Op woensdag 20 februari 2002 15:08 schreef Otis het volgende:
Er is per definitie meer 'minder interessant' nieuws dan 'interessant' nieuws. De shorts zouden dan dus moeten uitpuilen van de newsitems. Dit is niet het geval.
Dat is wel iets om intern over na te denken, maar zoals het nu werkt, stoppen we in principe zoveel mogelijk van de tijd díe we hebben, in het verder uitwerken en samenvatten van extern nieuws, zodat het hier min of meer tot een afgerond, begrijpbaar en informatief artikel komt. En dan wordt er een keuze gemaakt uit wat leuk/interessant lijkt. Minder interessant nieuws valt dan af.
Veel meer nieuws aandragen (meer links) kan ook, maar dan is de consequentie dat de bezoeker voor info altijd naar het bronartikel moet (dat in het engels/DuitsFrans/Japans?) geschreven is en dan zelf de nuttige info eruit halen. Da's een keuze.
De grote vergaarbak aan headlines die je dan krijgt, vereist mijns inziens ook eerder dat je de layout wijzigt en subcategorieën gaat maken (Hardware/Software/Bizz/Tech/enz.). Dat laatste vind ik sowieso zo gek nog niet, al brengt dat layouttechnisch wat gevolgen met zich mee die ik zo 1-2-3 niet kan overzien. Overigens nu worden minder grote topics in de shorts en de dagelijkse nieuwslinks geduwd. Dat vind ik al met al niet de meest overzichtelijke indeling van al het nieuws, moet ik bekennen.