Dvd + receiver vraag

Pagina: 1
Acties:

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 20:19
Ik heb een sony stand-alone Dvd speler zonder digitale decoder , en ik wil binnekort een sony receiver aanschaffen met digitale decoder .

Nu mijn vraag : De digitale decoder in de receiver die zorgt er toch voor dat het geluid dat vanaf mijn dvd speler komt gedecode wordt zodat ik Bv DTS geluid heb ?

Alvast bedankt :)

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Dan moet je wel een digital uitgang op je DVD hebben en een digitale ingang op je Receiver (mits je receiver alle formaten ook ondersteunt).

• KunDun
Mijn Dvd speler heeft een optische en een coaxale uitgang en hij ondersteunt DTS enz....

Dus zou het dan lukken ?

• moefit
De DVD speler is verder niet zo belangrijk. Je Receiver moet dit allemaal ondersteunen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33
Het antwoord op je vraag is: JA, het kan.
Je moet wel vaak op je DVD-speler van Sony (in het configmenu) de digitale uitgang enablen en dan instellen dat je een receiver hebt, moest ik ook.

Welke DVD + receiver heb je trouwens ?

• KunDun
Ik heb een Sony DVP-S335 Dvd - speler , en ik wil de Sony STR-DE415 receivers volgende week gaan kopen .

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Antwoord is geloof ik al min of meer gegeven.

Je verbindt de DVD middels een digitale (optische of Coaxiale) kabel met je receiver op de digitale DVD ingang.
Het signaal gaat dan digitaal naar je receiver en wordt daar dan omgezet in geluid door de decoder.

Dit betekent dat je AC3 (Dolby Digital) DVD's kan spelen maar ook DTS DVD's (als je receiver dat ondersteunt) en ook DTS cd's. (voorbeeld: Hell freezes over van the Eagles).

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• KunDun
Bedankt :)

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 10:59 schreef KunDun het volgende:
Ik heb een Sony DVP-S335 Dvd - speler , en ik wil de Sony STR-DE415 receivers volgende week gaan kopen .
Je moet effe goed opletten want volgens mij heeft deze receiver alleen maar een Dolby pro logic decoder aan boord
Dus moet je even kijken of hij een dvd ingang heeft =dus een 5.1 ingang achterop.
Maar dan moet je dvd speler wel weer een eige Dolby digital decoder hebben met een 5.1 output.
Beter kan je voor de str de475 gaan.
En weet je ook dat je op de 335 geen gebrande cd kan afspelen....
Anyway succes..

• KunDun
Op woensdag 20 februari 2002 12:11 schreef TBR_ANGELUS het volgende:

[..]

Je moet effe goed opletten want volgens mij heeft deze receiver alleen maar een Dolby pro logic decoder aan boord
Dus moet je even kijken of hij een dvd ingang heeft =dus een 5.1 ingang achterop.
Maar dan moet je dvd speler wel weer een eige Dolby digital decoder hebben met een 5.1 output.
Beter kan je voor de str de475 gaan.
En weet je ook dat je op de 335 geen gebrande cd kan afspelen....
Anyway succes..
Hehheheheh bedankt , die receiver bedoelde ik trouwens ook de STR-DE475 en die dvd speler had ik al een tijdje , ik wilde alleen die receiver aanschaffen :)

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 14:04 schreef KunDun het volgende:

[..]

Hehheheheh bedankt , die receiver bedoelde ik trouwens ook de STR-DE475 en die dvd speler had ik al een tijdje , ik wilde alleen die receiver aanschaffen :)
Is een hele goede receiver met veel mogelijkheden en genoeg vermogen.
Gewoon de digitale kabel aansluiten setje mooie speakers en leuke film (DTS is het mooist)en tata je eige bioscoopje
Have Fun!!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 10:36 schreef moefit het volgende:
De DVD speler is verder niet zo belangrijk. Je Receiver moet dit allemaal ondersteunen.
En of het belangrijk is dat de DVD een coax of optical voor digitaal geluid heeft. :P :P

Verwijderd

en dan bij voorkeur een electrische digitale link gebruiken indien mogelijk met een goede digitale kabel om een zo zuiver mogelijk signaal te waarborgen.

Verwijderd

Pak maar liever een Coax kabeltje :D :D

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 20 februari 2002 15:56 schreef Darkman het volgende:
en dan bij voorkeur een electrische digitale link gebruiken indien mogelijk met een goede digitale kabel om een zo zuiver mogelijk signaal te waarborgen.
en dan als kanttekening op dit verhaal ook even beseffen dat het verschil tussen coax en optisch nogal onhoorbaar is, voor de meeste mensen die echt blind testen :).

Zijn wel heel wat topics over volgeluld ;). [search=coax optisch]
Niet nodig om discussie weer aan te zwengelen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• KunDun
Ik was gister middag even langs de mediamarkt gegaan , en heb de receiver gekocht , en echt geweldig vind ik hem .

Alleen ik wilde er gelijk ook een coax kabel bij kopen , maar 150 piek voor een coax kabel is een beetje belachelijk !! weet iemand waar ik een kwalitatief goede coax kabel kan kopen , voor een redelijke prijs .

Alvast bedankt :)

• moefit
Op woensdag 20 februari 2002 15:44 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

En of het belangrijk is dat de DVD een coax of optical voor digitaal geluid heeft. :P :P
Lees dan graag ook eerst even de rest van de posts:
Op woensdag 20 februari 2002 10:34 schreef moefit het volgende:
Dan moet je wel een digital uitgang op je DVD hebben en een digitale ingang op je Receiver (mits je receiver alle formaten ook ondersteunt).
Op woensdag 20 februari 2002 10:36 schreef moefit het volgende:
Pagina: 1