Toon posts:

[flash] level probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een filmpje gemaakt in flash.. en op een bepaald moment moet ik een ander filmpje erin laden.. maar nu is het probleem dat dat ingeladen filmpje over een mc van de 'hoofdfilm' heen gaat.. en dat is niet de bedoeling..

dus mijn vraag is, kan je een movieclip die gewoon in de hoofdfilm staat een level ofzo meegeven, of moet ik die movieclip ook extern erin laden?

bvd

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17
Ik begrijp het niet helemaal hoor, maar volgensmij bedoel je het volgende:

Op een gegeven moment wil je een extern swf in je movie plaatsen, en die komt dan vervolgens [i]over[i] de rest van de movie, en dat is niet de bedoeling.

Oplossing: gewoon een mc aanmaken, met niks erin, deze op de achtergrond plaatsen, en daarin je mc laden.

Begrijp ik het zo goed??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerd.. maar het werkt niet..

tis ook best lastig uit te leggen..

ik heb dus een filmpje gemaakt.. op een bepaald moment moet ik een ander filmpje erin laden (loadMovieNum ("test.swf", 4); dat is zeg maar de inhoud van de film.

maar er zit in de film zelf een andere animatie.. die zit half over de plaats waar de inhoud (de externe swf) zit.

Als ik dus de film dan afspeel laad die externe swf over die animatie heen.. en dat is niet goed :)

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17
Op woensdag 20 februari 2002 14:30 schreef FlexXxer het volgende:
ik heb het geprobeerd.. maar het werkt niet..

tis ook best lastig uit te leggen..

ik heb dus een filmpje gemaakt.. op een bepaald moment moet ik een ander filmpje erin laden (loadMovieNum ("test.swf", 4); dat is zeg maar de inhoud van de film.

maar er zit in de film zelf een andere animatie.. die zit half over de plaats waar de inhoud (de externe swf) zit.

Als ik dus de film dan afspeel laad die externe swf over die animatie heen.. en dat is niet goed :)
begrijp het nog steeds niet helemaal. Stuur maar op als het bestand niet te groot is, of zet maar online, zodat ik er naar kan kijken..

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je een andere swf laadt komt hij in de opperlayer terecht, heb ik ook last van gehad. Maar ik was er niet achter gekomen hoe dat filmpje in een andere layer moest komen. Toch maar 1 enkele swf gemaakt.

Verwijderd

Als je met Flash 5 werkt:

Als je je swf'je inlaadt op _level 1 en hij staat over je mc'tje, geef je deze actie aan je mn:
code:
1
onClipEvent(load){this.swapDepths(2);}

Dit zal zorgen dat je mc op _level 2 komt, en dus boven je swf'je, dit is natuurlijk mogelijk voor alle levels...
Pagina: 1