• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:31

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Hi ;)
ff off-topic enzo.
Ik heb hier een oude Pentax camera van mijn ouder gekregen omdat zij een nieuwe hebben gekocht. Ik heb hier het aankoop bewijs en alles hier liggen.

Het gaat om een:

Merk: "Pentax"
Type: ME BODY CHR.
Datum aankoop: 20 Juni 1981.

Er is een probleem mee, als je op het knopje druk om een foto te maken. Dan druk je zo dat die nog niet begint met maken van de foto, maar je moet dan aan de linker kant een soort van lichtbundel die oplicht en aangeeft welke instellingen je moet instellen enzo. Maar dat licht niet op ;(
Is volgens mij een belichtingsmeter.

Ik zoek dus eigenlijk gewoon iemand die hele gek is van Pentax camera's en dat die hem voor een schapelijk prijsje wil reparen. Want bij een winkel ben ik zo 150 euro kwijt, dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen maar ik wil deze want deze is opzicht echt heel goed en ik heb er een grote lens voor en flitsers enzo.

Met vriendelijke groeten,

Priyantha Bleeker

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Post je probleem eens op het forum van http://www.fotoapparatuur.nl .

Andere ME body (lenzen enzo heb je al) moet wel onder de honderd euro te krijgen zijn dacht ik zo.... En voor dat geld kun je hem denk ik nergens laten repareren.

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Thx zal eens kijken !

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Er zit trouwens nu ff geen rolletje in want ik wil nu geen rolletje vaan verpesten.

Maar eh weet iemand wat voor batterijtjes erin moeten ? Dan zet ik die er ff in..want volgens mij is het batterijtje die er in zit niet helemaal 100 meer.

Ik heb net trouwens ff gebeld naar Pentax maar het alleen al opsturen en dan alleen kijken kost alleen al 22 euro EX btw, en ze reparen dan automatisch TOT 100euro.

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Gewoon ff mee langs de fotozaak gaan, en even een beurt laten geven. Dan kijken ze na of er lichtlekken inzitten, wordt alles ff goed doorgeblazen, enzovoorts. Kan nooit kwaad voor zo'n camera. Daar weten ze trouwens ook wel wat voor batterij er in moet. De ME is zo ongeveer de meest succesvolle spiegelreflex die er in NL verkocht is geweest.... Een perfecte camera om het op te leren!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Aha:)
En is zo'n "beurt" duur ? Want ik ben niet zo oud en het geld groeid niet op de rug.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Zo'n beurt is niet nodig zei een winkel net :D
Ik ben net naar een fotozaak geweest en ze waren echt super vriendelijk enzo(dat die nog bestaan...) >:)

Ze hebben nieuwe batterijen gegeven EN op de goede manier erin gezet. EN hij doet het weer helemaal goed !
Die man zei dat die camera gewoon in TOP conditie verkeerd !

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Voordat je met die cam aan de slag gaat zou ik als ik jou was wel ff een goed boek op de kop proberen te tikken waarin op zijn minst onderwerpen als scherpte, scherptediepte, diafragma, sluitertijd, hoe je met films om moet gaan, hoe de lichtmeting van het ding werkt (center-weighted integraal is zo nu en dan wat correctie nodig) enzovoorts voorkomen. Het is zeker geen point-and-shoot camera zoals we die nu kennen, alhoewel er in de meeste gevallen zonder veel voorkennis wel redelijke foto's mee te maken zijn.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 19:41 schreef Parlor_Inventor het volgende:
Voordat je met die cam aan de slag gaat zou ik als ik jou was wel ff een goed boek op de kop proberen te tikken waarin op zijn minst onderwerpen als scherpte, scherptediepte, diafragma, sluitertijd, hoe je met films om moet gaan, hoe de lichtmeting van het ding werkt (center-weighted integraal is zo nu en dan wat correctie nodig) enzovoorts voorkomen. Het is zeker geen point-and-shoot camera zoals we die nu kennen, alhoewel er in de meeste gevallen zonder veel voorkennis wel redelijke foto's mee te maken zijn.
Ik heb het orginele boekje :) Heb zelfs het aankoop en garantiebewijs hier. Toestel is gekocht op 20 Juni 1981 >:)
Pagina: 1