Toon posts:

schoolnetwerk poorten dicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij mij op school hebben we supersnel internet, lekker veel downen enzo

maar nu hebben ze alle poorten dichtgegooid denk ik want het downen via fasttracks (kazaa en edonkey enzo) gaat niet meer, dat maakt me geen reet uit, want ik ben toch de hele tijd serieus bezig met schoolwerk (ja echt).

maar wat ik wel kut vind is dat versturen via trilian (msn en icq) niet meer gaat, en daar verstuurde ik nog weleens wat belangrijke bestanden mee.

hoe kan ik dit omzeilen, dat ik mijn schooldocs en dergelijke weer door kan sturen

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Niet, gewoon diskette meenemen.

Juist

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:38
Zet ze op een website, beveilig de website met een password (htaccess) en mail de username/wachtwoord-combinatie.

Werkt altijd hier..

Verwijderd

Topicstarter
het is vooral dat ik de schooldocs & bestanden naar me groepsleden kan sturen effe snel (we werken hier altijd in groepen) de docs & bestanden zijn te groot voor e-mail

maar het zal dus worden dat ik een website moet maken ervoor, hmm kut telkens uploaden e.d.

maja het snelle makkelijke versturen is dus over

of heeft iemand nog een ander idee

//edit ik lees ook het poortmappings verhaal maar daar kom ik nog niet helemaal uit edit//

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op woensdag 20 februari 2002 10:22 schreef Tha_X-Ray het volgende:
Overtypen :7

Juist

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zippen ! en dan mailen....hoe groot kan een document nou worden als je het zipt...alsof je 10gig gaat intypen in je documentje :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

het is vooral dat ik de schooldocs & bestanden naar me groepsleden kan sturen effe snel (we werken hier altijd in groepen) de docs & bestanden zijn te groot voor e-mail

maar het zal dus worden dat ik een website moet maken ervoor, hmm kut telkens uploaden e.d.

maja het snelle makkelijke versturen is dus over

//edit ik lees ook het poortmappings verhaal maar daar kom ik nog niet helemaal uit edit//
Documenten die te groot zijn voor email :?
Als je toch in hetzelfde lokaal zit waarom share je geen dir ? Ga anders eens praten met de leraars of er geen gezamelijke dir kan beschikbaar gesteld worden.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

FTP?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Er is geloof ik ook zoiets als HTTP tunneling ofzo.
Dan kun je poort door de HTTP poort (80 ofzo) sturen en dan werken sommige programma's wel weer. Dat proggie heette iets van: http tunneling of html tunneling ofzo.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
het zijn ook oracle bestanden die ik moet versturen enzo
databases die we schrijven en andere applicaties

in ieder geval bestanden die ingezipt met winrar en nog steeds groter zijn als 5 mb

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 20 februari 2002 10:31 schreef cobratbq het volgende:

[..]

Dan kun je poort door de HTTP poort (80 ofzo) sturen en dan werken sommige programma's wel weer. Dat proggie heette iets van: http tunneling of html tunneling ofzo.
Indd http tunnel. Er zijn zo nog een paar packetten met dezelfde functionaliteit. Maar zelf heb ik er slechte ervaringen mee. Het ging altijd enorm traag. Goed voor wat chat maar zeker niets meer.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Zet gewoon lokaal een FTP server op. Binnen het lokale netwerk kunnen al je klasgenoten erbij komen, maar van buiten af (internet) kan niemand erbij.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem

de helft van de groep werkt thuis
en de andere helft werkt op school

met msn en icq versturen van bestanden gaat wel binnen het schoolnetwerk

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Op woensdag 20 februari 2002 10:31 schreef cobratbq het volgende:

[..]

Klopt en je kunt hier de client downen:
HTTP-Tunnel

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

zitten eigenlijk alle poorten (niet HTTP) dicht op school? Zou ik wel erg slecht vinden want FTP noem ik *het* protocol. Als iemand thuis nou eens een FTP server opzet en je zoekt een poort die nog wel openstaat (misschien de standaard FTP poort wel gewoon, een goede onderwijsinstelling laat die open...), et voila dan kan iedereen bij die gast op z'n eigen bakje inloggen en bestanden dumpen!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Op woensdag 20 februari 2002 10:57 schreef NG het volgende:
SET MILOSEVIC FREE
Ik wil je vragen om dit soort dingen voor jezelf te houden. Ik heb er zelf geen moeite mee, maar het lijkt me beter om in een computergerelateerde omgeving als T.net je politieke gedachten voor je te houden....

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm dat

http tunneling

hoe stel je dat in

is daar ergens een FAQ van?

edit//
dat httptunneling client is als free ware supertraag 1,5 kb en geknepen en als ik er voor betaal heb ik 88,5 kb en meerdere mogelijkheden

hehe mag eigenlijk niet maar
>:) is er een crack :9~
//edit

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 11:02 schreef 0siris het volgende:

[..]

Ik wil je vragen om dit soort dingen voor jezelf te houden. Ik heb er zelf geen moeite mee, maar het lijkt me beter om in een computergerelateerde omgeving als T.net je politieke gedachten voor je te houden....
als je er geen moeite mee hebt moet je ook niet zo een reply tikken.

ontopic:
wees eens aardig tegen de systeembeheerder.

• 0siris
Op woensdag 20 februari 2002 11:07 schreef jadjong het volgende:
[..]
als je er geen moeite mee hebt moet je ook niet zo een reply tikken.
ontopic:
wees eens aardig tegen de systeembeheerder.
ik zeg toch dat IK er geen moeite mee heb, maar blijkbaar anderen wel zoals je kunt zien. Daarom vraag ik het eerst even vriendelijk...

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op woensdag 20 februari 2002 10:16 schreef Treenaks het volgende:
Zet ze op een website, beveilig de website met een password (htaccess) en mail de username/wachtwoord-combinatie.

Werkt altijd hier..
www.viadesk.com

Verwijderd

Osiris: leuk zo'n link, maar geen access.

Ik heb er onder andere wel problemen mee.

• 0siris
Op woensdag 20 februari 2002 11:12 schreef hhielke het volgende:
leuk zo'n link, maar geen access. Ik heb er onder andere wel problemen mee.
Topic is alweer weg uit het "stoute usertjes"-forum

Verwijderd

Misschien niet geheel onopic maar kan je met dat http tunneling via poort 80 ook poort 50021 bereiken?
'een vriend van mij' heeft thuis dus een ftp servertje draaien maar alleen op poort 50021...
Terwijl alleen op school poort 21,80,110(mailpoort iig), msn en icq open staan..

Ook kan ik niet op irc (6667?)
Iemand een id hoe dit op kan lossen?
Kzit btw op de HHS met mijn eigen laptop.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 11:05 schreef Tha_X-Ray het volgende:
edit//
dat httptunneling client is als free ware supertraag 1,5 kb en geknepen en als ik er voor betaal heb ik 88,5 kb en meerdere mogelijkheden

hehe mag eigenlijk niet maar
>:) is er een crack :9~
//edit
Als je het wilt gebruiken moet je ervoor betalen..
Maar er zijn zoekmachines die...

Verwijderd

Ik vind het echt onzin wat je zegt topicstarter...

Bij mijn IT opleiding zit alles potdicht... het is kut maar ok... anders krijg je allemaal van die vervelende mannetjes die de hele dag zitten te leechen, terwijl anderen heel hard die puters nodig hebben...

JE doet er niks aan, en ja ik zou ook wel willen dan MSN werkt maar dat kan niet heb t ook met Trillian geprobeert... en nee werkt ook niet helaas, en ICQ werkt kut of 99% van de gevallen niet...

Maar mensen die thuiswerken hebben vast Email, dus kan je email naar ze... op zeker dat FTP ook werkt dus kan je dat ook doen, want je ook kan doen is gezamelijk telnet sessie starten en daarmee chatten met elkaar want daar heb je ook opties voor...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nou dat http tunneling aan de praat gekregen
en ik kan dingen via msn naar buiten het netwerk sturen
dus dat is goed

nou is ie alleen nog geknepen

want bij de free client server is de max speed 1,5 kb
en bij de geregistreerde is de speed gewoon de max die het netwerk heeft

helaas moet ik daarvoor dokken of iets vinden >:) dat ie het wel doet

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 10:56 schreef limoentje het volgende:
zitten eigenlijk alle poorten (niet HTTP) dicht op school? Zou ik wel erg slecht vinden want FTP noem ik *het* protocol.
hmmm FTP is het laatste grote gat in de beveiliging van veel systemen... alles is unencrypted; ook username en password.

beter een sftp/ssh server opzetten...

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Bij mij op school hebben ze ook poort 3389 (terminal server) openstaan, daar zet nu iedereen zijn server op.

Met HTTP-tunnel moet je de optie No Proxy, only firewall aanvinken. En bij het programma wat via de tunnel moet verbinden, moet je als Proxy server 127.0.0.1 op poort 1080 ingeven, dan moet je kunnen verbinden :D

There's no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 11:55 schreef MatHack het volgende:
Bij mij op school hebben ze ook poort 3389 (terminal server) openstaan, daar zet nu iedereen zijn server op.

Met HTTP-tunnel moet je de optie No Proxy, only firewall aanvinken. En bij het programma wat via de tunnel moet verbinden, moet je als Proxy server 127.0.0.1 op poort 1080 ingeven, dan moet je kunnen verbinden :D
Hmmz dat zou wel stoer zijn :D

Verwijderd

Topicstarter
die poort staat helaas niet open

en dat http tunnel is beetje jammer dat ie 60 keer langzamer gaat als normaal tenzij je hem registreert voor 1 jaar en 50 dollar dokt
Pagina: 1