien op een msi board(msi 6380 ddr).
Nu heb ik mijn pc een tijdje gebruikt, ben daarna gaan kijken in het bios welke temepratuur mijn processor nu had.
Die was op dat moment:
CPU--->62°C
en systeem temperatuur 62°C.
Nu heb ik hier helemaal geen kaas van gegeten, is deze of zijn deze temperaturen te hoog?
Zo ja wat kan ik er aan doen? (ben een leek wat dat betreft)

Alvast bedankt DvanH

Verwijderd

Topicstarter
Ooops :)
De syteem temperatuur is geen 62°C maar 47°C.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op woensdag 20 februari 2002 16:21 schreef cinzano het volgende:
Ooops :)
De syteem temperatuur is geen 62°C maar 47°C.
waarom zeg je dat dan ?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
62 graden is een beetje heet niet?
Mijn ahtlon is 42 graden idle :)
En mijn case temp is 26 graden.
Dus zet een paar casefans in je pc dat helpt een stuk :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Da's idd best wel hoog ja. Niet dat het kwaad kan want het wordt pas gevaarlijk bij zo'n 70 graden. Maar ik zou bv wat casefans installeren, koelpasta gebruiken of een andere cooler kopen :7

edit:
Je hebt wel veel posts hoor! Al 3 sinds 27 sept. 2001!! :o

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Of je kast eens open zetten, dat wil ook nog weleens helpen :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 16:24 schreef kutkip het volgende:
Da's idd best wel hoog ja. Niet dat het kwaad kan want het wordt pas gevaarlijk bij zo'n 70 graden. Maar ik zou bv wat casefans installeren, koelpasta gebruiken of een andere cooler kopen :7

edit:
Je hebt wel veel posts hoor! Al 3 sinds 27 sept. 2001!! :o
Nee hoor, pas bij 80-85 begint het echt niet leuk meer te worden... Tot ong. 70 graden zou ik zeggen is het ok, zolang je pc maar stabiel is. Stel iig de CPU temp beveiliging in je BIOS in (als je die heb) voor de zekerheid, en gooi er idd ev. een paar casefans en/of nieuwe koeler in. Wat voor koeler heb je? Coolermaster? In principe is dit niet echt heel erg hoog hoor... Draai dit poggie es, en kijk hoe warm je CPU wordt, bijv. met Hardware Monitor... Stop iig maar met BurnK7 als ie de 70 bereikt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gedaan zoals tweak metallica gezegt heeft.
Ik heb de kast eraf gehaald en de temperatuur knalde naar beneden toe :).
Heb nu een nieuwe cpu-cooler besteld de "Thermatek vulcano7" en een nieuwe powersupply van 350 watt (enermax silent). Dit op advies van een vriend van me :)
Btw nog bedankt voor het tweak programmatje :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 20 februari 2002 16:20 schreef cinzano het volgende:

Alvast bedankt DvanH
[topic=309815/1/50]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik vind je temp aan de hoge kant
Mijn cpu draait op 42 graden en mobo 26.. Ik zou idd min. 1 casefan erin zetten

Verwijderd

[
Nee hoor, pas bij 80-85 begint het echt niet leuk meer te worden... Tot ong. 70 graden zou ik zeggen is het ok, zolang je pc maar stabiel is. Stel iig de CPU temp beveiliging in je BIOS in (als je die heb) voor de zekerheid, en gooi er idd ev. een paar casefans en/of nieuwe koeler in. Wat voor koeler heb je? Coolermaster? In principe is dit niet echt heel erg hoog hoor... Draai [url="http://home.wanadoo.nl/jebbe/downloads/burnk7.zip"]dit poggie[/url] es, en kijk hoe warm je CPU wordt, bijv. met [url="http://home.wanadoo.nl/jebbe/downloads/hmonitor.zip"]Hardware Monitor[/url]... Stop iig maar met BurnK7 als ie de 70 bereikt :)
Weet je dat heel zeker? 80-85? Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat mijn processor (athlonXP1800+) het goed doet bij 57 graden. Het lijkt mij veel te heet. Maar dat is dus niet zo? Overigens als ik de processor zwaar belast wordt ie zo 64 graden, dat is dus ook niet gevaarlijk?
Ik heb een redelijk goedkope koeler dus dacht dat een nieuwe misschien geen kwaad zou kunnen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 22:11:
[...]

Weet je dat heel zeker? 80-85? Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat mijn processor (athlonXP1800+) het goed doet bij 57 graden. Het lijkt mij veel te heet. Maar dat is dus niet zo? Overigens als ik de processor zwaar belast wordt ie zo 64 graden, dat is dus ook niet gevaarlijk?
Ik heb een redelijk goedkope koeler dus dacht dat een nieuwe misschien geen kwaad zou kunnen.
57 C te warm is gewoon een nerd opmerking , pas bij ~ 80 - 85 C moet je je zorgen gaan maken , bij 70 is er idd nog niks aan de hand

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Thunderbirds staan er toch om bekend warm te worden?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 22:11:
[...]

euh... das exact hetzeflde als bij mij XP2000+ dussuh, das niej erg... (wel enigzins vreemd dat ie exact dezelfde temps heeft terwijl die toch langzamer is... je zou verwachten dat et iets koeler zou zijn... :? )

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Voor Athlon temps zie de search. Deze vraag is echt al honderdduizend maal voorbij gekomen. En trouwens kickers, kijk eens naar de topicdate ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.