Op mijn SQL database wil ik meerdere views mogelijk maken. Ik heb een aantal tabellen die de interface definieren. Wat ik dus wil zeggen... een joekel van een database en 1 GUI om alle data weer geven. Een tabel legt vast welke data opghaald en getoont dient te worden.
Scenario:
Geef alle producten van type "blah" om aan te passen
- Parent RS ophalen met alle producten
- Child RS ophalen met alle details per product
- Child RS ophalen met enekele gelinkte gegevens die een relatie hebben met het eerste product
- In de database kijken wat nog meer aan GUI elementen nodig is om de interface op te bouwen
- Alle benodigde interface componenten aanmaken op een form en alle data pompen in de grids.
De interface is dus dynamisch opgezet...een tabel legt vast welke interface componenten getoond moeten worden bij een bepaalde bewerking. bv f_TextID = 1 dan word een Textbox met het ID nummer van de record op het form gezet. Hierin ligt bv ook middels agn_TextID = "L" wat inhoud dat het TextField links uitgelijnd wordt...enz enz
Bestaat er een Desgin Patern of een slimme oplossing om zoiets te maken?
Een Dynamische GUI dus afhankelijk van de data en definities in een database of text bestand?
Scenario:
Geef alle producten van type "blah" om aan te passen
- Parent RS ophalen met alle producten
- Child RS ophalen met alle details per product
- Child RS ophalen met enekele gelinkte gegevens die een relatie hebben met het eerste product
- In de database kijken wat nog meer aan GUI elementen nodig is om de interface op te bouwen
- Alle benodigde interface componenten aanmaken op een form en alle data pompen in de grids.
De interface is dus dynamisch opgezet...een tabel legt vast welke interface componenten getoond moeten worden bij een bepaalde bewerking. bv f_TextID = 1 dan word een Textbox met het ID nummer van de record op het form gezet. Hierin ligt bv ook middels agn_TextID = "L" wat inhoud dat het TextField links uitgelijnd wordt...enz enz
Bestaat er een Desgin Patern of een slimme oplossing om zoiets te maken?
Een Dynamische GUI dus afhankelijk van de data en definities in een database of text bestand?