Toon posts:

PCI-busmaster soundkaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De meeste professionele geluidskaarten zijn van het type PCI-busmaster. Voor zover ik weet maken PCI-busmaster kaarten 100% gebruik van de snelheid v/d PCI bus.

Mijn vraag is dus of de performance van zo'n geluidskaart achteruit gaat als je een PCI videokaart (of andere PCI-kaart) installeert die ook van de PCI bandbreedte snoept.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

Busmasteren is inderdaad de pci bus gebruiken voor zolang dat nodig is, maar ook de bus gebruiken met zomin mogelijk overhead voor de processor..

en de werkelijke hoeveelheid data voor de soundcard is minimaal ten opzichte van je video of hard disk data.

er zijn interne routines die verhinderen dat zo'n adapter de hele bus opeist. dus maak je maar geen zorgen.

als het volgende geluidssegment van de disk of cd moet komen staat de adapter toch te wachten, en geeft dan de bus vrij.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 12:38 schreef orca het volgende:
Busmasteren is inderdaad de pci bus gebruiken voor zolang dat nodig is, maar ook de bus gebruiken met zomin mogelijk overhead voor de processor..

en de werkelijke hoeveelheid data voor de soundcard is minimaal ten opzichte van je video of hard disk data.

er zijn interne routines die verhinderen dat zo'n adapter de hele bus opeist. dus maak je maar geen zorgen.
Okay, da's duidelijk.
Ik dien er overigens bij te zeggen dat ik een 10 input, 10 output soundkaart wil kopen.
Ik ga er van uit dat de werkelijke datastroom van zo'n geluidskaart ook goed samen kan met een video + hd data ?