Toon posts:

MXstream icm Wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende wil ik Thuis gaan doen:

Vaste PC (PIII550 win2k/winXP) met een 3Com 3CRWE777A AirConnect PCI Card, verbinden aan een 3Com 3CRWE50194 Home Wireless GateWay. En deze aansluiten op een MXstream ADSL modem. Volgens de specs van deze gateway ondersteunt hij VPN PPtP wat nodig is voor MXstream.

Heeft iemand ervaring ermee en zijn deze 2 artikelen voldoen om het netwerkje op te bouwen?

Alvast bedankt
CU Erik2B B-)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
als je je alcatel modem tweakt kan het zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit werkelijk nodig? als je op de Home Gateway alles in kan stellen (dmv pptp) dan Logged de gateway toch in op de ADSL modem?

Deze doet eigenlijk dan wat jij (lees ik :-) )doet voordat je je verbinding opbouw. de "dailup" verbinding maken naar je modem?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 14:15 schreef Erik2B het volgende:
Is dit werkelijk nodig? als je op de Home Gateway alles in kan stellen (dmv pptp) dan Logged de gateway toch in op de ADSL modem?

Deze doet eigenlijk dan wat jij (lees ik :-) )doet voordat je je verbinding opbouw. de "dailup" verbinding maken naar je modem?
Als die 3com dat ondersteunt moet het geen probleem zijn, maar liever safe than sorry.

Verwijderd

Topicstarter
K dat is zeker zo. maar ik ben bezig geweest met het tweaken van de modem, maar ik kwam niet in de expert mode.

Klopt het dat de modem eers een factory reset moet hebben voordat je in expert mode kan komen?

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 16:18

Martijn02

/* No Comment */

Nee je moet even kijken welke firmware er in zit, met de nieuwere firmwares van KPN werkt EXPERT niet meer.

Ikzelf heb hem getweaked, en dan is het aansluiten van wireless lan echt een eitje... Stekkertje er en en het werkt (Access point doet aan DHCP:))

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dan mooi K.. want ik heb de laatste versie erop staan van de firmware. Is dit op een of ander manier nog terug te draaien?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:10
Op donderdag 21 februari 2002 08:07 schreef Erik2B het volgende:
Dat is dan mooi K.. want ik heb de laatste versie erop staan van de firmware. Is dit op een of ander manier nog terug te draaien?
Dat kan, maar ook in de nieuwe firmware kan je nog in expert mode komen. i.p.v. commando EXPERT is het nu TD PROMPT (o.i.d)

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat ga ik dan maar eens proberen. thkx maar heeft niemand ervaring met de 3com home gateway?
Pagina: 1