Toon posts:

X-window en FreeBSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een IBM PC Server 320, met een cirrus logic vga kaartje en FreeBSD 4.4-stable er op. Alles werkt perfect. Ik kan alleen xserver niet aan de gang krijgen! ik heb dezelfde FreeBSD versie een keer op een P3 800 met een ATI Rage 128 AGP videokaart gedaan, toen lukte het ook niet... wat doe ik niet goed, ligt het misschien aan de mouse deamon, heeft iemand hetzelfde wel eens gehad???

tnx

HAL-9000

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Men kan je moeilijk vertellen wat je verkeerd doet als je niet laat zien wat je allemaal precies hebt gedaan ;)

Dus, post je XF86Config-4 eens.
Vertel wat voor foutmelding je krijgt wanneer je X wil opstarten.

Verwijderd

Ik heb wel problemen gehad met een USB mouse, en als die mouse deamon dan niet goed draaide, dan wou hij ook geen X-Windows draaien.

Heb dat simpel opgelost door een PS2 muis in mijn computer te stouwen, en toen die mouse deamon geconfigureerd, toen ging het wel, heb daarna die muis er weer uitgehaald en hij doet het nog steeds goed. Je kunt in je config geloof ik ook iets veranderen om van dit probleem af te zijn, alleen ik vond mijn manier ook wel makkelijk en snel gaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg de foutmelding gelijk als ik bij sysinstall de server voor het 1st wil opstarten.

ik zit nu op me werk dus kan die file niet posten... ik zal het idd vanavond doen

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 11:26 schreef HAL-9000 het volgende:
X-windows bestaat niet.
"The X Window System" heeft niks te maken met Windows en is ook niet afgeleid van Windows.

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 18:30 schreef epauli het volgende:

[..]

X-windows bestaat niet.
"The X Window System" heeft niks te maken met Windows en is ook niet afgeleid van Windows.
Iémand moest dit wel even replien natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
omg epauli wat ben jij een bijdehandje...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat heeft weinig met bijdehand te maken. The X consortium heeft ooit expliciet vermeld en verzocht NIET maar dan ook vooral NIET hun software met x-windows aan te duiden. X, X11, XFree, the X window system, maar NIET x-windows.

Verwijderd

Topicstarter
wtf, dat is toch totaal niet relevant. als je er zoveel van afweet help me dan...

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Op woensdag 20 februari 2002 20:34 schreef HAL-9000 het volgende:
wtf, dat is toch totaal niet relevant. als je er zoveel van afweet help me dan...
als jij nou us wat meer info geeft misschien dat iemand je dan kan helpen ....

een foute benaming gebruiken is gewoon irritant , maar dat is schijnbaar bij veel mensen ingeburgerd om het Xwindows te noemen |:(

Verwijderd

En nu weer ontopic graag!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 19:08 schreef HAL-9000 het volgende:
omg epauli wat ben jij een bijdehandje...
Als je geholpen wil worden geef dan meer informatie.
Zoals welke errormeldingen verschijnen.

Wat jij zegt is zoiets als:
Mijn VW Golf wil niet starten. Gisteren reed mijn Mercedes nog wel. Wat is er aan de hand ?

Verwijderd

Topicstarter
i'm sorry :) ik ben vrij nieuw hiero bij GoT, ennem ben ook geen unix guru, dus ....
Pagina: 1