Shortnieuws onzin?

Pagina: 1
Acties:

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-03 18:46

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik wil ff het nut weten van die short news berichten op de frontpage. 't was geloof ik bedoeld om kleine nieuws berichten te scheiden uit de grote aantallen berichten die dagelijks binnen kwamen, maar met gem. 2 short berichten per dag heeft het denk ik weinig zin, al is het maar omdat die 'short' berichten soms groter zijn dan de normale berichten. Gooi ze toch gewoon tussen de grote berichten dan hoef ik ook niet meer 2 nieuws lijsten af te lopen iedere dag....

Of lul ik nou?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

De "short's" zijn niet speciaal korter maar eigenlijk berichten voor een kleiner publiek. Deze zouden normaal de frontpage niet halen om deze reden. Meestal zijn deze berichten ook wat korter dan een gemiddeld nieuwsbericht maar soms is een nieuwsposter gewoon enthousiast hè :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Dan snap ik niet wie bepaald wat een 'klein publiek' is soms staan er dingen in het normale nieuws waarvan ik denk wat boeit dat nou, en andersom ook.
Ben ik de enige die er zo over denkt of zijn er meerdere tweakers die mijn mening delen?

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Op woensdag 20 februari 2002 10:57 schreef Amphora het volgende:
Dan snap ik niet wie bepaald wat een 'klein publiek' is soms staan er dingen in het normale nieuws waarvan ik denk wat boeit dat nou, en andersom ook.
Ben ik de enige die er zo over denkt of zijn er meerdere tweakers die mijn mening delen?
De redactie bepaalt wat een short is en wat een nieuwspost.

stukje uit de Faq van dit forum:

Hoe zit het nou met shorts?

Als het originele artikel weinig informatie bevat, erg luchtig is of niet interessant genoeg voor de grote massa publiceren we het als short. Het is de bedoeling dat er geen dingen in de shorts geplaatst worden die normaalgesproken op de frontpage zouden verschijnen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:37
Op woensdag 20 februari 2002 10:57 schreef Amphora het volgende:
Ja ik, 100%.
Sterker nog, ik herinner me nog dat 't geintroduceerd werd en ik geirriteerd was vanwege 't feit dat ik naar beneden moest scrollen. Nu ik tegenwoordig ook altijd ff de bios/drivers check linksonderin is dat wel iets minder een issue trouwens.

• Jurroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Jurroon

is having fun

Op woensdag 20 februari 2002 11:39 schreef Sjah het volgende:

Nu ik tegenwoordig ook altijd ff de bios/drivers check linksonderin is dat wel iets minder een issue trouwens.
Aha, dus dankzij die shorts heb jij die sectie ook ontdekt :). Nou weten jullie precies waarvoor de shorts zijn geïntroduceerd >:)

Ik kan wel beloven beter mijn best te doen, maar ik kan niet beloven dit ook te bewerkstelligen

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Is een nieuwe tower/rack van Supermicro eigenlijk interessant om te posten?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Die stond al een dag in de queue en heb ik net gepost.

Om de shorts tot hun recht te laten komen moeten er toch wel minimaal 5 per dag gepost worden. Helaas gebeurd dat nog niet. De shorts zijn o.a. ideaal voor productaankondigingen. Paar regeltjes tekst met de specs + plaatje en hoppa online gooien.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Op woensdag 20 februari 2002 13:56 schreef Femme het volgende:
Die stond al een dag in de queue en heb ik net gepost.

Om de shorts tot hun recht te laten komen moeten er toch wel minimaal 5 per dag gepost worden. Helaas gebeurd dat nog niet. De shorts zijn o.a. ideaal voor productaankondigingen. Paar regeltjes tekst met de specs + plaatje en hoppa online gooien.
Ik zag het net inderdaad staan. Maar ik had het al eerder gesubmit zonder resultaat. Toen dacht ik: "laat ik eens wat meer tekst er bij verzinnen". :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Er is per definitie meer 'minder interessant' nieuws dan 'interessant' nieuws. De shorts zouden dan dus moeten uitpuilen van de newsitems. Dit is niet het geval.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Misschien een idee voor een poll onder de tweakers? Shorts wel of niet?

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Op woensdag 20 februari 2002 15:08 schreef Otis het volgende:
Er is per definitie meer 'minder interessant' nieuws dan 'interessant' nieuws. De shorts zouden dan dus moeten uitpuilen van de newsitems. Dit is niet het geval.
Dat is wel iets om intern over na te denken, maar zoals het nu werkt, stoppen we in principe zoveel mogelijk van de tijd díe we hebben, in het verder uitwerken en samenvatten van extern nieuws, zodat het hier min of meer tot een afgerond, begrijpbaar en informatief artikel komt. En dan wordt er een keuze gemaakt uit wat leuk/interessant lijkt. Minder interessant nieuws valt dan af.

Veel meer nieuws aandragen (meer links) kan ook, maar dan is de consequentie dat de bezoeker voor info altijd naar het bronartikel moet (dat in het engels/DuitsFrans/Japans?) geschreven is en dan zelf de nuttige info eruit halen. Da's een keuze.

De grote vergaarbak aan headlines die je dan krijgt, vereist mijns inziens ook eerder dat je de layout wijzigt en subcategorieën gaat maken (Hardware/Software/Bizz/Tech/enz.). Dat laatste vind ik sowieso zo gek nog niet, al brengt dat layouttechnisch wat gevolgen met zich mee die ik zo 1-2-3 niet kan overzien. Overigens nu worden minder grote topics in de shorts en de dagelijkse nieuwslinks geduwd. Dat vind ik al met al niet de meest overzichtelijke indeling van al het nieuws, moet ik bekennen.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Martin Sturm
  • Laatst online: 03-03 16:50
Ik neem me hierbij voor om wat meer aandacht aan de shorts te besteden (dit gaat niet ten koste van de aandacht die ik aan normaal nieuws besteed).

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik ga deze topic toch even voortzetten.... Er is de afgelopen maand geen f*ck veranderd aan de hoeveelheid/verhouding short news volgens mij.

Erger nog: vandaag op tweakers: een short over een case reviews, en een gewone post over een case review? Wie verzint dit? Sowieso vind men blijkbaar sommige artikels some short soms niews, bepaal eens een duidelijk beleid.

Nogmaals die shorts, ik zie ze 't liefst gewoon verdwijnen, het is in mijn ogen echt zinloos 't voegt niets extra's toe, gewoon de shorts weer in de gewone posts plaatsen. Dit schept alleen maar verwarring.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 01 april 2002 19:50 schreef Amphora het volgende:
Erger nog: vandaag op tweakers: een short over een case reviews, en een gewone post over een case review?
Eén echte review, één mededeling dat er een nieuwe kast op de CoolerMaster website is verschenen. Nogal een verschil.
Wie verzint dit? Sowieso vind men blijkbaar sommige artikels some short soms niews, bepaal eens een duidelijk beleid.
De redactie verzint dit, en het beleid is volgens mij al uitgelegd ergens hoger in dit topic. Dat mensen het niet snappen... tja...
Nogmaals die shorts, ik zie ze 't liefst gewoon verdwijnen, het is in mijn ogen echt zinloos 't voegt niets extra's toe, gewoon de shorts weer in de gewone posts plaatsen. Dit schept alleen maar verwarring.
Wij zijn ook al lang niet meer tevreden met het concept in huidige vorm. Heb gewoon es meer geduld dan één maandje.

Professioneel Hyves-weigeraar

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 11:37
misschien dat er mensen zijn die shorts onzinnig vinden, maar ik lees zelf meestal eerst de shorts daarna pas de gewone submits..

en ik kom ook wel es af en toe iets tegen waarvan ik denk dat had wel in shorts gemogen of dit had in de gewone sectie gemogen. maar dat boeit me niet echt omdat ik toch alles lees :P

// dit vind ik trouwens een goede voorbeeld van een shortie http://www.tweakers.net/nieuws/21233

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ja maar met slechts soms slechts 1 of 2 shorts per dag heeft het denk ik weinig zin.... Ik moet nu 2 lijsten in de gaten houden (niet dat ik dat niet kan ofzo) en soms 'vergeet' je de shorts wel eens. Ik kom ze daarna wel weer tegen. Maar ik denk als er veel meer shorts zouden komen, 10 per dag ofzo dat het dan veel zinvoller is. Misschien een idee om de nieuwslinks (die ik sowieso nooit bekijk omdat ze zo 'verstopt' (die ene regel zie je over 't oofd) zitten) als short op te nemen?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 03 april 2002 12:09 schreef Amphora het volgende:
Ja maar met slechts soms slechts 1 of 2 shorts per dag heeft het denk ik weinig zin.... Ik moet nu 2 lijsten in de gaten houden (niet dat ik dat niet kan ofzo) en soms 'vergeet' je de shorts wel eens. Ik kom ze daarna wel weer tegen. Maar ik denk als er veel meer shorts zouden komen, 10 per dag ofzo dat het dan veel zinvoller is.
Dat weten we, dat is al gezegd, en herhaald, en herhaald. Kom op hé, niemand hier zegt toch: "oh nee wij weten van niets, werkt toch goed zo" :?.
Misschien een idee om de nieuwslinks (die ik sowieso nooit bekijk omdat ze zo 'verstopt' (die ene regel zie je over 't oofd) zitten) als short op te nemen?
Enig idee hoeveel meer tijd het kost om een short te maken dan een nieuwslink? Wat mij betreft hebben shorts en nieuwslinks sowieso 0,00 prioriteit zolang de frontpage niet goed gevuld is.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Wat ik gewoon bedoel te zeggen is of doe het goed of doe het niet. Maar daar denken jullie helaas anders over. Einde discussie dus.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Goed, nu gaan we de thread voor de grap eens lezen:

Femme (opperguru):
Om de shorts tot hun recht te laten komen moeten er toch wel minimaal 5 per dag gepost worden. Helaas gebeurd dat nog niet.
testcase (nieuwscoördinator):
Overigens nu worden minder grote topics in de shorts en de dagelijkse nieuwslinks geduwd. Dat vind ik al met al niet de meest overzichtelijke indeling van al het nieuws, moet ik bekennen.
Ikzelf (nieuwscoördinator):
Wij zijn ook al lang niet meer tevreden met het concept in huidige vorm.
Jij:
Maar daar denken jullie helaas anders over.
Ik zie niet in hoezo wij anders denken dan jij. We hebben plannen liggen om de zaak te veranderen en dat gaat gewoon gebeuren, maar zoiets heeft gewoon tijd nodig :).

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Gezien de gebeurtenissen op de frontpage vandaag denken we er blijkbaar toch hetzelfde over..... I rest my case.

Verwijderd

ik vind het ook nogal onzinnig
duurde bij mij zelfs een jaar toen ik ze voor het eerst vond!
dacht steeds dat dit gewoon nieuwsberichten waren van vroeger omdat ik niet echt die titeltjes lees (kort nieuws, headlines van... dus)
vind het gewoon veel minder overzichtelijk

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 04 april 2002 20:28 schreef Scalle-- het volgende:
ik vind het ook nogal onzinnig
duurde bij mij zelfs een jaar toen ik ze voor het eerst vond! dacht steeds dat dit gewoon nieuwsberichten waren van vroeger omdat ik niet echt die titeltjes lees (kort nieuws, headlines van... dus) vind het gewoon veel minder overzichtelijk
Euh ja.. ze zijn dus weggehaald |:(.

Pagina: 1