Is internet sneller te maken met 3 verbindingen?

Pagina: 1
Acties:

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 22:41
Momenteel zitten we hier met 4 computers thuis, allemaal internet via sharing. Het gaat vaak niet zo snel als we bijv met 3 man de snelheid moeten verdelen.
Maar over 2 weken ongeveer komt quicknet er nog 2 verbindingen bijleggen, oftewel 3 abbo's.
Is het dan misschien mogelijk om bijv bij een paar computers sharing aan te zetten, zodat je die snelheid ook nog mee kan pakken?

Verwijderd

Volgens mij wel. Je hangt gewoon de 4de pc achter een pc met abo waarbij je internet sharing aanzet. Moet geen probleem zijn.

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
hmm denk dat je dan 3 verschilende gatways krijgt en asl dat mogenlijk is is de vraag. in je netwerk omgeving kon je geloof ik maar 1 gatway opgeven. ik zal eff kijken

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 22:41
Ja maar kan die 4e pc dan geen internet van de 3 andere pc's tegelijk krijgen via sharing, zodat je zegmaar de snelheid bundeld?

• jordan2k
Op woensdag 20 februari 2002 11:38 schreef jordan2k het volgende:
hmm denk dat je dan 3 verschilende gatways krijgt en asl dat mogenlijk is is de vraag. in je netwerk omgeving kon je geloof ik maar 1 gatway opgeven. ik zal eff kijken
Oeps het kan wel :D
gewoon bij tcp/ip meerdere gatways opgeven en dan zou het moeten werken :D

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Denk niet dat het op die manier veel snelheidswinst oplevert.. Meerdere gateways invoeren helpt niet.
Wel kun je meerdere netwerkkaarten in een win2k machine doen, en dan die kaarten bundelen. Dan heb je wel 3x zoveel bandbreedte. Een vierde kaart kan dan de verbinding met je lokale netwerk verzorgen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• jordan2k
Op woensdag 20 februari 2002 11:39 schreef Matroxcool het volgende:
Ja maar kan die 4e pc dan geen internet van de 3 andere pc's tegelijk krijgen via sharing, zodat je zegmaar de snelheid bundeld?
ik denk aleen wel dat als je dat doet dat je niet de snelheid bundeld maar dat hij de ene keer je via de eerste gatway je inet draait en de volgende keer via de andere. heb het nog nooit zo gedaan meschien voor de toekomst als 1Mbit niet meer voldoende is.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 20 februari 2002 11:40 schreef jordan2k het volgende:

[..]

Oeps het kan wel :D
gewoon bij tcp/ip meerdere gatways opgeven en dan zou het moeten werken :D
Het kan maar dan gebruikt hij gewoon de eerste. Als deze niet bereikbaar is de 2de enz...
Hij gaat ze niet alle 3 gebruiken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

In dit geval is het mischien handig om 1 linux/BSD machine met 4 NICS er in (3x10MBit, 1x100Mbit) en loadbalancing aan te zetten. De rest van de PCs steek je in een switch, en klaar ben je. Ik denk dat je met BSD wat meer mogelijkheden hebt, maar praktijk ervaring heb ik er niet mee.
Pagina: 1