LiteOn er uit.............Plextor er in?!

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik dacht dat ik een probleemloze LiteOn 16x/40x/10x had (16102B). Maar helaas. Ik heb het probleem dat de LiteOn wel prima schrijft maar geen CD leest. Niet onder DOS, Win98SE of Win2k/SP2. Geen geperste CD's, geen CDRs, geen muziek CD's .. niets. Sterker nog, mijn PC slaat gewoon vast als ik probeer een CD te lezen. Warme reboot helpt niet, ik moet de PC echt UIT zetten wil ik weer "controle" krijgen over de LiteOn.

Nou dit probleem komt vaak voor bij PC's met Abit moederborden. Ook heb ik op diverse fora gelezen dat mensen met bepaalde AOpen moederborden hetzelfde probleem hebben. Daarnaast heb je nog het probleem dat op bepaalde VIA chipset mainboards de LiteOn telkens zijn la open gooit.

Het probleem is op te lossen door mijn IDE kabel los te maken. Te booten, shutdown. IDE kabel er weer in en vooral NIET de stekker uit de PC halen. Zodra de PC werkelijk van het stroomnet is dan leest de LiteOn (bij volgende boot - voor de slimmerds onder ons :P ) geen CD's meer totdat ik het circus herhaal..IDE Kabel los, boot, shu..etc etc.

Nou vind ik dit gewoon kalote van de bok. Ik heb twee PC's met elk een Abit mainboard! Een KT7 en een BH6. Op de KT7 heb ik hetzelfde probleem met lezen van CD's als de stroom er echt af is geweest.

Ik heb de writer gekocht bij Graficall en ik heb ze al ge-emailed. Maar het enige dat Graficall kan of wilt doen is de writer aanbieden voor repairs bij LiteOn. Nou daar wordt ik dus echt niet veel beter van. Als de LiteOn namelijk aan een MSI mainboard hangt dan doet hij het WEL perfect. (Getest op andere PC). Maar goed.. hij doet het in geen van mijn PC's dus ik heb er geen drol aan. Ook als ik een andere 16102B krijg, dan hou ik toch hetzelfde probleem.

Graficall kan of wilt de drive niet terug nemen omdat ik hem al twee maanden hebt. Het liefst zou ik zien dat ze de drive terug nemen en ik bij betaal voor een Plextor. En dan wil ik best een beetje meer bij betalen dan de LiteOn waard is. Ik hoef ook geen 24x Plextor te hebben.. zelfs een 12x Plextor zou ik liever hebben dan die LiteOn want daar kan ik gewoon niets mee!

Wat moet ik nu? Ik heb een writer die wellicht goed werkt in een andere PC maar niet in die van mij. En ik heb een winkel die de LiteOn alleen door stuurt naar LiteOn of mij een andere LiteOn geeft met hetzelfde probleem.

Ik zit er aan te denken om de LiteOn maar te verkopen aan iemand die geen Abit mainboard heeft en zelf een Plextor 24x IDE writer te kopen. Is dit een goede oplossing? Ik zie anders ook echt geen gat er meer in. Graficall is niet echt flexibel (laatste keer dat ik daar overigens iets koop - ik had beter moeten weten!) en een nieuwe 16102B gaat het probleem niet oplossen. Ik zie van LiteOn ook geen fix komen want die richten zich alleen op de 24x writer.

Is die Plextor 24x IDE een goede writer? Met Burnproof neem ik aan? Zijn er bepaalde issues mee die ik moet weten?

Ennuh.. wilt er iemand nog een LiteOn 16/40/10 hebben? Retail? Ik heb alles nog compleet en er zit ook nog zeker 8 maanden garantie op. Is bijna niet gebruikt (als ik niets kan lezen gaat het fikken ook wel erg lastig natuurlijk :P ).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Je kunt hem altijd nog te koop aanbieden op Marktplaats.
Wordt vrij hoog geboden op CDbranders.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:38
Is het graficall z'n probleem dat hun writer(die dus gewoon werkt) het toevallig niet in jou systeem doet? Ze hebben je een oplossing aangeboden door met bijbetaling een ander merk/model te kunnen krijgen, dus dan houd het verhaal voor hun op. Wat zou je zelf dan het liefste zien?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:47

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op donderdag 21 februari 2002 12:02 schreef dominator het volgende:
Is het graficall z'n probleem dat hun writer(die dus gewoon werkt) het toevallig niet in jou systeem doet? Ze hebben je een oplossing aangeboden door met bijbetaling een ander merk/model te kunnen krijgen, dus dan houd het verhaal voor hun op. Wat zou je zelf dan het liefste zien?
• jij moet eens beter ff lezen btw :)

ja, in zekere zin wel; Als een produkt niet werkt in jou configuratie terwijl je garantie hebt, dan is een leverancier tot op zekere hoogte verantwoordelijk voor zijn geleverde produkten.

/dev/null

• stylezzz
Als het moederbord ook nog een van graficall zou zijn valt er te praten ja. Zoniet is het het probleem van de klant. Graficall heeft een oplossing aangedragen om de klant van dienst te zijn, gaat de klant hier niet verder op in dan houd het op....

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:47

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op donderdag 21 februari 2002 13:03 schreef dominator het volgende:
Als het moederbord ook nog een van graficall zou zijn valt er te praten ja. Zoniet is het het probleem van de klant. Graficall heeft een oplossing aangedragen om de klant van dienst te zijn, gaat de klant hier niet verder op in dan houd het op....
zie dit ff
Maar het enige dat Graficall kan of wilt doen is de writer aanbieden voor repairs bij LiteOn. Nou daar wordt ik dus echt niet veel beter van. Als de LiteOn namelijk aan een MSI mainboard hangt dan doet hij het WEL perfect.
Grafical draagt helemaal geen oplossing aan. Onredelijke zaak dus :) Als ik bedrijfleider was; dan had ik hem gewoon ingenomen en desnoods op m'n site aangeboden in veiling als RMA/demo model. Met een leuke korting.

/dev/null

• stylezzz
whoops, heb inderdaad niet goed gelezen..... :)
Graficall kan of wilt de drive niet terug nemen omdat ik hem al twee maanden hebt.
Waarom blijft ie dan ook 2 maanden met een probleem rondlopen voordat ie contact met graficall opneemt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

idd Graficall heeft je een oplossing geboden, ga je daarmee niet akkoord (wat op zich begrijpelijk is omdat je er niet mee verder komt) dan houdt het voor de winkel natuurlijk ook op.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Mijn KT7 mobo komt ook bij Graficall vandaan. Ik heb ze gevraagd of de LiteOn 16x prima met een BH6 of KT7 zal gaan werken. Was geen enkel probleem. Dat schijnt dus WEL een probleem te zijn.

Waarom blijf ik er 2 maanden mee rond lopen? Omdat het probleem zich pas voor deed toen ik de stekker UIT de PC haalde, zodat er helemaal geen stroom meer op staat. Op diverse Engelse fora heb ik gelezen dat dit een bekend probleem is met de LiteOn 16x op diverse Abit en AOpen mobo's .. ik ben dus niet alleen.

Ik vind het wel degelijk een probleem van Graficall. Ik heb zelf jaren in diverse Computerwinkels gewerkt en ik zou die writer gewoon terug genomen hebben omdat ik in andere correspondentie al aangegeven heb dat er NIETS mis mee is.. hij werkt alleen bij mij niet.

Overigens volgens de consumentenwetgeving heb ik wel gelijk. Men heeft mij een product verkocht wat gewoon niet werkt in mijn situatie en men heeft mij geadviseerd dat het product wel zou werken.

Maar goed, ik ga niet voor Don Quichot spelen en onverslaanbare windmolens aanvallen. Ik heb vandaag bij Mycom een Plextor 24x IDE gekocht. De LiteOn gaat gewoon naar mijn vader die een ander mobo heeft.

End of story maar voor mij ook End of LiteOn en zeker end of Graficall. Dit is niet de eerste keer dat ze gewoon GEEN Service bieden. Zoals mijn ASUS V7700 Deluxe van 838 PIEK die het gewoon niet goed deed (na 20 minuten gewoon hangen, erg onstabiel) totdat ik ZELF via Nvidia een nieuwe BIOS erin geflashed had (Graficall wilde hem naar ASUS sturen.. een kaart van 3 dagen oud.. pardon?) .. Toen ik daar mijn TB900 en KT7 kocht werd ik VERPLICHT om een Spire koeler erbij te nemen omdat "ik anders wel garantie problemen zou krijgen". Ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik een Alpha PAL6035MFC + Delta60MP thuis had liggen maar "daar heb ik nog nooit van gehoord, nee hoor.. u kunt maar beter bij ons een koeler kopen. U moet het zelf weten hoor maar tja, anders kunnen wij de garantie niet garanderen". U ziet het al - ik hou het nu echt voorgezien. Ik had die LiteOn daar gekocht zovan.. tja.. liever niet, maar wat kan er mis gaan met een brandertje.

Juist.

Exit Graficall. Exit LiteOn. Hello Plextor :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• stylezzz
Als graficall inderdaad heeft gezegd dat een lite-on 16x GEEN problemen op een KT7 geeft heb je gelijk. Ook nogal fout trouwens dat ze je zonder nadenken een asus V7700 op dat bordje hebben laten zetten, ook een zeer bekend probleem dacht ik zo. Al met al lijkt het dus dat je helemaal gelijk hebt.... :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Nou dat met die ASUS V7700 GeForce2 GTS 32MB Deluxe (wat een naam) valt wel mee hoor. Hij werkt nu PERFECT op mijn KT7 onder Win2k/SP2 met Det 22.50/DX8.1. Ook onder Win98SE overigens..

• stylezzz
Check deze link :

http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

Voor info over de KT7-V7700 probs/conflicten....

Verwijderd

Ik heb ook een probleem gehad met mijn LiteOn 24x10x40. Iedere x dat ik m'n opstarte gooide hij de cd rom la los en wou niet meer dicht. :'(
Werd er niet goed van! |:(

Maarja zo zie je maar dat het met een Epox mobo ook snel mis kan gaan :'(

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:41
Nu gaan we het zeker over Video kaarten hebben? daar heeft onze Topicstarter niets aan.

Je moet denk ik niet gaan mailen naar dat bedrijf, dan komen ze er TE gemakkelijk vanaf. Gewoon heen gaan. en zeg dat je hem wil ruilen voor een Plextor.Desnoods iets bijbetalen ofzow.

Als ze het echt niet willen, zou je LiteOn kunnen bellen. Misschien kunnen zij je wel helpen (denk het haast nie, maar als je niet probeert weet je zeker dat het niet lukt).

daarna zit er niets anders op dan gewoon een nieuwe Plextor te kopen en je LiteOn te verkopen.

Als ie nog maar 2 maandkes oud is kun je er nog wel aardig wat voor vragen. deacht ik zo

Greetz,

Maarten

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ja het is al opgelost. Mijn vader neem de LiteOn over voor een schappelijk prijsje en ik heb nu gewoon een Plextor gekocht en een wijze les geleerd. Ik had er langs kunnen rijden maar ik heb gewoon geen zin meer om die lui van Graficall in gesprek te moeten gaan en daar helemaal heen te rijden.

Ze zijn in ieder geval een klant kwijt.

StealthNoot, heb je die 24x nu wel werkend gekregen op de Epox? Had LiteOn niet iets van een nieuwe firmware released?

Pagina: 1