Toon posts:

Eenvoudige DHTML vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van Dynamicdrive maar ff een standaard balkmenu afgeplukt en daarmee aan het tweaken geslagen.
Kijk dit;
http://www.hinnik.nl/test/echt1.html

Nu wil ik dat als ik van het submenu afga met de muis (onmouseout) dat deze dan verdwijnt (visible=false)

Nu ben ik al 2 uur bezig om de code te veranderen, maar ik kom er maar niet op :( :(
Hoop ik dat iemand hier op /13 me ff kan helpen :)

Verwijderd

document.onmouseover = layertje op false;

:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 14:35 schreef Gordijnstok het volgende:
document.onmouseover = layertje op false;

:)
Dat is wel erg simpel....

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Een gordijnstok is ook erg simpel

(Tis wel een beetje oud menu trouwens.. geen DOM-ondersteuning)

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 16:05
en functioneel

m.a.w. het klopt wel

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik kom er niet uit... ;(

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Makkelijkste is denk ik om een timeout bij te houden die onmouseout gezet wordt, en onmouseover gecleared (voor al je links in je menu). Met in die timeout dus genoeg tijd (2 sec?) om toch rustig te kunnen navigeren.

Een andere manier is een tellertje op de mousemove van het document. die wordt op 0 gezet op elke mouseover van je menu, en als die bijvoorbeeld boven de 30 komt gaat je menu dicht. Nadeel is wel dat je met je muis net naast het submenu stil kan gaan staan, en dan gaat het menu nooit meer dicht.

Mouseout van het submenu blok werkt denk ik niet echt lekker. Dat is nogal jumpy, en ik denk ook dat de mouseover van de links nog wel eens een mouseout van het menublok willen geven, dan mouse je over een link heen, en dan gaat je menu dicht :D

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 14:58 schreef Clay het volgende:~Verhaal~
Ik denk al, iedereen heeft het wel over zo'n makkelijke oplossing maar daar was ik zelf denk ik ook nog wel opgekomen..
Wordt nu weer flink proggen.. :(
Pagina: 1