Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Win 98 eroverheen installen. Maar een crash is vaak te herleiden naar een geheugenprobleem of een i/o error. Dus de oorzaak haal je niet weg daarmee.
Wat is je systeem config?? Het kan zijn dat je pc te weinig ruimte op z'n hd heeft, waardoor windows in de knel komt met z'n swap file. Het kan ook zijn (maar dat komt zelden voor) dat je gewoon te weinig geheugen hebt voor wat je met die foto's doet..
Humor moet je serieus nemen
geheugen 384MB pc133MHz, HD: twee partities met elk 1 GB vrij. proc: 700 AMD Athlon. VK: 32MB Hercules Geforce II
Totale Modjesgekte
Je geheugen is niet te weinig..(Kan zijn dat ze elkaar bijten als ze verschillen in toegangstijd en/of merk..) Maar in totaal 2 gb vrij is knap weinig om fatsoenlijk windows te laten draaien en nog 's foto's te bewerken (dan zal je toch echt een gig of 3 vrij moeten houden..)..Windows kennende zal je waarschijnlijk maar 1 swap file hebben, dus heb je vrij weinig aan schijfruimte... 
P.S. De aanbevolen ruimte door MS voor een swapfile is al 4x je geheugen....(Dus 1,5 gb)
P.S. De aanbevolen ruimte door MS voor een swapfile is al 4x je geheugen....(Dus 1,5 gb)
andere drivers proberen? drivers opnieuw installeren? programmatjes die op de achtergrond draaien (Creative mixer, taakplanner, ...) uitschakelen? BIOS checken voor ranzige geheugentimings? Geheugen checken met www.memtest86.com ??
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
zal wel eens kijken wat ie doet als ik er een paar films in de verbrandingsoven stop, maar 2GB moet voldoende zijn, daar ik vroeger minder geheugen had, minder vrije schijfruimte (heerlijk, die branders :-) en hetzelfde als nu deed.... en ja, ik defrag de boel regelmatig...
Totale Modjesgekte
't Heeft niet zoveel zin om je drivers bij te gaan werken (hoewel het (bijna) altijd aan te raden is de nieuwste drivers geinstalleerd te hebben)..Je moet gewoon een schijf hebben waar je swap-file op staat met op die partitie cq schijf minstens 3 tot 4 gb vrij hebben (dat heeft een fotootje al gauw nodig..)
defragmenteren? een zwaar gefragmenteerde schijf zorgt echt niet voor crashes!
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
hoeft niet aan het geheuge te liggen.
Ga in de 1e plaats kijken naar de hardware versnelling.
Configuratiescherm --> systeem --> prestaties --> beeldscherm --> hardwareversnelling : een streepje terug zetten en kijken of jouw systeem wat stabieler wordt, helpt het niet, weer een streepje.
Dit verhelpt ook problemen met het afsluiten van win98
Ga in de 1e plaats kijken naar de hardware versnelling.
Configuratiescherm --> systeem --> prestaties --> beeldscherm --> hardwareversnelling : een streepje terug zetten en kijken of jouw systeem wat stabieler wordt, helpt het niet, weer een streepje.
Dit verhelpt ook problemen met het afsluiten van win98
Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32
Probeer een som sfc te draaien (start-->uitvoeren) en je systeembestanden te laten controleren...Misschien is er ergens een fout dll bestand ofzo..
Titel aangepast...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Een zwaar gedefragmenteerde schijf kan absoluut tot verlies van gegevens of tot crashes leiden.
Het KAN, het HOEFT niet, defragmenteren is altijd aan te raden.
Het KAN, het HOEFT niet, defragmenteren is altijd aan te raden.
eehhh, limoentje, leuke test hoor, duurt wel ff, enneh, geloof het of niet......
Het systeem crashte.... en niet te zuinig ook.....
Het systeem crashte.... en niet te zuinig ook.....
Totale Modjesgekte
Pagina: 1