Toon posts:

Macintosh Performa <-> PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Macintosh Preforma 5200 (http://www.apple-history.com/5200.html). Hier staat System 7.5.1. En ik heb een PC met Windows 98.
Op Macintosh gebied ben ik een leek.
Ik zou deze PC en Macintosh graag aan elkaar willen koppelen. Ik heb gezin dat dit met een netwerkkaart zou kunnen. Maar dan zou ik hem open moeten halen (Of is er ook een extern kastje ? Zoals ik nu een externe modem bij de Mac heb) Aangezien ik onbekend ben met Macintosh durf ik hem nog niet open te halen. Vandaar dat ik (voorlopig) alternatieve oplossingen zoek.
Zelf dacht ik aan een seriele verbinding. Oke, het is wel giga traag. Maar het is handiger als diskette. Weet iemand met welke programma's en hoe ik de kabeltjes moet solderen voor deze seriele verbinding ? De Macintosh heeft deze aansluiting.(http://members.tripodnet.nl/scornelissen/IMAGES/serial_din8.jpg)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28
Ik denk niet dat je die rechtstreeks op mekaar aan kan sluiten. Je hebt in ieder geval al een nt server nodig om bestanden uit te wisselen. Internet delen zal wel kunnen via die windows98 machine
Verder zou ik wel met netwerkkaarten werken dat gaat het snelst.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling om bestanden over te kopieren tussen Mac en PC.
Maar als ik dan een server nodig zou zijn voor de communicatie tussen Windows 98 en de Macintosh. Zou deze server ook linux mogen zijn ?

Op het moment heb ik hier een Netwerk liggen met 5 Windows 98 PC's. (Server-loos :))

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28
Op woensdag 20 februari 2002 12:09 schreef Sander.nl het volgende:
Het is de bedoeling om bestanden over te kopieren tussen Mac en PC.
Maar als ik dan een server nodig zou zijn voor de communicatie tussen Windows 98 en de Macintosh. Zou deze server ook linux mogen zijn ?

Op het moment heb ik hier een Netwerk liggen met 5 Windows 98 PC's. (Server-loos :))
Volgens mij ondersteund samba wel filesharing voor apple, om het zeker te weten kan je altijd even op www.samba.org kijken!
Je kan altijd een van je pc's hiervoor gebruiken of gewoon een oude pc met een grote schijf voor gebruiken.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dit kan ook met een seriele verbinding ? Mij is wel bekend dat dit via LAN kan.

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Er is volgens mij geen enkele mogelijkheid om een macintosh aan te sluiten op een pc via een seriele kabel.

Dit kan alleen via een lan en dan nog moet je of het programma PCMACLAN of een server hebben die dit ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Macintosh kent toch ook zoiets als MacTCP en AppleTalk ? Daar kan je verder niets mee ? :?

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Als ik me niet vergis is er Appletalk voor Windows beschikbaar ergens... ff linkje zoeken :)

* Freggel_United belooft nix though :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Topicstarter
AppleTalk voor Windows NT geloof ik...
En wat betrefd een seriele verbinding ben ik dit tegen gekomen : http://www.mac512.com/pcusing.htm

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Ik maak zelf gebruik van PCMACLAN
www.pcmaclan.com
dit installeert het appletalk protocol onder windows, zodat je d.m.v. een netwerk verbinding bestanden kan uitwisselen en kan uitprinten op een appletalk printer.
Pagina: 1