Bezwaar tegen troll

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=467162

Hierbij maak ik bezwaar tegen deze troll.

Het is namelijk geen troll, maar een reactie van een kritische lezer die niet zomaar over dingen heen leest.

Toen deze post "0 - troll" was heb ik er nog een duidelijke toelichting ondergezet, en wat doen die $^%$#, ze maken er "-1 troll" van.
Is het niveau hier nou zo laag?

(opmerking: Mijn reactie was fel, maar het gaat ook om een zeer ernstige zaak. Felle reacties worden blijkbaar opgevat als trollen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op woensdag 20 februari 2002 14:20 schreef svdmeer het volgende:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=467162

Hierbij maak ik bezwaar tegen deze troll.

Het is namelijk geen troll, maar een reactie van een kritische lezer die niet zomaar over dingen heen leest.

Toen deze post "0 - troll" was heb ik er nog een duidelijke toelichting ondergezet, en wat doen die $^%$#, ze maken er "-1 troll" van.
Is het niveau hier nou zo laag?

(opmerking: Mijn reactie was fel, maar het gaat ook om een zeer ernstige zaak. Felle reacties worden blijkbaar opgevat als trollen)
Ik ben het met je eens dat het geen troll is... Ik vind het meer een flame. :{

opmerkingen als:
Rot toch een end op!
Doen mij de nekharen rijzen. Verder is het niet de bedoeling om commentaar te geven op de moderaties op de FP, en blijkbaar weet je dat, want anders kwam je niet hier.
• Troll : ongezouten mening die grof/ongefundeerd is en onder de gordel
• Flamebait : grove opmerking die op een persoon gericht is en/of grof taalgebruik
Helaas, ik ga er dus niets aan doen :{

edit:

Kritische formulering van je zinnen doen wonderen. Indien je je wat genuanceerder had uitgedrukt was je reactie imo wel wat waard geweest, maar dit soort reacties zijn niet echt iets waarop _ik_ zit te wachten.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

Je maakt er een behoorlijke voorstelling van, vooral door je toelichting.

Inhoudelijk begrijp ik (ongeveer) wel waar je naar toe wilt, maar je brengt het initieel behoorlijk onbehouwen. Dit word 'helaas' al snel voor trollen aangezien. De toelichting versterkt dit ook nog.

Je reactie is inhoudelijk dus geen troll, maar door de manier van brengen (+ edit) wel.

Ik laat hem nog even voor wat het is, en wacht nog wat reacties en standpunten hier af.

[edit]
de eerste reactie (van een sneller typert) staat er inmiddels al (met een vergelijkbare gedachte aan die van mij).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

volgens de regels van de FAQ http://www.tweakers.net/reviews/164/4
'Trollen' is het doelbewust provoceren en etteren

Dit is echt walchelijk!
Een of ander stuk digital rights software om JOUW EIGEN MUZIEK te mogen beluisteren?
Rot toch een end op! Ik snap echt niet waarom fabrikanten dit soort dingen meeleveren in plaats van negeren. Compaq is computerbouwer, geen platenmaatschappij.

mwwaa, nee maar dan toch wel dit

Flamebait

Onder een flamebait verstaan we het flamen of het aanzetten tot een flame. Het gaat hier dan om grof taalgebruik of het doelgericht op de man spelen. Goed onderbouwde inhoudelijke kritiek is geen flamebait!,

zal ik um zo modden?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

svdmeer, het is iig wel een leuke reactie om ter beoordeling voor te leggen, het is dus afwegen tussen wat je bedoeld met je reactie en hoe je het brengt.

Molice, haalt uwen weegschaaltjes maar tevoorschijn...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Wat jullie zeggen kan ik inkomen, maar:
Met ernstige zaken wordt er veel minder zwaar gewogen. Lees de UPC-topics maar eens door. Half tweakend Nederland is gefrustreerd over UPC. Als je daar een waardevolle boodschap grof brengt (zoals ik ook deed), dan krijg je toch geen flame of troll.
Blijkbaar wordt dan ineens veel geflame en getroll door de vingers gezien.

Als ik kijk naar mijn reactie.. tja de bewoordingen liegen er niet om en de quotes komen behoorlijk trollerig over. Ik wil echter wel met mijn post een gevoel van kwaadheid tot uitdrukking brengen.

Ik heb ergens dit gezegd:
(1) Dit is echt walchelijk!
(2) Een of ander stuk digital rights software om JOUW EIGEN MUZIEK te mogen beluisteren?
(3) Rot toch een end op! Ik snap echt niet waarom fabrikanten dit soort dingen meeleveren in plaats van negeren. (4) Compaq is computerbouwer, geen platenmaatschappij.
1 is mijn mening hierover.
2 is het feit waar ik het dan over heb. 2 lijkt mij zeker geen flame of troll.
3 is het stukje waar de meesten over struikelen. Het felle zinnetje, maar als je naar de ernst van 2 kijkt, is het dan zo ongepast? Ik zegt bij 2 dat we dankzij bepaalde software niet meer kunnen beluisteren wat we willen. Dit ís toch te gek voor woorden?
Bij 4 zeg ik weer een feit.. hiermee wil ik benadrukken hoe absurd het is dat Compaq deze praktijken steunt, aangezien Compaq er geen belang bij heeft of wij nou illegale of legale MP3's op hun IPaq zetten.

Tja.. wat felle woorden, maar zijn deze woorden gezien de ernst van de zaak echt zo ongepast?
(punt 2 is de hele kern van mijn reactie daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 20 februari 2002 14:48 schreef svdmeer het volgende:
Tja.. wat felle woorden, maar zijn deze woorden gezien de ernst van de zaak echt zo ongepast?
Het punt is juist dat voor jou de zaak zo ernstig is. Je probeert anderen nu met behulp van jouw "krachtige woorden" te laten nadenken over wat je vertelt, maar als je boodschap echt zo sterk is zouden er waarschijnlijk wel meer mensen hetzelfde hebben opgemerkt, en zou je het niet zo sterk hoeven te brengen omdat de boodschap dan voor zichzelf spreekt.

Het punt waar jij over struikelt heb ik zelf geen probelemen mee.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 14:53 schreef Renegade het volgende:

[..]

Het punt is juist dat voor jou de zaak zo ernstig is. Je probeert anderen nu met behulp van jouw "krachtige woorden" te laten nadenken over wat je vertelt, maar als je boodschap echt zo sterk is zouden er waarschijnlijk wel meer mensen hetzelfde hebben opgemerkt, en zou je het niet zo sterk hoeven te brengen omdat de boodschap dan voor zichzelf spreekt.

Het punt waar jij over struikelt heb ik zelf geen probelemen mee.
Deze reactie had ik verwacht..
Ik ben het wel eens met je punt dat je daar heel verschillend over kunt denken omdat we het hier over een mening hebben.

Ik ben er echter wel (inmho in alle redelijkheid) vanuit gegaan dat deze mening door vrijwel iedereen wordt gedeeld omdat als je zo'n apparaatje koopt dat je gewoon alle muziek er op mag zetten die jij er op wilt zetten, het is immers van jou. Bovendien is er een wet die zegt dat je een kopie mag maken van alles dat je koopt voor eigen gebruik, en dat wordt door zo'n systeem ook verhinderd. Een tweaker die op de hoogte is van de feiten weet dat.

Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen het accepteren dat je wordt beperkt in je vrijheid door een dergelijk systeem dat niet is vereist voor het technisch goed functioneren van een apparaat.

Goed ik zal het in het vervolg anders brengen, als ik hier uberhaupt nog wat post. Misschien dat ik maar overga op het Engels en naar Slashdot ga.. daar worden dit soort dingen namelijk iets anders bekeken.

Het kwalijke van het hele moderatie systeem van T.net: Je moet hier gewoon heel erg op je woorden passen. Heel erg jammer imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:53

Jaymz

Keep on moving !

-1 Troll is verkoopbaar (ik zou em niet geven overigens)

Je reactie zou zeer goed andere 'follow up reacties' kunnen opleveren,en dat is één van de 'eigenschappen' van een goeie troll.
<hr>
Als ik ergens over val is het iig niet de inhoud. De verpakking vindt ik echter jammer. Of je gelijk hebt of niet boeit mij bij het modereren niet :)

Je belicht de zaak in mijn ogen teveel van één kant, en geeft in je reactie weinig mogelijkheden om andere kanten van het verhaal te belichten. Dat in combinatie met de 'negatieve toon' (terecht of niet, dat boeit me niet) doet mij neigen naar een 0 of een één. De TAG vinnik hierin niet echt interresant. Troll of Flame vind ik 'tè', en een 'positieve tag' issie gezien bovenstaande niet waard.

0 gemodereerd ofzo dus.

[edit: -1 troll vinnik tè laag. +1 interresant gegeven :)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 20 februari 2002 15:01 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Deze reactie had ik verwacht..
Dat scheelt ;)
Ik ben het wel eens met je punt dat je daar heel verschillend over kunt denken omdat we het hier over een mening hebben.

Ik ben er echter wel (imho in alle redelijkheid) vanuit gegaan dat deze mening door vrijwel iedereen wordt gedeeld omdat als je zo'n apparaatje koopt dat je gewoon alle muziek er op mag zetten die jij er op wilt zetten, het is immers van jou.
Klopt, maar dan kun je weer hele discussies krijgen over de legaliteit van de verkregen muziek :)
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen het accepteren dat je wordt beperkt in je vrijheid door een dergelijk systeem dat niet is vereist voor het technisch goed functioneren van een apparaat.

Goed ik zal het in het vervolg anders brengen, als ik hier uberhaupt nog wat post. Misschien dat ik maar overga op het Engels en naar Slashdot ga.. daar worden dit soort dingen namelijk iets anders bekeken.

Het kwalijke van het hele moderatie systeem van T.net: Je moet hier gewoon heel erg op je woorden passen. Heel erg jammer imho.
Ik zou het jammer vinden als je naar /. zou gaan, want zoals je het zonet uitlegd zou ik de reactie zeker op een 3 kunnen voorstellen. De onderbouwing vind ik stukken betere, en ook de toon waarop het te lezen is vind ik al een stuk aangenamer. :)

Zelf probeer ik niet echt te modden of iets inhoudelijk compleet correct is, maar de toonzetting en beargumentatie van iets komt bij mij op de eerste plaats. Als die goed is kunnen daar hele interessante discussie gevoerd worden, zonder dat er iemand de dupe van wordt. :*

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 15:02 schreef Jaymz het volgende:
-1 Troll is verkoopbaar (ik zou em niet geven overigens)

Je reactie zou zeer goed andere 'follow up reacties' kunnen opleveren,en dat is één van de 'eigenschappen' van een goeie troll.
<hr>
Als ik ergens over val is het iig niet de inhoud. De verpakking vindt ik echter jammer. Of je gelijk hebt of niet boeit mij bij het modereren niet :)

Je belicht de zaak in mijn ogen teveel van één kant, en geeft in je reactie weinig mogelijkheden om andere kanten van het verhaal te belichten. Dat in combinatie met de 'negatieve toon' (terecht of niet, dat boeit me niet) doet mij neigen naar een 0 of een één. De TAG vinnik hierin niet echt interresant. Troll of Flame vind ik 'tè', en een 'positieve tag' issie gezien bovenstaande niet waard.

0 gemodereerd ofzo dus.

[edit: -1 troll vinnik tè laag. +1 interresant gegeven :)]
Mee eens.

Heb ik wel een vraagje aan jou: Je bent een fanatiek moddereter op T.net. Hoe ga jij om met soort gelijke posts die over zaken gaan waarvan iedereen het eens is dat het heel ernstig is? Zoals prijsverhogingen UPC en @home? Of nieuws over slechte kwaliteit van Chello?
Als daar iemand zich uitdrukt zoals ik deed, modereer je die dan ook naarbeneden voor zover dat nog niet is gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 20 februari 2002 15:10 schreef svdmeer het volgende:

[..]
Als daar iemand zich uitdrukt zoals ik deed, modereer je die dan ook naarbeneden voor zover dat nog niet is gebeurd?
Bij deze opmerking krijg ik spontaan een *flashback naar CapodiCapo* :+

Da's niet lullig bedoeld ofzo :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op woensdag 20 februari 2002 15:13 schreef Renegade het volgende:

[..]

Bij deze opmerking krijg ik spontaan een *flashback naar CapodiCapo* :+

Da's niet lullig bedoeld ofzo :)
offtopic:
hm nee niet weer :) heb net deze week op de FP weer een paar van zijn cloontjes gevonden en conform de regels op slot laten zetten.

Mar het verhaal hier, ik ben het met Jaymz eens ergens op 0 hoort deze reactie te staan, troll of flaim is net te. Maar kijk je meer naar de manier waarop het gebracht wordt kan ik me goed voorstellen dat er door medemodders een troll of flaim bij gemod wordt.
ALs je het wat netter had gebracht dan was er meer ruimte voor discussie en had er een leuke subthread kunnen onstaan op de FP.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
En de eindscore (na eigen moderatie): 0 - Troll

Lijkt me voldoende, of iemand moet er een gemodereerd tag-je bij kunnen fixen (indien gewenst)

Verder ga ik er geen mening of gedachtengang achter mijn moderatie van deze posting zetten, alle (IMO) feiten en meningen die van toepassing zijn op de textuele uitdrukking van de poster en de inhoudelijke boodschap van de poster zijn wel weer genoemd.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:53

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 20 februari 2002 15:10 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Mee eens.

Heb ik wel een vraagje aan jou: Je bent een fanatiek moddereter op T.net. Hoe ga jij om met soort gelijke posts die over zaken gaan waarvan iedereen het eens is dat het heel ernstig is? Zoals prijsverhogingen UPC en @home? Of nieuws over slechte kwaliteit van Chello?
Sorry, was een fanatiek .... Ik struin niet elk draadje af tot het naar m'n zin staat, ik pak de uitschieters en de 'moeilijke gevallen tegenwoordig alleen nog maar.

Moderaties/reacties 'objectief' beoordelen en/of beargumenten kan ik nog steeds vrij goed (al zeg ik hetzelf). Vandaar ik ook op deze draad reageer (de goede opletter ziet mij allang niet meer in elk draadje inhoudelijk op moderaties reageren)

Maar:
Ik ben daar zelf redelijk consequent in. Een Troll / Flame geef ik niet zomaar. Ik modereer overigens niet op TAG, maar op score. reacties ontleedt ik niet per zin / allinea, maar op het geheel, opbouw en 'uiterlijk')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Anders brengen is een goed (als in: beter dan weglopen...) idee, ik denk dat je inhoudelijk best wel iets bij te dragen hebt. Het feit dat je het hier aankaart geeft ook aan dat je het interesseert om het niveau op peil te brengen. Dat je reactie nu op een zilveren schaaltje gewogen word is toch alleen maar leuk?
Niet zozeer op je tellen passen, maar je moet je niet laten verleiden tot onnodig kernachtige uitspraken. Ja, ik weet dat dat veel vaker voorkomt, en ook dat er verre van altijd afdoende op gemodereerd word, maar dat komt imho vooral omdat iedereen kan/mag modereren, en er zodoende vriendjespolitiek lijkt te ontstaan waar de Molice (wat geen enkel voordeel heeft ten opzichte van de andere moderators) ook niet tegen op kan.

Verder is het idd best wel hinderlijk dat de tag's bij een score vaak de lading niet dekken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1