Mijn klote netwerk(mijn 1e) wil niet werken, help!

Pagina: 1
Acties:

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 22:58

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Ik kan geen verbinding maken mt de andere pc, ik zie hem dus ook nie in de netwerk omgeving.
De werkgroep is gelijk, de zelf bepaalde ip-adressen zijn gelijk op de laatste waarde na, sub netmask is gelijk.

WAT DOE IK FOUT????(ik doe iets fout weet alleen nie wat)

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

hoeveel pc's
gebruik je een hub, een switch een cross cable ?

OS ? Protocol ?

Verwijderd

Welke protocollen gebruik je allemaal? ik raad je aan TCP/IP en NetBEUI te installeren en NetBEUI als primair protocol in te stellen (staat ergens op het eigenschappen tabblad van het protocol) en, en wat ook erg belangrijk is is dat je wel een aantal bronnen als gedeeld moet opgeven anders zien ze elkaar niet, probeer ze eens te pingen?

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Als protocollen heb ik geinstalleerd:netbui, ipx/spx, tcp/ip.

En dan vanalles externe toegangsadapter en eentje voor die netwerk kaart

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

Gebruik je een UTP Cabel ? Is ie Cross-Link ? Of heb je een Coax omgeving ? Netbui is helemaal niet nodig... TCP/IP is voldoende! Tenzij een spel (oud) bijv. Netbui of Spx/ipx nodig heeft, maar tegenwoordig is dat niet nodig.

Je kunt ook nog op START klikken, en vervolgens Log on/Log Off proberen...

Kijk ook ff of je Microsoft Networking service aan hebt...

In ieder geval iets meer info a.u.b. Thankx

Suc6

Verwijderd

Netbuie is inderdaad niet nodig, maar als je bestanden wil gaan copieeren via netwerk zou ik et toch maar installeren, netbuie ziet een andere pc nl. veel sneller dan TCP/IP, ik had nl. eerst ook alleen TCP/IP en het duurde een eeuwigheid voordat ik iets networkneigborhood zag staan, na installatie netbuie zagen ze elkaar meteen.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

hhmmm...
Probeer is een ping !!! gewoon in dos of run "ping 192.168.0.x" invullen en kijken of je pakketjes terugkrijgt (x is het nummer dat je zelf hebt ingevoerd)
Zorg dat ze alletwee subnetmask 255.255.255.0 hebben. Misschien heb je een oude of onjuiste driver voor 1 gebruikt, wil het ook nog wel eens foutgaan.
Alleen TCP/IP en IPX zijn genoeg.
Je kan ook find computer doen. In explorer duurt het altijd ff...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

je moet er wel op letten dat de service betstands sharinf voor micosoft windows netwerken wel wordt mee geinstalleerd. dan enven een diskje sharen. Mare als je kan pingen zit het vereder wel goed met je protocollen.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 22:51

Crusader

Arc Nature

Psies.. je ziet die andere pc pas wanneer je iets geshared hebt.
Ping moet altijd werken.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
er is met enige onzin verbetering in gekomen, we kunnen nu bestanden sharen, printer delen en netwerk spellen spelen maar nog geen internet delen !!! en ja alles is geinstalleerd

Pagina: 1