Toon posts:

HD alleen ntfs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe hd gekocht, die heb ik in mijn pc gedaan, en hij werdt prima herkend. Ik zit nu in windows xp en daar heb ik heb actief gemaakt als schijf H.
Nu wil ik hem even formateren, maar ik kan alleen maar NTFS doen en geen fat32. Nu vraag ik me af waarom, en hoe krijg ik hem fat32?

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

FDISK..??

of heb je geen DOS onder XP...??

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Geen FAT32? Windows XP geeft mij overal (CD-ROM Setup, Verkenner, ...) de optie om schijven te formatteren in FAT32 of NTFS indeling, beide mogelijkheden dus. Waar (in welk program) probeer je de schijf te formatteren?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

XP kan (wil) geen FAT32 formatteren op HD's groter dan 32 GB. XP (en win2000) kunnen fat32 geformatteerde disks groter dan 32GB wel lezen en schrijven.

Formatteer je disk dus met een win98 bootflop oid (wel eerst de goede fdisk en format downloaden van microsoft.com, want de standaardversies snappen grote disks niet.)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 14:36 schreef limoentje het volgende:
Geen FAT32? Windows XP geeft mij overal (CD-ROM Setup, Verkenner, ...) de optie om schijven te formatteren in FAT32 of NTFS indeling, beide mogelijkheden dus. Waar (in welk program) probeer je de schijf te formatteren?
Ik probeer het gewoon in windows xp te doen... het is niet de hd waar xp zelf op draait. Verder kan ik me andere losse HD's wel gewoon FAT32 formateren, alleen deze niet. Deze geeft alleen de NTFS mogelijkheid.
Gaat trouwens om een seagate 60gb IDE schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 14:38 schreef Varienaja het volgende:
XP kan (wil) geen FAT32 formatteren op HD's groter dan 32 GB. XP (en win2000) kunnen fat32 geformatteerde disks groter dan 32GB wel lezen en schrijven.

Formatteer je disk dus met een win98 bootflop oid (wel eerst de goede fdisk en format downloaden van microsoft.com, want de standaardversies snappen grote disks niet.)
ok ik gaat ff met Fdisk aan de slag! bedankt voor de uitleg!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naast via een DOS-flop formatteren kan je ook de schijf in tweeen delen. (Kneuter: DOS bestaat niet in XP, hooguit de commandoprompt :)) Partitioneren in twee delen gaat via computer mgt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:48

_Arthur

blub

Zoals hierboven dus al staat.

Je kan je 60gb niet in 1 partitie laten als je FAT32 wilt. Dus dat wordt in 2-en delen (max 32gb per partitie). Als je toch 60gb in 1 partitie wilt zal je hem NTFS moeten formateren.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze moet naar WOS toe. :)

Move HA -> WOS.

Aannames zijn fataal.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 20:12

tweakerbee

dus..?

Ranish Partition Manager

You can't have everything. Where would you put it?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

---> [forum=21]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 14:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Waarom niet gewoon met PowerQuest PartitionMagic in combi met een dos bootflop of zoiets ??

Deze ondersteund wel 32+Gb HDD's

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Pagina: 1