Toon posts:

Boxen piepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb mijn geluidskaart doorgelinkt naar mijn stereo (line out ----> aux in via walkmanstekker --> 2xtulpje snoer).
Er is echter een constante hoge piep op de achtergrond die ik maar niet weg krijg. Meestal ontstaat zo'n piep omdat een der apparaten niet geaard is, maar dat is hier niet het geval. Ook heb ik het volume van de line out aangepast en contactspray op de stekkertjes gespoten, maar nog steeds die achtergrondpiep. IS er misschien nog een andere oplossing?

Specs: VIAC97 onboard geluidsmodule op een MSI k7t Turbo2 mobo. Aiwa stereotoren die goed werkt. Verder XP1600+/512Mb

ps. ik merk nu dat wanneer ik een pagina reload de boxen heel lichtjes kraken. Apart. Ik heb het idee dat dit niet echt op te lossen is, behalve misschien door mijn soundblaster weer te installeren. }:O

Verwijderd

Onboard geluidskaarten zijn gevoeliger voor interferentie van andere componenten. Ik denk dat het gewoon storing is dus, en daar kun je vrij weinig aan doen.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

jep, heb hetzelfde probleem gehad. Onboerd sound uitgeschakels, DMX Xfire eringezet, en probleem was weg :+

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Misschien een beetje ver gezocht, maar heb je ook een microfoon aangesloten? Misschien is het een rondzinger?

What the heart requires may never be understood by the mind!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
"Boxen piepen"

Moet je ze slaan ! En nou stoppen met piepen :D :P

;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 11:06 schreef AIKANE het volgende:
Misschien een beetje ver gezocht, maar heb je ook een microfoon aangesloten? Misschien is het een rondzinger?
Nee, het is idd interferentie van andere apparaten, wat ik al dacht. Ik snap de oorzaak wel, een natuurlijk verschijnsel dat je niet kan verhelpen, ik vroeg me af of je het kan reduceren, maar dat valt tegen. Binnenkort ff mijn soundblater 1024 installeren.

Verwijderd

Zoals je je misschien nog kunt herrinneren stoorde mijn geluidskaart +boxen ook bij jou....
het was toen een kwestie van de afstand tussen bepaalde app.
waarom gebruik je je onboard card nog steeds dan ?
groet.
merlinx
Pagina: 1