Gister m'n nieuwe brander (24 speed Lite-on) ontvangen leuk leuk leuk
, maar nu blijkt dat ie 12 minuten doet over een CD'tje. Ik heb DMA aangevinkt, hij staat in z'n eentje op een IDE kabel en ik gebruik overigens Nero 5.5.6.3. Weet iemand waar het nu nog aan kan liggen? Álvast bedankt
update je nero en zorg voor fatsoenlijke cdr's die gecertificeerd zijn voor 24 speed.
daarnaast ook ff controleren of je niet toevallig een RW in je drive had liggen
daarnaast ook ff controleren of je niet toevallig een RW in je drive had liggen
Dat kan aan je CD's liggen - probeer eens een ander merk.
Ook zou je je firmware en Nero kunnen updaten.
Ook zou je je firmware en Nero kunnen updaten.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Gebruik je wel 24-speed compatible cd's?
Miijn 24-speed fikker (aopen) past de snelheid van het branden aan naar de kwaliteit van de cd. (optie, stond bij mij standaard aan)
Miijn 24-speed fikker (aopen) past de snelheid van het branden aan naar de kwaliteit van de cd. (optie, stond bij mij standaard aan)
Ik heb op het moment 16 speed CD's, maar dan moeten ze toch op z'n minst 16x kunnen ? Is die Nero die ik nu heb niet up-to-date dan, kreeg hem er bij geleverd.
dma aan?????? Ik dacht dat dat alleen maar mislukte cd's opleverde met dma van je brander aan, of kan dit geen kwaad meer?
Niet elke CD werkt lekker samen met elke brander, dus probeer eens een ander (ruil er eentje met de buren ofzo).Op woensdag 20 februari 2002 11:06 schreef egbert008 het volgende:
Ik heb op het moment 16 speed CD's, maar dan moeten ze toch op z'n minst 16x kunnen ? Is die Nero die ik nu heb niet up-to-date dan, kreeg hem er bij geleverd.
De nieuwste nero is >= 5.5.7.2, een CD in een doos zal altijd achterlopen op de feiten, zo kan je firmware ook al achter lopen.
DMA heeft bij mij nooit voor problemen gezorgt, in tegendeel - het scheelt een hoop rekenen met mn oude cel500. Misschien heeft het bij oude schrijver problemen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Oke ik zal nog een ander merk CD gebruiken. Maar ik moet zeggen dat ik al drie verschillende heb geprobeerd. Maar goed, wie niet waagt, wie niet wint heh
Download de nieuwe firmware
Installeer de nieuwste Via-drivers
Check alle configs in nero
En koop eens wat dure kwaliteits-cd's ( als je die nog niet had )
Suc6
Installeer de nieuwste Via-drivers
Check alle configs in nero
En koop eens wat dure kwaliteits-cd's ( als je die nog niet had )
Suc6
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Is de bron wel snel genoeg? Trekt hij steeds de buffer leeg, stopt, vult de buffer, en weer van voren af aan?
Voor 24 speed branders moet DMA juist aanstaan.Op woensdag 20 februari 2002 11:07 schreef charrel het volgende:
dma aan?????? Ik dacht dat dat alleen maar mislukte cd's opleverde met dma van je brander aan, of kan dit geen kwaad meer?
Ik heb al vanalles in mijn liteon 24x gehad, waaronder Parrot (12x), en Nashua's (16x,24x) en nooit problemen gehad (ok, de eerste drie cd's duurden wat lang, toen stond mijn dma uit)Op woensdag 20 februari 2002 11:17 schreef egbert008 het volgende:
Oke ik zal nog een ander merk CD gebruiken. Maar ik moet zeggen dat ik al drie verschillende heb geprobeerd. Maar goed, wie niet waagt, wie niet wint heh
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Yup dat hij gooide idd steeds de buffer leeg in weer vol. Maar goed, ik heb wat dingetjes veranderd in de BIOS en nu doet ie het perfect. 4 minuutjes per CD, wat wil je nog meer heh
Wil je dat dan met ons delen??? Wat heb je in je bios verandert.Op woensdag 20 februari 2002 13:22 schreef egbert008 het volgende:
Yup dat hij gooide idd steeds de buffer leeg in weer vol. Maar goed, ik heb wat dingetjes veranderd in de BIOS en nu doet ie het perfect. 4 minuutjes per CD, wat wil je nog meer heh
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
[nieuwsgierig]Welke dingetjes veranderd?[/nieuwsgierig]Op woensdag 20 februari 2002 13:22 schreef egbert008 het volgende:
Maar goed, ik heb wat dingetjes veranderd in de BIOS en nu doet ie het perfect. 4 minuutjes per CD, wat wil je nog meer heh
Pagina: 1