[XP] Toetsenbord en muis werken helemaal niet!

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45
Ik heb hier XP Professional draaien en daar zijn de toetsenbord en muis ermee opgehouden met werken. In dos werkt het wel alleen als ik bij het inlogscherm van xp kom heb ik geen toetsenbord en geen muis.
Ik heb al gesearched bij microsoft en hiero maar niks wat me helpen kan.
Er was een een microsoft natural toetsenbord ps/2 op aangesloten en een usb muis van logitech.
Ik heb ook al met een ander toetsenbord en muis geprobeerd (allebei ps/2) maar niks.
Bij microsoft vond ik deze link alleen dat werkt niet! http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q257729

Hail to the king baby!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Wel eentje in 'safe mode'?? Als dat zo is, even de drivers verwijderen in safe mode

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 09:15

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Probeer eens te booten met alleen een kb of alleen een muis en kijk eens wattie dan doet...

BTW mouseware van Logitech heeft de neiging om af en toe ook nog wel eens met XP overhoop te liggen

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• urk_forever
Op woensdag 20 februari 2002 11:20 schreef reddevil het volgende:
Wel eentje in 'safe mode'?? Als dat zo is, even de drivers verwijderen in safe mode
nope, safe mode krijg ik ook een login scherm en dan werken ze ook niet allebei. Ik kan wel bij de winnt directory komen aangezien de schijf fat32 is!

Hail to the king baby!

• reddevil
idd probeer eens met alleen een keyboard of alleen een muis eraan.

• urk_forever
Op woensdag 20 februari 2002 11:29 schreef Hans.Solo het volgende:
Probeer eens te booten met alleen een kb of alleen een muis en kijk eens wattie dan doet...

BTW mouseware van Logitech heeft de neiging om af en toe ook nog wel eens met XP overhoop te liggen
Alleem kb -> niks alleen muis -> ook niks

Hail to the king baby!

• urk_forever
niemand anders met dit probleem, anders oplossingen, misschien xp erover heen installeren, geeft dit problemen/dataverlies?

Hail to the king baby!

• reddevil
STaan er niet instellingen in de bios van het een of ander ofzo? Als het een ps2 toetsenbord is moet je even kijken of in de bios die usb legacy uit staat. Kan zijn dat xp denkt dat er toch nog een usbie aanzit.
Als je xp erover doet, ben je volgens mij data kwijt

• urk_forever
USB Legacy uitgezet in de Bios, nog steeds niks.

Hail to the king baby!

• reddevil
Enige oplossing lijkt me dan het vinden + lenen en aansluiten van zo'n natural keyboard die er al op zat en dan drivers uninstallen. Anders XP reinstall (of repair, maar dat is me nog nooit goed afgegaan).

• urk_forever
dat is het probleem juist, met zo'n natural keyboard werkt het ook allemaal niet!

Hail to the king baby!

Verwijderd

Als je gewoon XP erover zet verlies je helemaal geen data, gewoon XP in dezelfde dir opnieuw installeren. Of dit een goede zaak is is natuurlijk nog iets anders

• urk_forever
Damn, ik zit nu XP aan het installeren en heb nu ook al geen keyboard of muis!! Nou kan ie niet verder gaan!! Dat wordt zeker dataverlies?

Hail to the king baby!

• urk_forever
Ik heb XP helemaal opnieuw geinstalled en ik heb nu wel weer muis en keyboard, ik snap er iig geen klote van, zal wel weer microsoft wezen :?

Hail to the king baby!

Verwijderd

sorry voor de VETTE kick, maar ik heb dus dit probleem nu ook. Het gaat om Windows XP Prof, met een Ambra ps2 muis en een ibm Keyboardje, ook ps2. Het is nu al de 3e x dat ik windows opnieuw installeer, en nog steeds geen muis en toetsebord. Ook werkt de Keyboard wel bij installatie, maar in windows doet muis en keyboard helemaal niets meer. Zelfs Num lock reageert helemaal nergens op. Iemand een oplossing toch?

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:03
Hier ook weer een "redelijke" kick. In verband met SP2 ben ik ook weer met een verse install begonnen. Ik heb de problemen ook zo nu en dan. Maar wat me opviel: na de verse install ging het een hele tijd goed. Tot dat ik me bedacht dat ik de VIA drivers nog niet had geinstalleerd. Na het installeren opnieuw opstarten en hoppa .. keyboard en muis werken niet. Of er een relatie is ???? ik weet niet het maar het viel me wel op.
Wat bij mij verder wel werkt is tijdens et opstarten een beetje met de muis ronddraaien tot aan het inlogscherm.. Als ik mijn muis dan zie bewegen zit et verder goed.
Ik weet niet of de topicstarter ook een VIA-chipset heeft
Hopelijk heeft iemand nog ideen over de relatie - geen muis - VIA 4-1 drivers.

Stay safe

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:05
Master FX schreef op 02 september 2004 @ 11:06:
Ik weet niet of de topicstarter ook een VIA-chipset heeft
Hopelijk heeft iemand nog ideen over de relatie - geen muis - VIA 4-1 drivers.
Chipset drivers zitten ook USB drivers in, bij mij zag ie usb muis/toetsenbord dan na een reboot weer automatisch. Anders moet je eens kijken naar een aparte usb driver.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:03
_SouLmaN_ schreef op 02 september 2004 @ 11:11:
[...]
Chipset drivers zitten ook USB drivers in, bij mij zag ie usb muis/toetsenbord dan na een reboot weer automatisch. Anders moet je eens kijken naar een aparte usb driver.
in mijn situatie gaat het gewoon om een usb muis/keyboard

Stay safe

Pagina: 1