instellingen tft scherm 15"

Pagina: 1
Acties:

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 10:07
Hallo allemaal,

ik ben nu aan het afstuderen en heb net een nieuw pcŽtje tot mijn beschikking gekregen. Het is een dell pc met een 15" tft schermpje. Heel relaxt allemaal maar nu vind ik het beeld niet zo mooi. De letters zijn niet zo heel erg scherp en ik vind de kleuren niet zo heel mooi. Zijn er nog bepaalde instellingen die aan zoŽn scherm moeten gebeuren. De monitor die bijvoorbeeld geinstalleerd is is gewoon een standaard monitor! Ik heb verder nog nooit met zoŽn schermpje gewerkt dus als jullie mij verder kunnen helpen ;)

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

zitten er geen knoppies op voor de instellingen...werkt net als bij ee crt zo ongeveer...neem nog effe een bakkie koffie ;)

xMouse

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 18:38
Altijd op de aanbevolen resolutiezetten van de fabrikant anders krijg je schaduw bij met name letters, meestal 1024x768 en de bijgeleverde drivers installeren ( dus niet als standaard monitor). Tevens zit er vaak een "auto" stand op die het scherm op scherp zet.

• Stofkapje
En op welke refresh rate kun je de monitor het beste laten lopen? Mij staat iets bij van 60hz maar ik kan ook hoger kiezen...

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Tussen 60 en 75

xMouse

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Veel TFT's kunnen gewoon automatisch de goede instellingen zetten.. Zit of een knopje voor auto op, of er staat iets van auto in het menu.. Misschien werkt dat!?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als je de kleuren niet goed vindt, en de monitor staat op de standaard instellingen, dan kun je hier niet veel meer aan doen.
Kwa instellingen heb je meestal een auto functie, maar deze stelt je monitor niet altijd precies af met de juiste settings. Hiervoor heb je altijd nog de handmatige instellingen om dit bij te regelen.
60Hz is overigens voldoende voor een TFT. Hoger maakt het beeld alleen maar slechter in de meeste gevallen.

/offtopic
CiTRiX, heeft jouw naam wat met Citrix Metaframe te maken ?
/offtopic

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Stofkapje
/offtopic
CiTRiX, heeft jouw naam wat met Citrix Metaframe te maken ?
/offtopic
Nou ik vond het wel een grappige naam maar ik kwam er later achter dat Citrix metaframe ook bestaat. Wel een beetje jammer ;( Maar ik vind het nog steeds wel een coole naam hoor >:)

Ontopic:

Heb het auto knopje gevonden, nu is het beeld wel weer oke, iedereen bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag, ik kan nu weer lekker verder met mijn opdracht ;)
Pagina: 1