Toon posts:

wat is verstandigste DVD aankoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welk merk zal ik toch nemen. Is het bv slimmer om een 16/40 van Pioneer te nemen ipv een 16/48 van Aopen omdat het merk misschien beter is?
Zijn er nog spelers die ik beslist niet moet nemen?
En is de DAE sneller dan bij cdrom's?

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
Zorg dat je er iedergeval een neemt met justlink. Scheet je weer onderzetters :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
Op woensdag 20 februari 2002 15:45 schreef DinoRacer het volgende:
Zorg dat je er iedergeval een neemt met justlink. Scheet je weer onderzetters :)
Het gaat om DVD-spelers :)

Ik heb wel goede ervaringen met LG
Lite-on maakt redelijk wat herrie net zoals AOpen
Pioneer heb ik geen ervaring mee...

Verwijderd

Topicstarter
Wat is justlink?
Ik wil trouwens geen DVDbrander maar DVDspeler die tevens brute DAE heeft zodat ik lekker kan branden met mijn Plexwritert, zodat ik zomin mogelijk de burnproof nodig heb van de plextor.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Op woensdag 20 februari 2002 15:49 schreef TacitRed het volgende:
Wat is justlink?
Ik wil trouwens geen DVDbrander maar DVDspeler die tevens brute DAE heeft zodat ik lekker kan branden met mijn Plexwritert, zodat ik zomin mogelijk de burnproof nodig heb van de plextor.
LOL :) justlink is net zoiets als burnproof :)
DinoRacer d8 dat je n cd/dvd-writer wilde

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 15:52 schreef schaduw het volgende:

[..]

LOL :) justlink is net zoiets als burnproof :)
DinoRacer d8 dat je n cd/dvd-writer wilde
justlink is niet zoiets als burnproof, het is burnproof, gewoon met een andere naam

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe,LOL.

Maar die LG, is die goed? Ook 48 cd-speed, maar dan is die toch nog sneller als een 52x cdrom, qua gemid. snelheid?

Verwijderd

Theoretisch is ie sneller, maar je merkt er niks van in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Nu hoor ik weer dat Pioneer betrouwbaarder is... Is dat nu gelul of zit er iets van waarheid in. LG staat toch ook bekend om zijn kwaliteit?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LG en Pioneer zijn beide goed.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:40

Metten

ik hou het graag simpel

zou ik toch voor pioneer gaan.. LG vertrouw ik niet zo.. tenminste die oude 48/52x cdromspelers van ze deden welles raar..

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dan moet ik alleen nog kiezen tussen de LG DRD-8160B (16/48) en de Pioneer DVD-116 (16/40).

Dan zou ik denken die LG omdat ie met cdroms sneller zou zijn, of is dat bull...?

Verwijderd

Zit op dit moment te denken om een DVD Toshiba 16x/48x (bulk) voor 89.90

iemand ervaringen hier mee?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44

Bezulba

Formerly known as Eendje

kheb zelf een lg omdat die lekker goedkoop was :) en hij doet het prima hoor! ook muziekcdtjes rippen doet ie goed... gebruik er zelfs geen aparte cdromspeler meer bij

blup

Verwijderd

Topicstarter
hey, mr.WWW... :)
bedoel je dees? http://www.toshiba.com/taissdd/products/features/SDM1612-Over.shtml

ook een 16/48 dus. Zou die 48cdromspeed nou veel uitmaken met 40x van LG?

Verwijderd

Topicstarter
ik wordt gek..
heeft iemand deze getest: Lite-on LTD163

http://www.cdrlabs.com/reviews/index.php?reviewid=60&page=Performance

een gemid. DAE van 30x tegenover de 16x van pioneer en 12x van LG. :9~

Verwijderd

de twee beste zover ik uit alle reviews kan halen zijn toshiba en pioneer.(zijn helaas dus ook beide de duurste!)
toshiba drives(teac) zijn stiller en snel.
pioneer nog net iets sneller maar de slot-in drives schijnen toch wel meer lawaai te maken.
daarnaast heeft de dvd drive van pioneer toch wel problemen met het lezen van verschillende media.
de toshiba is een echte alleseter!alles wat je erin propt wordt ook netjes gelezen.
verder heeft de slot-in van pioneer als voordeel dat hij ook een spiff heeft, dus een digitale uitgang!

aan jouw de keus wat je wilt.denk dat je aan beide spelers een goede dvd drive hebt!

als het alleen om drives ging zou ik absoluut teac nemen.deze drives zijn snel, still en onverslijtbaar!maarja,
helaas maakt teac dus niet dvd-rom drives.Ik heb ergens gelezen dat toshiba eigenlijk ook teac drives zijn of gebruik maakt van teac technologie???!!!

• spok9
  • Laatst online: 13-04 21:05

spok9

Groen...

Zelf heb ik goede ervaringen met de Pioneer 105 S (16x 40x, slot in), deze is ook erg makkelijk regio vrij te maken. Een nadeeltje is alleen het geluid... stil is anders :(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Ik heb zelf een Toshiba SD-M1502, is een prima drive en ben er zeer tevreden over. De prijs was een paar maanden geleden 189 gulden. Ik zou voor een Toshiba of een Pioneer gaan!

Verwijderd

Topicstarter
ik werd net gecharmeerd door de Lite-on LTD163 vanwege die DAE snelheid. Is dat dan toch een afrader?

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 11:02 schreef TacitRed het volgende:
ik werd net gecharmeerd door de Lite-on LTD163 vanwege die DAE snelheid. Is dat dan toch een afrader?
je moet natuurlijk zelf weten wat je wilt aanschaffen, maar als je vraagt wat zijn de twee beste interne dvd-rom spelers kan ik alleen maar toshiba en pioneer aanbevelen.
weet zeker zeker dat beide spelers DAE goed aankunnen.
verder weet ik niet wat je eraan wilt besteden; meestal kun je beter in een keer toch iets meer betalen voor een goede drive!

verder lijkt mij dat DAE toch iets meer afhankelijk is van andere factoren dan alleen de drive!zoals voldoende geheugen, processorkracht etc.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 17:53
Pioneer rulez
LG/Aopen is meuk..

(heb ze allemaal verkocht :)

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ik heb een pioneer 106S (slot in, een slikkertje dus)

en ik ben daar enorm tevreden van.

goede dae enzo...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, na al jullie advies en nogeens door de search gespit te hebben heb ik de keuze weten te beperken tot 2 drives:
- Pioneer DVD-116 (niet de 106s slot-in herrie :'( )
- Lite-on LTD-163 (of 165 mits leverbaar)

De Pioneer gaat misschien langer mee, maar de Lite-on is sneller op de meeste punten. (Vooral DAE: 30speed :9~ )
Ik ga dus maar eens de prijzen opvragen.

Thanx iedereen :)

Verwijderd

Dit is mijn 1e post hierzo, heb net een nieuw computertje gekocht en er zou eigenlijk een pioneer 106/S in komen maar die goser van die winkel had hem getest en bleek toch een beetje gammel te lijken dus hij heeft er een lite-on LTD163D in gezet. Hij maakt wel veel herrie op volle toeren vergeleken mijn plexwriter en ook de leeskop maakt herrie, tenminste ik denk dat dat het is wat ik hoor... verder doet hij het in elk geval goed, heb er nog geen DVD in gedaan, en pas 1 cd mee gekopieerd, wat iets van 5 minuten duurde.

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 15-04 18:08
Zelf heb ik de 106s van Pioneer. Geweldig ding. Cd's worden snel ingelezen zonder dat je systeem even niet reageert, is regio vrij te maken en audio extracten gaat ook lekker rap 10 speed of meer is geen probleem (in Wavelab).

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
Op donderdag 21 februari 2002 11:32 schreef TacitRed het volgende:
Nou, na al jullie advies en nogeens door de search gespit te hebben heb ik de keuze weten te beperken tot 2 drives:
- Pioneer DVD-116 (niet de 106s slot-in herrie :'( )
- Lite-on LTD-163 (of 165 mits leverbaar)

De Pioneer gaat misschien langer mee, maar de Lite-on is sneller op de meeste punten. (Vooral DAE: 30speed :9~ )
Ik ga dus maar eens de prijzen opvragen.

Thanx iedereen :)
Die Lite-on maakt best veel herrie... maar als dat geen issue is, is het een goede keuze..
Pagina: 1