Toon posts:

VMP 451 1600x1200@92 Hz??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een Iiyama Vision Master Pro 451.
Deze heb ik met volle tevredenheid op 1600x1200 @85 Hz draaien.

Nu las ik op de nederlandse site van Iiyama, en op nog een paar andere, dat hij 1600x1200 @ 92Hz moet kunnen halen.
Maar in de eigenschappen voor mijn beeldscherm kom ik niet hoger dan 85 Hz.

Heb al nieuwe drivers geprobeerd en de optie om alle Modi te verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven staat ook uit. Echter komt hij op 1600x1200 maar niet boven de 85Hz. Heb de Refreshrate patch van XP ook al geinstalleerd.

Onder lagere resoluties komt hij wel hoger zo kan ik 1280x1024 @ 120Hz draaien.

Aangezien ik toch het meeste uit mijn beeldscherm wil halen, wil ik hem toch graag op 92Hz draaien.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Dat ligt aan je videokaart drivers. Die ondersteunen normaliter alleen 'ronde' getallen, dus 70, 75, 85, 100, 120, etc. Wat je wel kunt proberen is het programma Powerstrip. Hiermee kun je ook exotische refreshrates aan, je kunt de refreshrate 'fine-tunen' door het in stapjes van 1hz te doen. Zo heb ik mijn monitor ook op 79hz gekregen ipv. 75 op 1600x1200.

Verwijderd

staat er bij je beeldscherm eigenschappen niet zo'n aanvinkhokje waar bij je 'alle modi weergeven' aan/uit kan zetten??

en anders kan je powerstrip proberen! die kan altijd net iets hoger dan beeldscherm eigenschappen weergeeft... waar ik normaal 85hz kan kiezen, kon ik (vroeger) bij powerstrip ook 90hz kiezen

heb het nooit geprobeerd, want zelf zie ik het nut niet van 92hz ipv 85hz

Verwijderd

Je kan in Windows alleen tot 85 hz kiezen met die monitor , die 7 hz meer merk je echt niet hoor :D...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 10:57 schreef Eddo het volgende:
staat er bij je beeldscherm eigenschappen niet zo'n aanvinkhokje waar bij je 'alle modi weergeven' aan/uit kan zetten??
Had dat hokje al uitgevinkt staan. Dit hielp niet in mijn geval.

Maar ik zal Powerstrip eens proberen.
wat betreft 85 of 92Hz, tsja... Je wilt toch ook het meeste uit je PC halen zonder er extra veel te voor te hoeven betalen, dus waarom ook niet uit je monitor. B-)

Verwijderd

hmm ff proberen of ik met powerstrip mn dell p991 op 1600x1200 @ 90 of hoger krijg (nu 85)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:11

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 20 februari 2002 11:18 schreef EnygmA het volgende:

[..]

Had dat hokje al uitgevinkt staan. Dit hielp niet in mijn geval.

Maar ik zal Powerstrip eens proberen.
wat betreft 85 of 92Hz, tsja... Je wilt toch ook het meeste uit je PC halen zonder er extra veel te voor te hoeven betalen, dus waarom ook niet uit je monitor. B-)
En wie kwam op dat idee :? :P Maar goed, laat maar ff weten of het gelukt is met powerstrip en of je iets merkt ;)

[Totaal off topic]
Ben je nou nog aan het gamen met EquinoX ;)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Wat boeit die paar Hz nou :?

Als het nou van 60 naar 75 ging wel ja.. Maar dit maakt toch geen f*ck uit

Verwijderd

ja
Pagina: 1