Toon posts:

A7V266 Paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens ik heb mijn eigen net aangemeld bij GOT omdat ik het een vreselijke fijn forum vindt. Ik zat al bij de forums van C!T en Hardwareforum.nl maar hier vindt ik steeds weer meer informatie terug.

Maar goed om even terug te komen bij wat probleempjes die ik had met mijn nieuwe MB van Asus is vrijwel opgelost.
Hoe precies weet ik niet meer, maar nadat ik de laatste drivers van 4in1 bij Asus had gedwonload heb ik geen problemen meer ondervonden.

Alleen blijkt dat nadat ik de pc steeds uitzet mijn optische muis blijft branden (?) (pc staat dan dus echt uit) Uiteraard blijft wel het lampje op het MB branden.

Ook vindt ik het raar dat het minimaal 6-8 sec. duurt voordat ik beeld krijg te zien als ik mijn pc aamzet of zelfs restart. (V7100 Pro MX-400 pro Asus) Dus als ik dan mijn pc aanzet gaat mijn monitor eerst groen branden, vervolgens oranje (slaapstand) en dan weer groen en dan pas heb ik beeld... Waar kan dat nu aanliggen?

Laatste vraag, Bij de bios versie 1003 gaf hij in het begin aan dat ik DDR Clock speed had van 266mhz. Nu bij de revisie 1007.001 (beta) heb ik dat dus niet meer...!!!
Ik vindt dat erg jammer want ik weet nu niet waar alles op draait.

ik bedankt jullie alvast voor enige tips.

bart willem

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
denk dat je je pc is S3 stand staat ipv dattie uit staat, knippert het powerlampje als je de comp uitzet? bij mn asus p3b-f bleeft mn keyboard nog aan alsik de comp afsloot, konnik de comp weer aanzetten met een key-combo ipv het powerknopje :P (voor echt luie mensen ja).

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 13:39
Dat langzame beeld krijgen is een bekend fenomeen bij de Asus A7v266. Ik dacht ook in het begin dat er iets mis was. Maar dat is niet zo.

Als je muis blijft branden dan is je systeem idd niet helemaal uit. Ik gebruik gewoon een stekkerdoos met een powerknop en lamje. Met die knop gaat ie echt uit.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 20 februari 2002 10:33 schreef hardware22 het volgende:
Alleen blijkt dat nadat ik de pc steeds uitzet mijn optische muis blijft branden (?) (pc staat dan dus echt uit) Uiteraard blijft wel het lampje op het MB branden.
Geen idee staat ie inderdaad wel echt UIT.. of een soort van slaapstand? Ik kan ook mijn numlock laten branden als ie uit is :Y) (wow wat handig :+)
Ook vindt ik het raar dat het minimaal 6-8 sec. duurt voordat ik beeld krijg te zien als ik mijn pc aamzet of zelfs restart. (V7100 Pro MX-400 pro Asus) Dus als ik dan mijn pc aanzet gaat mijn monitor eerst groen branden, vervolgens oranje (slaapstand) en dan weer groen en dan pas heb ik beeld... Waar kan dat nu aanliggen?
Dat is 'normaal'. Heeft mijn pc ook met een V6800. En de pc van me zwager ook een a7v266 met een v7700 heeft dat ook.
Laatste vraag, Bij de bios versie 1003 gaf hij in het begin aan dat ik DDR Clock speed had van 266mhz. Nu bij de revisie 1007.001 (beta) heb ik dat dus niet meer...!!!
Ik vindt dat erg jammer want ik weet nu niet waar alles op draait.
Ehh de ddr clock zal heus wel op 266MHz blijven. Enne misschien dat dat in de beta is uitgeschakeld? Maar ja. Anders terugflashen dan maar :P

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ja waar kan ik uitlezen dat de computer echt uitstaat in het bios ? Dit MB heeft wel zoveel mogelijkheden en optie's daar was m'n ECS K7S5A MB niks bij. Wat is trouwens S3 ???

Oke in iedergeval fijn om te horen dat anderen met hetzelfde euvel hebben te kampen (6-8 seconden opstarttijd) bij de videokaart.

In principe hoop ik een goede zet te hebben gedaan om dit mainboard te kopen. Op dit moment loopt hij al 48 uur zeer stabiel, nadat ik net twee! volle weken bezig ben geweest om alles in orde te krijgen. Ik begrijp er echt niks van dat de Via 4in1 drivers van Asus beter werken...

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

heb je een asus a7v266 of a7v266-E ????

die beta zet laat inderdaad die geheugen clock niet meer zien, maar hij draait wel op 266 hoor!

verder over die optische muis daar is een kb artikel over op de knowledge base

zo heb hem ff opgezocht http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q239693

is by design met die dingen. gewoon zo laten

En verder moet je gewoon de laatste via 4in1 installeren hoor! versie 4.37a is dat. werkt gewoon perfect.

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Topicstarter
I like this Forum!!! Dus niks aan doen met die muis? tja het maakt eigenlijk ook niks uit hoor, maar mijn ECS en MSI moederbord hadden hier geen last. Wat bereft problemen heb ik nog steeds geluk. het systeem is nog geen enkele keer vastgelopen. Nou ben ik hier dus effe ruim 2 weken mee bezig geweest. dacht ik koop een nieuw MB dan heb ik alles van A-merk, maar in het begin toen ook dat niet werkte werd ik gek.

P.s. Ik heb een A7V266 (geen E) waarbij de E versie geloof ik onboard 6ch sound had een een B chip northbridge???

Maakt dat nou zoveel uit ?

bart willem>:)
Pagina: 1