Floppyw / Freesco router en Chello

Pagina: 1
Acties:

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Heb jij Chello (met DHCP) icm een floppyfw/freesco router? Zo ja, kun je dan de specs van die router posten?

het zit namelijk zo:
Eerst had ik Quicknet (statisch IP) en ik haalde met mijn router de max. snelheid, 64kBs.

Nu heb ik Chello met DHCP;
zonder router: max. 190kBs
met 486sx25: max. 30kBs
met 486sx25@ 50MHz: max. 47kBs
(test: bestand van 47MB downloaden, 2 minuten en gemiddelde snelheid aflezen dmv DU meter stopwatch)
router: 486sx25, 2*Realtec ISA nics, 20MB ram.
Ik gebruik floppyfw (ook bij deze test), maar met freesco was het ook langzaam.

Het is dus duidelijk dat het aan de router ligt en ik heb er nu een DX2 66 processor in. Maar dat werkt nog niet helemaal goed (geeft 50MHz aan en wordt echt gloeiend heet) en de snelheid blijft laag. Vandaar bovenstaande vraag, zodat ik een beetje een idee heb wat ik nodig heb om het zaakje weer in orde te krijgen.

Ik heb de search al gebruikt, maar in de andere topics wordt nergens onderscheid gemaakt tussen DHCP en statische adressen, terwijl dat blijkbaar toch veel uitmaakt.

anyone?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
486sx25 moet ruim voldoende zijn. NAT geeft bijna geen load.

Het kan zijn dat de Realteks problemen geven.

Zelf heb ik ook een 486sx33 als router op Quicknet, nooit problemen mee. Zelfs in netwerk gehangen waar een tweede router actief was (dus NAT over NAT) en zelf dat ging razendsnel. Dit betrof Chello.

ff schematisch:

Internet (Chello) <--> 486DX4 100Mhz Linux bak <--> 192.168.0 lan <--> 486sx25 Freesco bak <--> 10.0.0 lan <--> mijn comp.

Op 'mijn comp' kon ik dus zonder veel extra vertraging pingen en downen at 169 kb/sec.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb zelf FreeSCO met Mxstream bij XS4all.

Eerst draaide het op een 486-100Mhz met 48Mb. en een 3C509 ISA NIC naar internet en een Realtek PCI NIC naar het netwerk. Ik kwam nooit boven de 45K/sec uit. Helemaal bagger dus.

Nu met een K6/200 met 64Mb. en de 3C509 ISA NIC naar internet en een 3C905B PCI NIC naar het netwerk. Nu gaat alles lekker.

Nu draaide ik in het begin wel met Squid, maar probleem was gewoon de PCI aansturing van mijn HDD en mijn NIC's. Hoge CPU belastingen en trage links tot gevolg.

M.a.w. een 486 als FreeSCO-router is (volgens mij) meestal te traag....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

een 486 moet gewoon kunnen, die kan echt wel een 100 a 200kbyte/sec doorvoeren van de ene NIC naar de andere, probleem ligt misschien bij de NICs (teveel CPU power nodig?)...

486DX33 met twee 3Com Etherlink ISA NIC's werkt perfect iig.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
Ach het blijkt maar weer --> Realteks geven meer cpu load, en ja een 486 heeft niet zoveel cpu kracht, dus dan is het bagger ja.

Conclusie; speel op safe en stop er twee 905B's van 3COm in.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:04

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Freesco draait zelfs op een 386 hoor.
Heeft bij mij een half jaar lang perfekt gedraait!!

specs: 386, 16mhz, 6mb ram, 40md HD, 2x ISA realtek, @Home inet. Freesco draaide vanaf HD. Nooit last gehad van speed troubles (gewoon de normale @home speeds gehad (200-400 k/s)

Sys Specs

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
en maakt @home ook gebruik van DHCP?

de realtec netwerkkaartjes hou ik, ik ga voor een cyrix 233 als router, of een PII 350...

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:04

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

ja @home heeft ook dhcp.

Sys Specs

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op woensdag 20 februari 2002 14:51 schreef MetHod het volgende:

Conclusie; speel op safe en stop er twee 905B's van 3COm in.
eeh elke 3com versie is toch goed .. ik heb hier 6 900a/b versies liggen

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Zoals ik al zei draaide ik ook met Squid, deze zorgde voor naast de afhandeling van de ISA kaart ook voor een belasting op de PCI sloten van mijn 486/100 voor de IDE-aansluiting en de tweede NIC. En daar gaat een 486 dus simpelweg op zijn gat: de PCI afhandeling is gewoon way te traag om dat allemaal tegelijk te doen.

Een website en FTP en diverse extra's ging al helemaal niet.

Ik draai nu dus met die 200Mhz K6 en heb nu naast Apache, MySQL, Exim, Ikonboard3, FTPD, Samba etc. etc. draaien en hou nu (afgezien van het geheugen) genoeg CPU-tijd over (uitzondering weer: Ikonboard en MySQL trekken de CPU toch weer dicht)....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

Verwijderd

486/16MB 10MB kaarten, DHCP, download max 160kbytes/s.
Moet kunnen. De PC --> PC snelheid weet ik niet precies want dit is mijn reserve server, maar ik meen dat het in de orde van 500 kbytes/s lag.

Verwijderd

Bij mij liep Freesco gewoon zwaar klote. Ik draaide het op een diskette in een pentium 133 met 32mb. De verbinding viel minstens een keer per dag weg en zonder de routerpc te resetten slaagde ie er niet in om de verbinding te herstellen.

zou dit probleem te verhelpen zijn door Freesco vanaf hd te draaien? of zou het ergens anders aan liggen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
486DX4-120, 32MB, 4GB hdd, Intel E10Pro ISA, 3COM 3c509 BNC, Windows NT4 server + Winroute: 120K/s max

Hele zwikje vervangen door een K6/2-350 @ 2,5x95 met 256MB en max was ineens 160K/s.
Pagina: 1