Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xonio.com/featureimages2/Handys/motorola/motorola_a388_350.jpeg

Motorola A388

Afbeeldingslocatie: http://images.gsmbox.com/news/76998.1.g.jpg

Verwijderd

lijkt net een PDA :P

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Ziet er erg lomp uit..

magoed.. smaken verschillen.. blijkt weer eens. :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Lomp ding ja

Verwijderd

En wéér een antenne. Ik begrijp dat Motorola blijft vasthouden aan 'de beste ontvangst' strategie, maar voor mij is het een afknapper.

okee, okee, ik moet toegeven dat dit komt omdat het niet lekker in de broekzak zit en omdat mijn telefoons de neiging hebben om stuk te vallen op de antenne

;)

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Lijkt een beetje op de mislukte cloon van de Samsung A300 !

Ik vraag me af of hier ook weer het alom bekende (en zwaar irritante) beltoontje van Motorola ook weer in dit toestel hebben gestopt :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lelijk ding vind ik het maar... de dik en een antenne. Maarja, als je er maar mee kunt bellen, en ik neem aan dat dat wel gaat lukken. :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
en eerlijk deze is wel leuker: Afbeeldingslocatie: http://www.xonio.com/featureimages/ericsson_email1_popup.jpeg

Vorschau: Motorola Accompli 388

Das Accompli 008 war zweifelsohne ein enormer Erfolg für den Hersteller Motorola. In diesem Terminal hatte der US-Hersteller zum ersten Mal die Eigenschaften eines Mobiltelefons mit denen eines PDAs verbunden und es zudem noch Java-kompatibel gemacht. Und warum sollte man nun auf ein anderes Pferd setzen? Dies scheint die Philosophie, die man bei Motorola derzeit offensichtlich verfolgt, indem man das neue Accompli 338 auf den Markt bringt. Es entspricht beinahe haargenau dem Vorgängermodell, auch wenn einige interessante Neuheiten hinzugefügt wurden. Sicherlich ist hier das dritte Frequenzband die auffallendste Neuerung. Somit kann man nun auch in den amerikanischen Netzen (mit 1.900 MHz) ohne Probleme telefonieren und roamen.

Das neue Accompli wurde aber auch auf den EMS-Standard vorbereitet, womit man nun Bildchen und Töne verschicken kann. Doch was dem User sofort ins Auge sticht, ist das veränderte Design. So findet man ein kleines Fensterchen im oberen Bereich des "Telefons" (aufklappbar, wie gehabt), um Nummern und die wichtigsten Informationen anzuzeigen, ohne dass der User das Telefon extra öffnen muss. Das neue Accompli 388 ist im Prinzip seinem Vorgänger also recht ähnlich geraten.

Das neue Modell misst 98 x 60 x 28 mm und entspricht somit exakt dem 008. Gleiches kann man auch vom Gewicht, den 155 Gramm, behaupten. Das Display (eine Touchscreen) ist ziemlich groß ausgefallen und man kann damit sehr gut durchs reichhaltige Menü steuern. SMS und anderen Text gibt man per Datenstift direkt aufs Display ein. Selbstverständlich wurde ein WAP-Microbrowser von OpenWave installiert, man kann das Terminal mit einem PC synchronisieren (mit der TrueSyn-Software), es besitzt eine IrDA-Schnittstelle sowie Sprachfunktionen (bis zu 30 Telefonnummern können per Sprachbefehl aktiviert werden).

Bei Motorola hat man sich nicht dazu entschieden, die Autonomie des neuen Modells zu erhöhen, die ja bereits beim 008 ausreichend war: 145 Stunden StandBy, 270 Minuten Gespräche. Was die Klingeltöne betrifft, da kann man entweder die sechs bereits vordefinierten nutzen, sich aber auch selbst bis zu sieben komponieren. Die Software und das Verzeichnis belegen gemeinsam etwa 16 MB. Damit kann man eine Menge Anwendungen (unter anderem auch in Java) und Kontakte im Telefon abspeichern. Und dann gibt es da noch die drei Spiele: Wu Zi Qi, Sokoban und Black Jack.

Wann das Accompli 388 in Europa in den Handel kommen wird? Das wurde vom Hersteller noch nicht bekanntgegeben. Bisher wird es lediglich im asiatischen Raum angeboten. Denn eigentlich wäre der Nachfolger des 008 ja ein Modell mit dem Namen 009, unter anderem mit Farbdisplay. Der Preis des 388 wird bei rund 546 Euro liegen (in etwa der des Accompli 008). Auf alle Fälle schließen wir eine offizielle Präsentation des neuen Modells, im Rahmen der CeBIT 2002 in Hannover, ab dem kommenden 13. März, nicht aus.

Afbeeldingslocatie: http://images.gsmbox.com/news/76998.1.g.jpg

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

waarom moet er nu weer een atenne OP zitten kan er toch ook gewoon IN! doe dat dan ook! aargh :?

"Luie mensen worden ook moe!"

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Waarom post je alleen het plaatje??? :?

mocht wel iets completer zijn, met technische gegevens en zo..
plaatje zegt niet zo veel...
Een kleine moeite toch? :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01
UMTS duurt nog wel een aantal jaren, dat bestaat nog niet eens.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 19:50 schreef Pc123 het volgende:
UMTS duurt nog wel een aantal jaren, dat bestaat nog niet eens.
Ummm, ik neem aan dat je het over NL hebt dan? In Engeland is er al een klein gebied met UMTS dekking, in Italie een stukje en ik geloof het grootste deel van Tokio ook.... Het bestaat dus wel degelijk! In NL moeten we tot (eind) 2003 wachten.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01
Ik bedoel idd Nederland, en omdat het in de hele ict sector nu zo slecht gaat verwacht ik niet dat de telecom bedrijven veel haast gaan maken.

Verwijderd

Ik snap niet wat jullie tegen een antenne hebben hoor :) Ik vind het wel makkelijk om hem eraan op te hijsen (uit broekzak)

Verder vind ik het een Accompli-achtig :r ding (uiterlijk)

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 22:38 schreef tjetta het volgende:
Ik snap niet wat jullie tegen een antenne hebben hoor :)
Omdat mijn telefoons op de antenne vallen --> Stukke antenne! Gehad met een Nokia 5110 en een Ericsson T18s. Ik heb m'n 8210 al tig keer uit mijn handen laten pleuren zonder schade. Daarnaast zit het gewoon niet lekker in mijn broekzakken. But that's just me ;)

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Sebazztiaan

sebas!

Dit is gewoon de opvolger van de Accompli008.

En ja, die antenne, als ze die moeten inbouwen kost het weer extra ruimte, en die behuizing is al zo groot, en een antenne er bovenop ipv erin heeft net even betere ontvangst.
Deze telefoon is ook meer gericht op de zakenman, die hem in de binnenkant van zijn colbert doet, ruimte zat.
Pagina: 1