Uploaden achter winroute, gaat niet.

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 17:43
Ik gebruik nu winroute en heb volgens mij alles goed ingesteld.
Ik kan multiplayeren en internetten maar ik kan bijvoorbeeld niet uploaden (als het meer is dan 8kb kapt hij er gewoon mee).

En ik wordt hier schijtziek van!!
Er was al sprake van een probleem "WRSendPacket() failed", dit is nu gefixed.

De server is een win2000.
clients allemaal XP (het zijn er 5) met ip's 192.168.1.2 en oplopend.

Waarom kan ik niet uploaden?? ik heb de search gebruikt maar de topics die erover waren kregen geen (goed) antwoord.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Setting The MTU
The Maximum Transmission Unit (MTU) is a value that defines the maximum size of each packet leaving your computer. You may need to lower this value on each computer behind WinRoute. To see if this is necessary you can perform a ping test from a client computer as follows.
From a dos window type: ping -f -l 1472 yahoo.com
If you receive the message: Packet needs to be fragmented but DF set. Then you need to lower the MTU. Try the same test again using 1400 in place of 1472. If you get a message like: Reply from 216.115.108.243: bytes=1400 time= 180ms TTL= 246.Then 1400 is a sufficient size. Otherwise you'll need to continue lowering the value until you get a reply. It is possible that you may not get a reply, this is ok. You only need to lower the MTU if you get the specific response "Packet needs to be fragmented but DF set." (XS4all 1350)

Probeer dit eens... En anders nog een keer zoeken hier, en dan zoeken met winroute + MTU ;)

• procyon
Dat is het helaas niet, want het pingen gaat goed.

andere oplossing?
Of zijn er geen programma'tjes die gewoon domweg routen zonder reg hacks en andere meuk??
iets dat gewoon 100% werkt??

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Heb je de laatste versie van Winroute? Laatste updates en servicepacks van Windows geinstalleerd? Probeer anders eens die ipfragmode weer op 0 te zetten, en dan nog een keer je juiste MTU waarde te bepalen.
Op woensdag 20 februari 2002 19:34 schreef Procyon for life het volgende:
Dat is het helaas niet, want het pingen gaat goed.
Bij welke waarde ging het mis en welk waarde heb je in je registry staan?

• procyon
Op woensdag 20 februari 2002 20:44 schreef Poiter het volgende:
Heb je de laatste versie van Winroute? Laatste updates en servicepacks van Windows geinstalleerd?
Heb ik gedaan.
Probeer anders eens die ipfragmode weer op 0 te zetten, en dan nog een keer je juiste MTU waarde te bepalen.
het lijkt of elke MTU waarde het goed doet (met pingen) ook als ik de ipfragmode weer op 0 gezet heb.
Bij welke waarde ging het mis en welk waarde heb je in je registry staan?
Het is nooit goed gegaan :)