Ik kan toch niet helemaal meegaan met de opmerking van Daniel. Toegegeven, de geheugen performance van de VIA chipset staat er zeker niet om bekend dat ie snel is. Maar wat mij een beetje tegenvalt is dat je je oordeel "Via chipset suckt" baseert op reviews die je gelezen hebt. Ik kan genoeg reviews van de MSI Dual P3 plank (met Via chip) laten zien waar men zeer tevreden is over de plank en ook over de stabiliteit zeer te spreken is. De eerste VIA dual planken schijnen inderdaad niet zo stabiel geweest te zijn, maar daar hebben we immers zoiets als vooruitgang voor. Inmiddels zijn de planken superstabiel.
Gezien het feit dat Daniel verantwoordelijk is voor veel hardware reviews op T.net zou ie misschien zelf eens een Dual VIA plank onder de loep moeten nemen alvorens tot een echt negatief oordeel te komen.
Daarbij snap ik best wel dat een DUAL BX plank misschien iets sneller is wat betreft geheugenperformance (overigens ook niet heiligmakend, want het geheugentransport hoeft niet altijd de zwakste schakel in de keten te zijn), maar in feite koop je met een BX in mijn ogen toch een "verouderd" product (voor zover je daar überhaupt van kunt spreken in poeterland), geen 133Mhz FSB, ATA 100 AGP pro etc. Ik zeg niet dat je dat persé nodig hebt, maar toch...
Also... ik houd het voorlopig toch bij mijn plannen voor een Dual P3 800 op een Rioworks SDVIA mobo met onboard RAID, AGP Pro etc...
Betaalbaar en ik denk ook voorlopig wel weer lekker snel voor mijn MAX/VIZ en andere grafische zut.
Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz