[vb] Knop Toevoegen in Access

Pagina: 1
Acties:

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:44

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
ik wil in Visual Basic, in Access, een knop creeeren en vervolgens toevoegen aan de form. Iemand een idee? Ik ben niet zo thuis is vb.

(grmbl, ik kan het niet op msdn vinden...)

Thanx

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Verwijderd

Dan heb je toch niet goed in MSDN gekeken vrees ik.

Maar goed, allereerst wat je wilt:
code:
1
2
3
4
5
Private Sub CommandButton1_Click()
  Dim C As Control
  Set C = Me.Controls.Add("Forms.CommandButton.1", , True)
  C.Caption = "Dus"
End Sub

Ook kun je het via een control array doen maar die vind ik persoonlijk niet mooi (no flame intended).

Hoe ik dit gevonden heb:
Pleur een CommandButton op je Form. Klik 2 keer op de knop en type in Me.Controls.Add, ga op Add staan en druk op F1 <- help functie... En wat zie ik:

Add, methode

Met deze methode kunt u een Tab of een Page toevoegen aan of invoegen in een besturingselement TabStrip of MultiPage. U kunt ook met de programmatische aanduiding (ProgID) van de methode een besturingselement toevoegen aan een pagina of een formulier.

Syntaxis

Voor MultiPage, TabStrip
Set Object =object.Add( [naam [, bijschrift [, index]]])

Voor andere besturingselementen
Set Control =object.Add( ProgID [, naam[, Visible]])

De syntaxis van de methode Add bevat de volgende onderdelen:

Onderdeel Beschrijving
object Vereist. Een geldige objectnaam.
Naam Optioneel. Geeft de naam aan van het object dat wordt toegevoegd. Als de naam niet wordt opgegeven, genereert het systeem een standaardnaam die is gebaseerd op de regels van de toepassing waarin het formulier wordt gebruikt.
Bijschrift Optioneel. Geeft het bijschrift aan dat op een tab of een besturingselement moet verschijnen. Als het bijschrift niet wordt opgegeven, genereert het systeem een standaardnaam gebaseerd op de regels van de toepassing waarin het formulier wordt gebruikt.
Index Optioneel. Geeft de positie aan van een pagina of een tab in een collectie Pages of Tabs. Als er geen index wordt opgegeven, voegt het systeem de pagina of de tab toe aan het einde van de collectie Pages of Tabs en wijst de juiste indexwaarde toe.
ProgID Vereist. Programmatische aanduiding. Een tekenreeks zonder spaties die een objectklasse aangeeft. De standaardsyntaxis van een ProgID is <Vendor>.<Component>.<Version>. Een ProgID wordt toegewezen aan een klasse-aanduiding (CLSID).
Visible Optioneel. True als het object zichtbaar is (standaard). False als het object verborgen is.

Instellingen

De ProgID waarden voor de afzonderlijke besturingselementen zijn:

CheckBox Forms.CheckBox.1
ComboBox Forms.ComboBox.1
CommandButton Forms.CommandButton.1
Frame Forms.Frame.1
Figuur Forms.Image.1
Label Forms.Label.1
ListBox Forms.ListBox.1
MultiPage Forms.MultiPage.1
OptionButton Forms.OptionButton.1
ScrollBar Forms.ScrollBar.1
SpinButton Forms.SpinButton.1
TabStrip Forms.TabStrip.1
TextBox Forms.TextBox.1
ToggleButton Forms.ToggleButton.1

Notities

Voor het besturingselement MultiPage, resulteert de methode Add in een object Page. Voor een TabStrip, resulteert de methode in een object Tab. De indexwaarde voor de eerste Page of Tab van een collectie is 0. De waarde voor de tweede Page of Tab is 1, enzovoort.

Voor de collectie Controls van een object, resulteert de methode Add in een besturingselement dat correspondeert met de opgegeven ProgID. De gebeurtenis AddControl vindt plaats nadat het besturingselement is toegevoegd.

You can add a control to a user forms Controls collection at design time, but you must use the Designer property of the Microsoft Visual Basic for Applications Extensibility Library to do so. The Designer property returns the UserForm object.

De volgende syntaxis geeft als resultaat de eigenschap Text van een besturingselement dat wordt toegevoegd tijdens het ontwerpen:

userform1.thebox.text
Als u een besturingselement toevoegt tijdens de uitvoering, moet u gebruikmaken van het uitroepteken in de syntaxis om te verwijzen naar eigenschappen van het besturingselement. Gebruik de volgende syntaxis als u bijvoorbeeld de eigenschap Text van een besturingselement dat werd toegevoegd tijdens de uitvoering als resultaat wilt geven:

userform1!thebox.text
Opmerking U kunt tijdens de uitvoering de eigenschap Name van een besturingselement alleen wijzigen als u dat besturingselement tijdens de uitvoering hebt toegevoegd met de methode Add.