Ok, hier is de bedoeling van mijn script:
Het gaat dus om het bijhouden van owed_blowjobs en applied_blowjobs. Het komt erop neer dat als iemand !owe_blowjob zegt in een channel, het script de variabele %blowjob_<maskvnick> (zo die bestaat) met 1 verhoogd. Als die variabele er nog niet is, moet het script die aanmaken en een waarde van 1 geven en een smartass tekstje msg'en naar de channel.
Tweede punt: als iemand apply_blowjob zegt, moet de waarde van de variabele %blowjob_<maskvnick> met 1 verminderd worden en ook een smartass tekstje msg'en.
Tenslotte zou het script de inhoud van %blowjob_<maskvnick> moeten weergeven bij !blowjobs.
Ik heb het geschreven voor een bepaalde nick, dat was niet zo moeilijk. Maar nu het dus "dynamisch" wordt zeg maar, snap ik er geen hol meer van. Ik heb enorm weinig ervaring met programmeren.
Zou iemand met kunnen helpen hiermee?
Dit is wat ik tot nu toe al heb:
En dat met de nodige triggers natuurlijk.
De moeilijkheid ligt erin (voor mij dan) om het script per user een variabele aan te maken, en om die dan te kunnen manipuleren. Dat kan ik niet...
Het gaat dus om het bijhouden van owed_blowjobs en applied_blowjobs. Het komt erop neer dat als iemand !owe_blowjob zegt in een channel, het script de variabele %blowjob_<maskvnick> (zo die bestaat) met 1 verhoogd. Als die variabele er nog niet is, moet het script die aanmaken en een waarde van 1 geven en een smartass tekstje msg'en naar de channel.
Tweede punt: als iemand apply_blowjob zegt, moet de waarde van de variabele %blowjob_<maskvnick> met 1 verminderd worden en ook een smartass tekstje msg'en.
Tenslotte zou het script de inhoud van %blowjob_<maskvnick> moeten weergeven bij !blowjobs.
Ik heb het geschreven voor een bepaalde nick, dat was niet zo moeilijk. Maar nu het dus "dynamisch" wordt zeg maar, snap ik er geen hol meer van. Ik heb enorm weinig ervaring met programmeren.
Zou iemand met kunnen helpen hiermee?
Dit is wat ik tot nu toe al heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| alias owe_blowjob {
set %blowjob $calc(1 + %blowjob)
/msg $chan <nick> is in His Royal FUBARness's debt. He shall repay His Royal FUBARness with yet another blowjob! This brings the grand total to 4 %blowjob blowjobs!
}
alias blowjob /msg $active <nick> still owes His Royal FUBARness 4 %blowjob blowjobs!
alias apply_blowjob {
set %blowjob $calc((-1) + %blowjob)
/msg $chan <nick> eagerly gives head to His Royal FUBARness. That leaves him with just 4 %blowjob blowjobs to go! So get sucking Styx!
}
alias reset_blowjob {
set %blowjob 0
/msg $chan His Royal FUBARness scratched <nick>' debt: blowjob count reset to 4 %blowjob .
} |
En dat met de nodige triggers natuurlijk.
De moeilijkheid ligt erin (voor mij dan) om het script per user een variabele aan te maken, en om die dan te kunnen manipuleren. Dat kan ik niet...