Ik heb een scriptje om meerdere Word documenten achter elkaar te kunnen printen.
Gedeelte van de aanroep functie:
Nummer wordt dus gebruikt om bij ieder document de timeout iets te verlengen.
De volgende functie schrijft een html code die als printervriendelijke versie een .doc file heeft en dan zichzelf print.
printPage = een (verborgen) frame op de page.
Nu gaat dit goed zolang de gebruiker voor het verstrijken van die 5 seconden op print/annuleren heeft geklikt.... anders wordt er een 2e print dialoog aangeroepen en loopt de pagina vast. (IE 5.x)
Als ik printUit() een pop-up venster laat oproepen (en dan daarin schrijf) dan werkt het wel... dan komt het volgende print dialoog venster pas als die andere gesloten is.
Alleen is dit niet zo mooi/gebruikersvriendelijk. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dat in het frame ook zo kan doen?
(ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel
)
Gedeelte van de aanroep functie:
code:
1
2
3
4
5
| for (var teller=0; teller < document.formulier.length; teller++){
if (document.formulier.elements[teller].checked){
//print en wacht
setTimeout('printUit(document.formulier.elements['+teller+'].name,false)',5000 * nummer);
nummer+=1; |
Nummer wordt dus gebruikt om bij ieder document de timeout iets te verlengen.
De volgende functie schrijft een html code die als printervriendelijke versie een .doc file heeft en dan zichzelf print.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function printUit(bestand,einde){
parent.printPage.document.clear;
parent.printPage.document.open();
parent.printPage.document.writeln("<HTML><HEAD>");
parent.printPage.document.writeln("<link rel=alternate media=print href=" + bestand + ">"); //link naar .doc file
parent.printPage.document.writeln("</HEAD><BODY>");
parent.printPage.document.writeln("<script language=JavaScript>");
parent.printPage.document.writeln("parent.printPage.focus()");
parent.printPage.document.writeln("if (window.print) parent.printPage.print()");
parent.printPage.document.writeln("<"+"/script>");
parent.printPage.document.writeln("<"+"/body><"+"/html>");
parent.printPage.document.close();
} |
printPage = een (verborgen) frame op de page.
Nu gaat dit goed zolang de gebruiker voor het verstrijken van die 5 seconden op print/annuleren heeft geklikt.... anders wordt er een 2e print dialoog aangeroepen en loopt de pagina vast. (IE 5.x)
Als ik printUit() een pop-up venster laat oproepen (en dan daarin schrijf) dan werkt het wel... dan komt het volgende print dialoog venster pas als die andere gesloten is.
Alleen is dit niet zo mooi/gebruikersvriendelijk. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dat in het frame ook zo kan doen?
(ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George