Ik wil vanuit excel werkbladen mailen naar verschillende ontvangers. Op het werkblad zit een dropdown die per afdeling de juiste gegevens selecteerd.
Stukje van m'n code:
Deze code selecteert de gegevens van Alg. Zaken en print die apart af. Nu moet dit niet meer geprint worden, maar in een mailtje worden verstuurd.
Mijn code om dit te doen was:
Dit blijkt niet te werken.
Wat welk werkt is ActiveWindows.Selectedsheets vervangen door ActiveWorkbook. Alleen nu wordt niet de selectie gemaild, maar het hele werkblad, wat dus niet de bedoeling is.
Wie het weet mag het zeggen.
Stukje van m'n code:
code:
1
2
| Selection.Autofilter Field:=1 Criteria1:="Algemene Zaken" ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut copies:=1 |
Deze code selecteert de gegevens van Alg. Zaken en print die apart af. Nu moet dit niet meer geprint worden, maar in een mailtje worden verstuurd.
Mijn code om dit te doen was:
code:
1
2
| Selection.Autofilter Field:=1 Criteria1:="Algemene Zaken" ActiveWindow.SelectedSheets.Sendmail recipients:="mailadres" |
Dit blijkt niet te werken.
Wat welk werkt is ActiveWindows.Selectedsheets vervangen door ActiveWorkbook. Alleen nu wordt niet de selectie gemaild, maar het hele werkblad, wat dus niet de bedoeling is.
Wie het weet mag het zeggen.