Toon posts:

Welke IDE HD moet ik nemen????

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een paar maanden alle reviews aan t lezen om een nieuwe IDE HD (van 80 gig minimaal) te kopen nou ben ik tot de volgende hd gekomen (omdat deze overal als beste uit de test kwam) Western Digital 120GB (7200rpm) 8MB Cache maar heb ik voor deze prijs niks beters???

laat me ff je mening weten en hoe jij er over denkt want ik kom er echt niet uit

thanks.. :)

Verwijderd

Maxtor D740X is de beste voor mij, en geloof me, ik heb er goed naar gezocht.
Ik heb er nu 2 in ide raid 0 hangen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op woensdag 20 februari 2002 15:15 schreef TacitRed het volgende:
Maxtor D740X is de beste voor mij, en geloof me, ik heb er goed naar gezocht.
Ik heb er nu 2 in ide raid 0 hangen.
Hmm.. Die kan ik anders niet in de 120GB smaak vinden.. (maximaal 80 GB).

Verwijderd

Topicstarter
wat heb je nou precies nodig voor dat raid dan?
heb een k7pro mobo en volgens mij zit daar nog geen raid op :)

Verwijderd

Als je schijven in RAID hangen, moeten het 2 dezelfde schijven zijn. Dan kunnen ze gelijktijdig gelezen/beschreven worden en gaat het dus ook 2x zo snel. Staat goed uitgelegd in de FAQ van dit forum.

Je kan een RAID controller kopen, kost ongeveer 60 Euro's.
Als je dan voor de D740x's gaat, zorg dan dat je controller ATA133 ondersteund, dan gaat het echt lekker rap.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem geen Maxtor, want die zijn zwaar ruk.
Neem een Seagate, die werken perfect en nog snel ook

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:17
Op donderdag 21 februari 2002 13:43 schreef Terw_Dan het volgende:
Maxtor ruk? Is een mening... Ik ben heel tevreden over mijn Maxtor, bloedje snel en geen enkel probleem mee gehad.
De enige reden om toch een Seagate (barracuda IV) te kopen is omdat hij veel stiller is...

• Wietse
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Op donderdag 21 februari 2002 13:43 schreef Terw_Dan het volgende:
Terw_Dan, omdat jij toevallig slechte ervaringen met Maxtor hebt (ik meen dat jij het was die in meerdere maxtor topics zit te flamen over je slechte ervaringen) ik heb zelf een Maxtor D740X en die doet het prima, als de topic starter even de search gebruikt zal hij vanzelf zien dat de D740X gewoon de snelste en betrouwbaarste schijf van dit moment is.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:22
de IBM 120 Gig 7200 , heeft wel maar 2meg cache, en is nog duurder ook...maar verslaat d8 ik desondanks die WD.
Magoed, ga maar op de reviews af die eral zijn.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:20

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

kheb ook een 40Gb D740X in me kast hangen... snel, stil en geen problemen dusver... de prijs is ook nog eens erg aardig.

¯\_(ツ)_/¯

• Wietse
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Op donderdag 21 februari 2002 13:50 schreef beschuitfluiter het volgende:
kheb ook een 40Gb D740X in me kast hangen... snel, stil en geen problemen dusver... de prijs is ook nog eens erg aardig.
Dat bedoel ik dus :? :z

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 13:46 schreef ZeTt het volgende:

[..]

Terw_Dan, omdat jij toevallig slechte ervaringen met Maxtor hebt (ik meen dat jij het was die in meerdere maxtor topics zit te flamen over je slechte ervaringen) ik heb zelf een Maxtor D740X en die doet het prima, als de topic starter even de search gebruikt zal hij vanzelf zien dat de D740X gewoon de snelste en betrouwbaarste schijf van dit moment is.
xcuse me.

Doe nog eens een search op D740x. De meeste hits die je dan krijgt zijn van mensen die problemen hebben met hun maxtor 740x schijfje.
De snelste... met die extra ata 133 controller misschien. Anders bepaald niet.
De betrouwaarste... Nog maar even afwachten lijkt me. De 60GXP en 75 GXP van IBM begonnen ook goed.

Ik heb Terw_Dan nog nooit zien flamen op maxtor. Dat hij niet van maxtor houd is wat anders maar flames... nee

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit soort topics komend dagelijks voorbij en zijn allemaal even nutteloos omdat iedereen een andere mening heeft. Orienteer jezelf, en neem zelf een beslissing.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.