Toon posts:

[PC Freezes]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik heb hier een probleem, dit heb ik al eens in NOS voorgelegd maar et blijkt niet aan Linux te liggen (heb et namelijk ook onder win98)

M'n PC slaat soms vast zonder reden "vast". De pc loopt in zoverre vast dat het keyaboard compleet niet werkt, de muis kan ik nog bewegen, maar knopppen werken niet. Ook als ik toevallig divx of mp3 afspeel, dan draaien die gewoon door. Alleen het systeem reageert verder niet.Het gebeurt wanneer ik zeer actief aan het klikken ben.

Ik heb alle hardwere er al eens uitgehaald, en weer terug gezet.

m'n specs:
- Tbird 1200 @ 1200 mhz
- Abit KT7 bord
- 256 megs of geheugen
- Asus Geforce 2 MX
- logitech standaard muis / keyboad

Ik hoop dat iemand me iets op weg kan helpen

G

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:00
temperatuur al gecontroleerd???

Verwijderd

Topicstarter
zit tussen de 47-55 in

• bitbasher
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 12:01

bitbasher

meh

ook al eens geprobeerd diverse voltages omhoog te zetten? dit was bij mij een oorzaak van 'spontane' freezes...

edit: ik zie nu pas dat je dezelfde specs heb als ik :+ op grafische kaart na dan

.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:00
laat je kast eens open staan (minder warm) en kijk eens of dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
hehe :) Hmm voltages?!?!. Ik moet zeggen dat ik daar weinig kaas van heb gegeten, ben HW niet zo sterk :9)

• bitbasher

bitbasher

meh

in je bios ;)

.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat had ik nog net wel door, maar waarom zou ik dat moeten doen? En op wat voor een waarden etc etc

• bitbasher

bitbasher

meh

pfff ben niet thuis, dus ken nie in me bios vroeten, k kijk vanaav wel ff wat de waarden zijn. bij mij lag het geloof ik aan de vCore. minder stroom --> minder stabiel ;)

.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt :)

Verwijderd

Ik had hetzelfde onder Windows XP. Ook hier alles geprobeerd van meer koeling, tot zwaardere voeding, nieuwe windows installaties etc... Uiteindelijk ben ik van de problemen af na een Bios upgrade. Start in ieder geval met het uitzoeken van je probleem nadat eerst het laatste bios geflashed is zou ik dus zeggen, dan sluit je dit alvast uit!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mensen jullie roeleren :)

Verwijderd

Ik denk dat het probleem weg is als je AGP2x instelt i.p.v. AGP4x. Dit probleem lijkt me namelijk erg veel op de problemen die ikzelf gehad heb met mijn (nagenoeg) hetzelfde systeem.
Na een bios upgrade was echter het probleem voorgoed weg(ook op AGP 4x)

• bitbasher

bitbasher

meh

werkt het nou dan? of nie? nou ik heb dus mijn Core Voltage op 1.800V staan en mijn I/O Voltage op 3.50V

dat zou ik als eerste maar eens probere :)

.

Verwijderd

Topicstarter
jongens ik ga dit allemaal uitproberen! En dan ga ik wachten op een crash (of niet) :D

Genoeg tips, en als dit niet werkt, ga ik terug naar m'n pc toko :)

Verwijderd

volgens mij moet je ff scandisk downloaden
Pagina: 1