Dikte draadjes

Pagina: 1
Acties:

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Weer een domme vraag.
Ik ben bezig onderdeeltjes te verzamelen voor mijn baybus en nu heb ik zojuist 5 m electricteits draad gevonden maar...

De draad is ongeveer de helft dunner dan de draad van mijn fans... en die tree draadjes moet ik met elkaar evrbinden... kan dit kwaad?
Zoiets als dit is het probleem

===== -------- kan ik zoiets wel op elkaar aansluiten (12V) smelt het dunnere draad dan niet etc...

Verwijderd

met zon lage spanning en stroom kan dat goed. Gewoon doen dus gaat niets fout.

Verwijderd

weet het niet zeker, maar dacht dat die draadjes voor 5v waren/zijn :P als je dan 12v er doorheen pompt worden ze wel warm, maar smelten :?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Waarom neem je niet gewoon het zekere voor het onzekere en koop je ff een stukje draad bij de doe het zelf zaak?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Ach als het niet goed gaat dan ruik je dat vanzelf :+

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Spanning is niet belangrijk, stroom wel..

Dus als de stroom niet te hoog is, zal het wel goed gaan! (Overigens maakt vaste kern, of losse adertjes ook nog een verschil!)

Maargoed, gewoon proberen en kijken of de draden niet te warm worden!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:02
Kan iemand mij vertellen hoe dik (in mm²) die kabels zijn van de voeding en die van de fans? Das wel zo handig als je kabels online wilt bestellen en je weet dat niet :D

Als niemand daar antwoord op heeft kan iemand dan mij vertellen (ook in mm²) hoe dik/dun ik het beste kan gebruiken voor mijn fanbus?

• Witlof
Ik heb nu een lijst Schakel- en besturingsdraad LIY gevonden bij de conrad alleen kan ik kiezen uit 0,22mm², 0,5 mm², 0,75mm², 1mm² en 1,5mm². Aangezien ik geen flauw idee heb wat deze gegevens precies zeggen (kern, buitenmantel of weet ik wat) weet ik ook niet welke ik moet kiezen. Wie helpt?

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Zolang je er geen 10 Ampere er door stuurt is da geen probleem. >:)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Witlof
Ja, dan snap ik dat ik dan niet een te dikke kabel nodig heb maar het gaat er mij meer om dat hij ook niet te dun is. Ik laatst een draad en die was iets van 0,14mm² of zo en die is zo dun als visdraad wat dus niet echt goed zal zijn lijkt me.

Zal 0,22mm² ook nog te dun zijn of zou dat ook goed kunnen? Kan ik misschien beter 0,5mm² pakken voor de zekerheid?

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Op donderdag 04 april 2002 22:02 schreef Witlof het volgende:
Ik heb nu een lijst Schakel- en besturingsdraad LIY gevonden bij de conrad alleen kan ik kiezen uit 0,22mm², 0,5 mm², 0,75mm², 1mm² en 1,5mm². Aangezien ik geen flauw idee heb wat deze gegevens precies zeggen (kern, buitenmantel of weet ik wat) weet ik ook niet welke ik moet kiezen. Wie helpt?
De maten die worden gegeven zijn de kern doorsnedes. Mantel diktes worden meestal apart vermeld.

En hier wat voorbeelden:
Voedingskabeltjes in je PC voeding zijn 0.75mm2
Je voedings kabel van de PC (die dikke zwarte voor in het stop contact) is 1,5mm2
De aansluit kabeltjes van een fan zijn normaal 0,5mm2. Bij kleiner fans ook wel een 0,25mm2
Op woensdag 20 februari 2002 16:28 schreef Twynn het volgende:
Spanning is niet belangrijk, stroom wel..

Dus als de stroom niet te hoog is, zal het wel goed gaan! (Overigens maakt vaste kern, of losse adertjes ook nog een verschil!)
Let hier ook even op. (solid)
1,5mm2 - 10A
1mm2 - 7A
0,75mm2 - 2,5A
0,5mm2 - 1,5A
en 0,22mm2 - 800mA
Ik weet niet of de waardes helemaal correct zijn (ben alweer wat dingen vergeten van de LTS en MTS sinds ik op de HTS zit. SORRY)
Voor soepele draad liggen de waardes ietsjes lager maar niet veel.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Witlof
Hier kan ik zeker wat mee. Bedankt, nu kan ik eindelijk eens mijn fanbus afmaken want het frontje met schakelaars en LED's lag hier al een tijdje :)
Pagina: 1