Toon posts:

RPM installeren in Smoothwall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb smoothwall als server draaien. In deze linux-versie zit geen rpm. Nu wil ik graag samba e.d. installeren. Daarvoor heb ik rpm nodig. Weet iemand hoe ik rpm kan installeren in smoothwall?

Bvd

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hmm, hoezo heb je daarvoor per sé RPM nodig? Kan je niet met source compileren in Smoothwall?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een isdn verbinding, dus het duurt een beetje lang om dat te downloaden. Maar ik heb wel een RedHat cd. Daarom wou ik van die cd installeren.

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Kijk hier eens na ! Als je nog een windows bakkie hebt is dit heel erg makkelijk !
http://winscp.vse.cz/eng/

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar dat werkt niet. In Smoothwall is zo'n beetje alles afgesloten. Maar ken je geen rpm-installer of i.d.?

Verwijderd

Ja, je kunt een rpm natuurlijk met rpm installeren :)
Maar die zit ook in een rpm.
En je kunt ook de source van rpm downloaden, maar dan kun je net zo goed de source van samba downloaden.

Welk pakketmanagement gebruikt smoothwall dan?
En levert die geen samba mee?

Tja, een rpm kun je met rpm2cpio installeren, je krijgt dan een cpio bestand. Maar of dat op smoothwall zit?

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Op woensdag 20 februari 2002 16:06 schreef frozeneagle het volgende:
sorry, maar dat werkt niet. In Smoothwall is zo'n beetje alles afgesloten. Maar ken je geen rpm-installer of i.d.?
Smoothwall heeft ssh open staan of je kan hem open zetten, dan werkt dit ook !!!!!
Zelf gebruikt, dus ik weet dat het werkt

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

tar en gzip heb je vast wel ?

Kijk dan hier eens..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1