Toon posts:

LAN werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forummers,

Ik heb een vraagje. Wij zijn hier momenteel bezig met het aanleggen van een netwerkje tussen drie PC's. Deze hebben we verbonden met een HUB, maar nu zegt hij steeds dat de verbinding niet goed is: Controleer of hardware goed is aangesloten en of de kabels goed zijn aangesloten. We hebben nu de ene computer in de Uplink aangesloten en de andere op een van de ingangen. Dat is toch goed?

Kan iemand ons helpen?

Alvast bedankt!

Lucas

Verwijderd

Check the manual (Tis maar idee :) )

Verwijderd

Als OS draai je uiteraard UNIX :P?, geef eens wat meer details over de netwerkinstellingen en OS's die je hebt draaien.

Wat voor een kabels heb je gekocht, geen cross hoop ik ?
Kan jij jezelf local pingen ?, dus ping 127.0.0.1

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

A lees de algemen faq over je begroeting
B lees de faq an NT
C use teh search
D zo moet het twee normale kabels van pc naar de hub (normale poorten) toe en niet in de uplink poort. Uplink is alleen voor een hub naar een andere hub/switch. Ook wel een protocol instellen enzo ene nic ip 192.168.0.1 255.255.255.0 en 192.168.0.2 255.255.255.0

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
nope, alle pc in de normale poorten drukken, niet de uplink, alleen een crosscable kun je in de uplink drukken, voor de rest alleen straith.

kom anders maar op msn, en voeg mij toe: aanarjan@hotmail.com

Verwijderd

Je moet em nie in de uplink douwen maar in de gewone ports.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Je moet je pc's wel hard een ip-adres meegeven ( bijv de 1e pc met 192.168.0.1 , de 2e pc 192.168.0.2 enz. ) Bovendien moet je (in Win98) aanvinken dat je mappen wil delen met andere gebruikers... ;)

Humor moet je serieus nemen

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Op woensdag 20 februari 2002 15:27 schreef Lucas_Bredan het volgende:
Hallo forummers,

[...]

Alvast bedankt!

Lucas
Lees ff de faq wil je...

Ok, ten eerste, de uplink is niet waarvoor jij hem nu gebruikt (hiermee kan je hubs/switches aan elkaar koppelen), alle 3 de computers moeten in een normale poort op de hub. Ten tweede, heb je wel normale kabels? (geen crosslink dus!) Ten derde, welk OS heb je?

edit: ik deed weer veel te lang over deze post... :Z

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
kijk ook ff op /p [topic=152460/1/25] /p
Kun je een heeeeeeeeeeeeellleeeeeeeeeeboelllll! lezen over het maken van een GOED netwerkje.... :P

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
Als OS heb ik op 2 van de 3 XP en op de andere Win98. Ik zal nog eens ff prutsen met die hub en instellingen.

Volgens mij is die kabel wel de goeie, want dat hadden we namelijk al een keer fout gedaan :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
zulke mensen zouden eigenlijk geen netwerk aan mogen leggen, E E R S T L E Z E N, maarja... iedereen moet ergens beginnen :7

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Op woensdag 20 februari 2002 15:41 schreef Lucas_Bredan het volgende:
Als OS heb ik op 2 van de 3 XP en op de andere Win98. Ik zal nog eens ff prutsen met die hub en instellingen.

Volgens mij is die kabel wel de goeie, want dat hadden we namelijk al een keer fout gedaan :)
Whahahahaha :+ ;)

K dan...

Ik zou zeggen gooi alle netwerk zooi op de computers ff weg en stel op een XP bak met de wizard Thuisnetwerk alles in (Zie windows help...). De wizard vraagt op een gegeven moment of je een install disk wilt maken voor de andere pc's, doe dit, en gebruik deze op de andere pc's...

Et voila, het werkt! :)

Makkelijker kan haast niet :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Pagina: 1