Toon posts:

HD snelheid! Help me!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi! ik haalde voordat mn compu laatst kaduuk ging en terug naar de winkel moest nog een tijd bij het maken van een image file met nero van een cd van circa 700 mb 2:10. Nu is dat iets van 3:30 geworden. Ik snap er geen fok van. Alle w2k updates staan er weer op en ik heb niks ander gezet. Nou las ik hier tussen de topics allemaal gedoe over dma modussen en alles en dit ken ik wel van w98 maar ik kan het dus nergens vinden in w2k. Ik gebruik w2k dus, met een pioneer 16X/54 speed dvd speler, iBm 7200 rpm, u100. En oko nog een lite on 16X40x brander. De gasten van computerland hebben kwa kabels helemaal niks verandert volgens mij. Zou het misschien een bios verandering zijn geweest ofzo want daar hebben ze wel in lopen kutten. Plz help me!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:11

Sick Nick

Drop the top!

Leestekens, alinea's, enz ofzo?

Het kost me gewoon moeite om dit te lezen, maar zal het even proberen.

hi! M'n PC ging kapot en moets terug naar de winkel.
Het maken van een image file met nero van een cd van circa 700 mb duurde 2:10. Nu is dat iets van 3:30 geworden.
Alle w2k updates staan er weer op en ik heb niks ander gezet. Nou las ik hier tussen de topics allemaal gedoe over dma modussen en alles. Dit herken ik wel van w98 maar ik kan het dus nergens vinden in w2k.
Ik gebruik w2k dus, met een pioneer 16X/54X dvd, lite on 16X40x brander en een ibm 7200 rpm harde schijf (ATA100)
De gasten van computerland hebben kwa kabels helemaal niks verandert volgens mij. Zou het misschien een bios verandering zijn geweest ofzo want daar hebben ze wel in lopen kutten. Plz help me!

Ik heb wel een paar regfiles waarmee je DMA kan aanzetten onder 2k, ik zal ze even opzoeken als je even geduld hebt. Je zou zelf ook kunnen kijken bij apparaatbeheer. Kijk daar bij je IDE controller. Zet daar bij het eerste en tweede kanaal de modus op 'DMA (indien mogelijk)'

Verwijderd

Topicstarter
k man thnx voor je hulp! ik zal effe kijken, want ik kon ze eerst dus niet vinden. thnx dat je effe die reg files voor me wil opdiggen. Ik wil graag de reg file waarmee het hele zaakje t snelste loopt maar ja das logisch.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ultra DMA aanzetten

Ultra DMA uitzetten

Hiermee pakt ie de hoogts mogelijke instelling voor alle apparaten aan alle IDE kanalen (en raidcontroller als je die hebt, bij mij iig wel)

Verwijderd

Topicstarter
thnx man. dat geklooi in apparaatbeheer heeft al t gewenste resultaat!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dat zet het dacht ik op DMA, met die reg zooi kan je het ook nog op UDMA zetten. Scheelt wel op je harde schijf, je dvd/cd writer zullen er geen baat bij hebben.
Pagina: 1