Toon posts:

Kabel tussen splitter en ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zeer binnenkort Cistron MAXX krijgen en nu heb ik een vraag over de aansluiting die ik niet in de faq kan terug vinden. En dus daarom creeer ik deze thread.

Ik hoor heel vaak dat mensen de ADSL modem dichtbij de computer hebben staan. Dus een lange telefoonkabel (4 aderig waarvan 2 effectief) en een korte utp kabel (8 aderig en 4 effectief).

Nu is mijn vraag dus of het niet sneller zal zijn om die ADSL modem zo dichtbij mogelijk aan te sluiten bij de splitter. Zeer korte telefoonkabel en een lange utp kabel.

Ik weet dat KPN praat over een maximale telefoonkabellengte van 75 meter.

Maar ik stel deze vraag aan mensen die het in de praktijk hebben getest. Misschien scheelt het maar 1%, maar 1% is op een theoretisch max van 7800 kbits verbinding toch 10 kb/s !!

En we zijn niet voor niets tweakers....
Graag lees ik jullie reacties,

grtz,

Tj S.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gweoon in de meterkast zetten waar de lijn binnen komt en dan een UTP naar je pc. Geen kans op vage storingen waardoor je 8 weken wacht op een koffie drinkende helpdesk.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Het lijkt me niet dat je sneller storingen krijgt door telefoon tov UTP, maar goed.

Ik heb hier persoonlijk nog nooit van gehoord en denk dat het ook niet erg uitmaakt. Misschien zou je Cistron eens kunnen emailen?

Overigens, als je 500 KB/s per seconde hebt moet je ook niet zeuren over 5 KB/s meer of minder :P.

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 11:52
Op woensdag 20 februari 2002 14:28 schreef TjSiN het volgende:
Ik ga zeer binnenkort Cistron MAXX krijgen...
:9~ Jij wel :9~

Ik zit hier met het budget abbo van Kabelfoon :r

Maar ik heb er ook nog nooit van gehoord dat er snelheidsverlies was, maar ik zou die modem in de meterkast ophangen en een utp-kabeltje naar m'n pc trekken! (Persoonlijke voorkeur)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Ik heb zelf nooit enig verschil gemerkt en/of gemeten tussen een telefoonkabel van 2 m en een van 25 meter. Maar als die van jou 75 m wordt dan weet ik het niet.

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Ik heb zowel 20 meter voor de splitter en 2 erna gehad als andersom (MXstream fast), en nooit enig verschil gemerkt. Nu denk ik niet dat 1 procent snel opvalt, maar ik heb in beide gevallen downloads gehad die iets boven de 100 KB/s waren

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Pagina: 1