Toon posts:

Shout-out

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben een trotale leek, kan html en beetje java-script. Nu wil ik voor een site een shout-out maken. Mensen kunnen ergens een klein bericheje invullen, laten we zeggen max 50 tekens. en asl ze dan op ok/verstuur drukken! Dat het dan in speciale colom komt! En dat ze dan na een week weer verdwijnen.

Bijv zoals op http://www.sweetlakegangsters.com (staat gewoon op begin pagina: je moet iets naar onder en staat daar links Shoutbox heet het daar)!

Maareh kan iemand mij vertellen hoe ik zo iets kan maken?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

• php en platte text file
• php en mysql database

Misschien staat er op www.hotscripts.com een kant-en-klare oplossing :)

Wat heb je al geprobeerd, hoever ben je gekomen ?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Daarvoor zou je je moeten gaan verdiepen in server-sided webscripting. Dat zijn programmeertalen als Php, Perl, ASP. Die maken het mogelijk om aan de server kant, gegevens die een client (gebruiker van jou site) invult te verwerken in een database of misschien (erg leuk wel) in een XML.
Enige wat je daar wel voor nodig hebt is een eigen webserver voorbereid op 1 van deze script-talen.

Succes ermee :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb zo'n site!

Maareh ben nogal leek, kunne jullie me niet helpen?
Ben dus nog nergens!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

allereerst. In welke taal wil je gaan programmeren? Asp, Php of Perl?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee wat het verschil is! En ken ze ook alledrie niet. Dus zeg maar wat het makkelijkste is (voor mij)!

• Soultaker
  • Laatst online: 13:13
De meest simpele variant hiervan is wel met wat shellscripts te realiseren. Dan heb je weinig meer nodig dan wat ervaring met werken in een shellomgeving.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op woensdag 20 februari 2002 15:39 schreef cobraXP het volgende:
Oke ik heb zo'n site!

Maareh ben nogal leek, kunne jullie me niet helpen?
Ben dus nog nergens!
Kijk even in de FAQ. Daar staan een hoop links naar tutorials en nuttige sites. Dan ben je iig zo 'ergens'.
[topic=327241/1/25]
Links
Op internet is ontzettend veel kant-en-klare informatie te vinden. Hier alvast een opstapje om scripts, tutorials en manuals te vinden:
[lijst met links uit de faq]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, maar nog ff een ding voordat ik daar wat aan ga hebben! Welke taal kan ik best gaan gebruiken?

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zou php aanraden. is redelijk intuïtief (NOFI)

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op woensdag 20 februari 2002 16:10 schreef TheRookie het volgende:
Zou php aanraden. is redelijk intuïtief (NOFI)
yep php. goeie keuze. echter ken ik mensen die goeie argumenten hebben om ASP te gebruiken. Elke taal heeft zijn voordelen. je zal zelf uit moeten vinden wat het meest bij jou past.

ps voor topicstarter. verwacht niet dat je overmorgen jou wens al klaar hebt. het is nodig veel te oefenen en veel fouten te maken om daar van te leren :)

Verwijderd

Topicstarter
Als jullie ergens eentej vinden op i-net, dan hoor ik het hopelijk wel!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Denk 't niet want dan is dit topic een scriptrequest, en die mogen niet ;) :P

Verwijderd

Topicstarter
O, dat wist ik niet, sorry!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Hum tja, dit topic voldoet dus zo'n beetje op geeneen punt aan de faq ;) . Ga eerst eens wat leuk experimenteren met een server-side scripting omgeving zodat je een beetje een indruk krijgt wat het allemaal is :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.