Ik heb een firewall geïnstalleerd op een ouwe PC. Daarvoor gebruikte ik Debian en IpChains. Er staat geen enkele poort open en alle inkomende verbindingen worden dus ook tegengehouden. Alles van binnen naar buiten wordt toegelaten, maar daar wil ik nu verandering in brengen.
Ik wil nu dus ook zoveel mogelijk poorten van binnen naar buiten blokkeren, maar ik zou nu graag weten welke poorten ik precies moet open stellen. Poort 80 om te kunnen surfen, 20 en 21 voor ftp maar welke moeten er open op LiveUpdate te kunnen doen van Norton bijvoorbeeld? En welke poorten gebruiken de programma's KaaZaa, Napster enzoverder? Kan ik dit ergens vinden ofzo?
Alle info is welkom! (Ook eventueel de config van uw eigen firewall)
Alvast bedankt!
Ik wil nu dus ook zoveel mogelijk poorten van binnen naar buiten blokkeren, maar ik zou nu graag weten welke poorten ik precies moet open stellen. Poort 80 om te kunnen surfen, 20 en 21 voor ftp maar welke moeten er open op LiveUpdate te kunnen doen van Norton bijvoorbeeld? En welke poorten gebruiken de programma's KaaZaa, Napster enzoverder? Kan ik dit ergens vinden ofzo?
Alle info is welkom! (Ook eventueel de config van uw eigen firewall)
Alvast bedankt!