Biwirable speakers dubbel aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Ik heb een speaker set die ik kan biwiren. Nu wil ik in plaats van biwiren de speakers dubbel singlewiren, de HF ingang naar de surround uitgang van mijn receiver en de LF ingang naar de Speaker 2 uitgang van mijn receiver zodat ik ze als surroundboxen kan gebruiken en als tweede paar boxen. Is dit mogelijk? (behalve natuurlijk als ik de surround en speaker 2 uitgang gelijktijdig gebruik)

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 15:51

@r!k

It is I, Leclerq

Ok, 1 vraagje.

Wat is bewiring?
Wat doet, het en wat heeft het voor nut (ik heb hier dus nog nooit van gehoord)

Een hele rij microsoft certificeringen.

• jona
Op woensdag 20 februari 2002 12:50 schreef ErikH het volgende:
Ok, 1 vraagje.

Wat is bewiring?
Wat doet, het en wat heeft het voor nut (ik heb hier dus nog nooit van gehoord)
Sommige speakers hebben niet een paar ingangen (positief en negatief) voor het hele frequentiespectrum maar twee paar ingangen: een paar voor de hoge tonen en een paar voor de lage tonen. Dit zorgt over het algemeen voor een beter geluid vooral in de hogere frequenties, wat de extra bekabeling waard is.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is dit mogelijk? (behalve natuurlijk als ik de surround en speaker 2 uitgang gelijktijdig gebruik)
Ja, dat is wel mogelijk, alleen zou ik er zelf wel een schakelkastje tussen zetten, waarmee je meerdere speakers kan 'switchen', dan heb je in principe geen voordeel van het bi-wireble zijn van je speakers, want je sluit de speakers op de ene kant aan, en de twee uitgangen van de versterker op de schakelbare kanten :). (normaal wordt zo'n kastje vaak net andersom gebruikt, meerdere speakers op een versterker).

Of het op jouw manier kan, weet ik niet 100% zeker eigenlijk. Het lijkt me niet dat een versterker er dood aan gaat dat er spanning komt te staan op de uitgang, maar misschien dat er daardoor wel rare dingen gebeuren.

In principe sluit je de speaker dan parallel aan op de versterker. Als die nu een oneindige hoge weerstand zou hebben, is er geen probleem, maar of dat zo is weet ik niet zeker.

Dat het stuk gaat lijkt me iig stug...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jona
Op woensdag 20 februari 2002 13:46 schreef JvS het volgende:

[..]

Ja, dat is wel mogelijk, alleen zou ik er zelf wel een schakelkastje tussen zetten,
Als zo'n schakelkastje een betere oplossing is, waar zijn ze dan te krijgen en wat kosten ze gemiddeld? Ik had nog nooit van ze gehoord.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Eh, krijg je bij zo'n opstelling dan niet dat je in 'surround'-mode alleen de lage tonen aanstuurt en anders alleen de hoge tonen??

Ik dacht dat je bij een bi-wiring opstelling moest filteren per driver. Dwz. dat er geen elektrische verbinding tussen de drivers is in de speaker zelf... Of leg je dan alleen maar meer draad en verder nix?

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 20 februari 2002 14:10 schreef _Jona_ het volgende:

[..]

Als zo'n schakelkastje een betere oplossing is, waar zijn ze dan te krijgen en wat kosten ze gemiddeld? Ik had nog nooit van ze gehoord.
Bij de audiozaak :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jona
Op woensdag 20 februari 2002 14:20 schreef Vorlon het volgende:
Eh, krijg je bij zo'n opstelling dan niet dat je in 'surround'-mode alleen de lage tonen aanstuurt en anders alleen de hoge tonen??

Ik dacht dat je bij een bi-wiring opstelling moest filteren per driver. Dwz. dat er geen elektrische verbinding tussen de drivers is in de speaker zelf... Of leg je dan alleen maar meer draad en verder nix?
Dit klopt in 'biwiremodus' maar in dit geval singlewire ik hem twee keer. En bij singlewiren komt er een verbinding tussen de twee paar speakeringangen mbv een metalen plaatje.
Pagina: 1