Kan iemand mij uitleggen, of weet iemand een site waar uitgelegd staat hoe ik OEM versies van XP via een netwerk kan installeren en in die mate dat ik per pc alleen het licentie-nummer hoef in te voeren?
Titel iets bijgeschaafd...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
uhm!
waarom niet gewoon
• 1 pc helemaal in orde maken
• alle software erop
• instellingen zetten
• Syspreppen
• Ghosten op de anderre pc's
waarom niet gewoon
• 1 pc helemaal in orde maken
• alle software erop
• instellingen zetten
• Syspreppen
• Ghosten op de anderre pc's
Aangezien het een _OEM_ versie is kan dat niet denk ik. OEM wordt meegeleverd met nieuwe PC's en hoort dus al te zijn geinstalleerd...
En idd kan je ghost gebruiken en achteraf het serienr veranderen in het register, zodat het mooi legaal is.
En idd kan je ghost gebruiken en achteraf het serienr veranderen in het register, zodat het mooi legaal is.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Denk je dat het nuttig is om tig pc's los te koppelen en ghosten terwijl ze net zo goed over het netwerk automatisch geïnstalleerd kunnen worden?
Het moet op deze manier dus kom liever niet met alternatieven (die meer tijd vergen).
Het moet op deze manier dus kom liever niet met alternatieven (die meer tijd vergen).
Op woensdag 20 februari 2002 14:48 schreef CREAM het volgende:
Denk je dat het nuttig is om tig pc's los te koppelen en ghosten terwijl ze net zo goed over het netwerk automatisch geïnstalleerd kunnen worden?
Het snelst is een niet-OEM versie kopen en die via het netwerk installeren
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
register?Op woensdag 20 februari 2002 14:44 schreef F_J_K het volgende:
Aangezien het een _OEM_ versie is kan dat niet denk ik. OEM wordt meegeleverd met nieuwe PC's en hoort dus al te zijn geinstalleerd...
weet je wel wat sysprep = en/of doet?
die reset je serienummer, hostname en netwerkgegevens...
vervolgens krijg je bij het booten de eerste keer weer de popupjes waar je je serial en hostname etc. op kunt geven...
het voordeel is nu echter dat je daarna helemaal klaar bent met installen omdat de software e.d. er al op staat
Verwijderd
remote unatended installation is toch gewoon mogelijk met een nt5.* based server?Op woensdag 20 februari 2002 14:48 schreef CREAM het volgende:
Verwijderd
Okay. ik werk bij een bedrijf en zou graag willen weten als ik een windows 2000 pc heb en ga een kale pc via het netwerk verbinden onder dos. en dan de unattend file uitvoer en dan installeert hij compleet xp zonder licentie. Maar hoe zit het dan als ik de 1 x een pc heb met via drivers en de andere keer 1 met intel etc. of de ene keer een nvidia driver en dan een ati driver.
Is het ook mogelijk dat je op de server een map maakt waar alles in staat en dat hij ze zelf installeert!!???
Ik wil dus gewoon 1 commando geven en als ik 1 uur later terug ben dat ik dan de pc kan inpakken en de klant kan bellen??
Zou hier graag meer info over willen hebben.
Alvast bedankt
Is het ook mogelijk dat je op de server een map maakt waar alles in staat en dat hij ze zelf installeert!!???
Ik wil dus gewoon 1 commando geven en als ik 1 uur later terug ben dat ik dan de pc kan inpakken en de klant kan bellen??
Zou hier graag meer info over willen hebben.
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 15:56 . Reden: moest ff ]
Als jij de beschikking hebt over de Windows XP OPK-tools dan heb je ook de documentatie want die staat op de CD met opk-tools.Verwijderd schreef op 20 February 2002 @ 14:19:
Kan iemand mij uitleggen, of weet iemand een site waar uitgelegd staat hoe ik OEM versies van XP via een netwerk kan installeren en in die mate dat ik per pc alleen het licentie-nummer hoef in te voeren?
Pagina: 1