[flash] vaag probleem met browser instelling cache

Pagina: 1
Acties:

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
ik ben bezig met een gastenboek in flash. Is bijna klaar op de grafische invulling na.
werkt als volgt: coldfusionpagina haalt data uit database-->via cfoutput opgehaald door swf-je en in een tekstveldje gezet. (in het kort)
Werkt prima, maar nu ben ik er achter gekomen dat het alleen werkt als je bij de internetoptions van je browser, 'check for newer versions of stored pages (cache)' op 'automatic' hebt staan. Als de instelling op 'every visit of the page' staat gebeuren er de meest vreemde dingen, bv de volgende en vorige knop moet verdwijnen afhankelijk van of je op de eerste of de laatste pagina berichten staat. Dat werkt soms wel, soms niet als je browser op 'every visit of the page' staat ingesteld.
Ok gebeurt het dan vaak dat de volgende pagina niet wordt opgehaald als je op de volgende knop drukt.
Als je browser ingesteld staat op 'automatic' dan zijn er geen problemen.

Heeft iemand een idee waar dat door komt en wat ik er aan kan doen?

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 22:40
heb hetzelfde probleem gehad met flash en IE.
Het bleek dat mijn browser-cache de oude swf vasthield, en daardoor vernieuwingen niet liet zien.

Mijn (omslachtige, maar wel werkende) manier is:
  • browser sluiten
  • in de internet-cache van de browser de swf opzoeken
  • de juiste file verwijderen
  • browser weer opstarten en
  • opnieuw de flash bekijken.

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
wat je zegt klopt, maar dat is natuurlijk geen optie, ik kan niet van de mensen die het gastenboek vragen of ze hun internet cache leeg gaan gooien en hun browser sluit voor ze de volgende pagina berichten kunnen bekijken.
Er moet toch een andere oplossing zijn?

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 22:40
ik gebruik nog wel eens het volgende in mijn pagina's (eerlijk gezegd weet ik tot nu toe nog steeds niet of het werkt :?)
Misschien dat je daar wat mee kan
code:
1
2
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" content="no-cache">

Verwijderd

je moet in de embed code in html van je swf kijken en daar bij en de embed, en bij de object code achter de naam van de swf iets als dit doen:

mijnswf.swf?randomwaarde

Waar randomwaarde kan worden gegenereerd vanuit de flash film die parent is van de film die je wil inladen, of zoals gezegd een javascript dingetje in je html.....probleem weg.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Op woensdag 20 februari 2002 17:22 schreef B-Top het volgende:
je moet in de embed code in html van je swf kijken en daar bij en de embed, en bij de object code achter de naam van de swf iets als dit doen:

mijnswf.swf?randomwaarde

Waar randomwaarde kan worden gegenereerd vanuit de flash film die parent is van de film die je wil inladen, of zoals gezegd een javascript dingetje in je html.....probleem weg.
Hmmm dat vind ik best een goeie oplossing :)
Op woensdag 20 februari 2002 16:51 schreef ronjon het volgende:
heb hetzelfde probleem gehad met flash en IE.
Het bleek dat mijn browser-cache de oude swf vasthield, en daardoor vernieuwingen niet liet zien.

Mijn (omslachtige, maar wel werkende) manier is:
  • browser sluiten
  • in de internet-cache van de browser de swf opzoeken
  • de juiste file verwijderen
  • browser weer opstarten en
  • opnieuw de flash bekijken.
Cache leggooien hoef ik nooit te doen.
Browser afsluiten en weer opstarten is bij mij altijd voldoende.

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter

mijnswf.swf?randomwaarde

ga ik morgen op mijn werk proberen, al vast bedankt. (is dit niet al de tweede keer dat je me uit de brand helpt?)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

pff...en niet eens wat code erbij... ;)

* oh,when? doet dan maar zijn functie erin

want je kunt wel hardcoded die var in je html zetten maar das natuurlijk helemaal niet leuk ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function no_cache() {
    if (doLoad != "1") {
        SWFstr = new String(_url);
        SWFfindlastslash = SWFstr.lastIndexOf("/");
        this.loadMovie (substring(SWFstr, SWFfindlastslash + 2, SWFstr.length - SWFfindlastslash) + "?ID="+ Math.random()*99999999 + "&doLoad=1",0);
    }
}

no_cache();

gewoon in je eerste frame droppen ( pas wel op als je andere key/pair values aanroept via je object & embed tag want die zijn gewoon kwijt...

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter

mijnswf.swf?randomwaarde

is het een probleem dat het swf-je dat wordt gecached (het probleem-swfje dus) niet rechtstreeks in een html pagina staat, maar via een loadmovie binnen een andere swf wordt gehaald? Die "hoofd swf" staat natuurlijk wel in een html pagina, mag jouw code daar in? Verder hoeft ie niet in andere pagina's?
Het enige wat ik dus hoef te doen is van 'gastenboek_kijk.swf' 'gastenboek_kijk.swf?randomwaarde' maken?

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 01:42 schreef oh,when? het volgende:

[..]

pff...en niet eens wat code erbij... ;)

* oh,when? doet dan maar zijn functie erin

want je kunt wel hardcoded die var in je html zetten maar das natuurlijk helemaal niet leuk ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function no_cache() {
    if (doLoad != "1") {
        SWFstr = new String(_url);
        SWFfindlastslash = SWFstr.lastIndexOf("/");
        this.loadMovie (substring(SWFstr, SWFfindlastslash + 2, SWFstr.length - SWFfindlastslash) + "?ID="+ Math.random()*99999999 + "&doLoad=1",0);
    }
}

no_cache();

gewoon in je eerste frame droppen ( pas wel op als je andere key/pair values aanroept via je object & embed tag want die zijn gewoon kwijt...

HTH :)
ik heb gewoon domweg je code gecopieerd en in het eerste frame geplakt, maar het werkt niet. Ik begrijp geen reet van je script dus ik zal nog wel iets aan moeten passen zeker??

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 21 februari 2002 11:29 schreef niXnut het volgende:

[..]

ik heb gewoon domweg je code gecopieerd en in het eerste frame geplakt, maar het werkt niet. Ik begrijp geen reet van je script dus ik zal nog wel iets aan moeten passen zeker??
het mooie is dat je de code niet hoeft te begrijpen van dit script ( kan het wel uitleggen hoor.. ), maar dit is echt een drag 'n drop script en het werkt. Ik spreek uit ervaring want dit draait echt al een jaar op bijna iedere productie die we hier hebben uitgepoept...

het kan in sommige gevallen gebeuren dat het niet lokaal werkt ( windows 2000 vooral, en bij netwerk-files ) maar voor de rest..drag'n drop en het werkt..

:)

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 12:03 schreef oh,when? het volgende:

[..]

het mooie is dat je de code niet hoeft te begrijpen van dit script ( kan het wel uitleggen hoor.. ), maar dit is echt een drag 'n drop script en het werkt. Ik spreek uit ervaring want dit draait echt al een jaar op bijna iedere productie die we hier hebben uitgepoept...

het kan in sommige gevallen gebeuren dat het niet lokaal werkt ( windows 2000 vooral, en bij netwerk-files ) maar voor de rest..drag'n drop en het werkt..

mag ik je anders niet ff het FLA-tje mailen, misschien heb ik het script op de verkeerde plaats gepleurd of zo.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 21 februari 2002 12:56 schreef niXnut het volgende:

[..]

mag ik je anders niet ff het FLA-tje mailen, misschien heb ik het script op de verkeerde plaats gepleurd of zo.
als het niet te groot is..gooi hem maar online... (niet mailen svp)

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 14:13 schreef oh,when? het volgende:

[..]

als het niet te groot is..gooi hem maar online... (niet mailen svp)

ok, hij staat op http://www.olround.nl/jules/proef/gastenboeknieuw.fla
als je er ff naar wilt kijken, heel graag. Kun je me vast wel vertellen waar ik je scriptje neer moet zetten.
bvd

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
en?

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

zoals ik al zei..

gewoon in het allereerste frame op je _root droppen..werkt echt gegarandeerd..

Pagina: 1