Op woensdag 20 februari 2002 12:44 schreef ShinKiKouHou het volgende:
Kheb een comp met Win 98 SE en 2 netwerkkaarten (beiden sitecom). Eentje dient voor ADSL en de ander gewoon voor het netwerk. Nou is het probleem dat IPX heb geinstalleerd, maar hij doet het niet. Bij quake3 arena bv wil ik multiplayer doen over het netwerk, maar hij vindt alleen maar UDP. Ik heb al geprobeerd om IPX opnieuw te installeren, maar dat werkte ook niet. Toen ik IPX verwijderde en windows opnieuw opstartte kreeg ik "Onbekend apparaat gevonden" er was ook geen stuurprogramma voor. Toen ik IPX weer had geinstalleerd was dat ook weer weg.
Kan iemand mij helpen

Onbekend apparaat gevonden en IPX gaan volgens mij niet samen. Waarom ? IPX is een netwerkprotocol (net als tcp/ip) en heeft een hardware device nodig om aan te spreken (nogal logisch

). Maar het is dus niet zo dat IPX een stuurprogramma is van een bepaald apparaat.
Weet je zeker dat je de netwerkkaart niet ge-uninstalled hebt ?
Verder raad ik je aan om bij gebruik van ipx het frametype op 802.3 te zetten (ipv auto).
Maar als je het IPX-protocol niet echt nodig hebt, install het dan ook niet (geeft alleen maar overhead dan). Quake3 werkt zoals je zei met udp en die zit verwerkt in de tcp/ip protocolsuite. Voor doom2 had je vroeger ipx nodig, maargoed, dit geheel terzijde
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943