[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Wat ik nog vergeten was, de schroefdop die dan bovenop komt, is die verbinding waterdicht? Aangezien ik de pc ook vaak mee neem naar lanpartys........Op woensdag 20 februari 2002 10:06 schreef Aico het volgende:
Je lijmt 1 kant van de PVC buis en je schroeft de andere kant(dop).
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
trouwens met stik stof kom je onder het vriespunt met je proc hoor en niet 27 graden.
dan is er iets niet goed.
je kunt natuurlijk ook een diepvries kopen en daar je pc in zetten helpt ook wel
Je kunt het beste een schroefdeksel nemen; dat werkt het makkelijkst imo om alles weer los en open te krijgen.
Waaterdicht maken van die aansluitingen heb ik heel smpel gedaan: gewwon een beetje siliconenkit op het schroefdraad van tule gedaan en dichtgeschroefd
(toev)
ik heb zelf meer problemen gehad met het waterdicht krijgen waar de snoer van de pomp door het reservoir naar buiten komt ... hier zoek ik nog een mooie oplossing voor
(damn wat een wazig verhaal (het is nog vroeg

beetje wazig plaatje, maar half achter dit reservoir ligt zo'n slangtule die ik heb gebruikt ...
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Verwijderd
Heb dit ook even gehad,als je de dop niet te hard aan draait(anders schiet de rubberring van zijn plaats) is het redelijk water dicht tussen alle koppelingeng door de deksel moet een rubberring.Alles is bevesticht aan de deksel.Als je hem open draait dan draai je de onderkant,niet de deksel.Je kan ook een vierkante stroomdoos nemen die zijn ook waterdicht verkrijgbaar.Op woensdag 20 februari 2002 10:11 schreef TD-DMZ het volgende:
[..]
Wat ik nog vergeten was, de schroefdop die dan bovenop komt, is die verbinding waterdicht? Aangezien ik de pc ook vaak mee neem naar lanpartys........
Huuh???Op woensdag 20 februari 2002 10:11 schreef redbullwaning het volgende:
heb ook een altlon tb 1000@1400 en wordt gewoon met standaart lucht koeling 46 graden duzzzz dat scheelt niet veel.
trouwens met stik stof kom je onder het vriespunt met je proc hoor en niet 27 graden.
dan is er iets niet goed.
je kunt natuurlijk ook een diepvries kopen en daar je pc in zetten helpt ook wel
Hij wil waterkoeling en misschien wil die dat wel gewoon om de stilte, bovendien is waterkoeling als je het goed doet veel effectiever dan luchtkoeling.
Wie had het hier trouwens over stikstof of koelkasten?
<ontopic>
Op de site van DaBit staat wel wat dabit.trybit.com (als je er nog niet geweest was.
</ontopic>
Aan de andere kant kun je dan een dop kopen die je er in lijmt maar waarvan je het deksel los kunt draaien. Daar zit een flinke rubberen rand in dus die zou waterdicht moeten zijn.
Nadeel is wel dat die schroefdop dezelfde maat heeft als de pijp, je moet er dus ook een verbindingsmof bijkopen.
Wat de slang aansluitingen betreft. Ik heb zelf bij een campingtoko wat aansluitingen voor gaspijp gekocht.. Die heb je zowel met binnen als buitendraad. Boor een gat in je dop, steek er zo'n ding door, draai binnenin zijn tegenhanger er op met een rubberen ring er tussen en het zou al behoorlijk dicht moeten zijn, anders gewoon dichtlijmen/kitten..
IP Rocks
Heb je die slang in Nederland gekocht? Ik ben er al heel lang naar op zoek maar kan het nergens vinden...Op woensdag 20 februari 2002 10:03 schreef TD-DMZ het volgende:
Ik heb als het goed is voor het weekend siliconen slang binnen en ik wil het reservoir van een pvc buis gaan maken zoals je wel vaker ziet.
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
De site van dabit ken ik uiteraard, heb zijn waterkoeling en phase change zelfs in het echt gezien
Verder over de reply van japie 1000@1400. Het is zijn 3e post, dus ik zal het niet al te hard uitlachen ofzo, maar het slaat idd helemaal nergens op........
Ik heb de slang bij conrad beteld. Check dit topic van mij maar voor een link:Op woensdag 20 februari 2002 10:53 schreef schizofreen het volgende:
[..]
Heb je die slang in Nederland gekocht? Ik ben er al heel lang naar op zoek maar kan het nergens vinden...
[topic=409972/1/25]
www.emergo.nl --> levert ook aan particulieren..als je het lief vraagt.Op woensdag 20 februari 2002 10:53 schreef schizofreen het volgende:
[..]
Heb je die slang in Nederland gekocht? Ik ben er al heel lang naar op zoek maar kan het nergens vinden...
I reject your reality, and substitute my own.
Deze bussen kan je gloof ik kopen bij de Blokker (maar ik heb em uit de kampeeruitrusting ge...leend
Heeft tot nu toe (2 dagen testdraaien) niet gelekt. De deksel is niet helemaal waterdicht....misschien dat ik die nog vastlijm/dichtkit en er aparte vuldop op klus. Maar ach..gewoon een beetje voorzichtig doen, dan blijft de boel droog (niemand heeft gezegd dat waterkoeling helemaal zonder risico's moet zijn
Verwijderd
Mijn res was gemaakt van een 125mm PVC afsluitdop met schroefdraad, en een lijmkap. Het PVC een beetje opschuren, vetvrij maken, in de lengterichting insmeren met lijm, en in elkaar persen.
Ik heb voor het doorvoeren van de 220V een standaard wartel gebruikt die ik met siliconenkit afgedicht heb.
De doorvoer van de slangen heb ik ooit gedaan met messing schroefkoppelingen en pakkingen, maar dat beviel toch niet helemaal. Naderhand heb ik dat vervangen door 2 koperen pijpjes van 12mm waar ik een plaatje koper op gesoldeerd heb. Dit zit verlijmd met de deksel door middel van epoxy. Dit is degelijk vanwege het grote oppervlak.
Mijn pompje hing idd ook gewoon in het reservoir: da's het stilste.
Ik heb nog een lek gehad op de rubberen ring. Dit heb ik opgelost door de rubberen ring aan beide kanten met consistenvet in te smeren, en weer te monteren. Tot op de dag van vandaag is dat dicht. Vaseline of elk ander willekeurig vet werkt ook wel, btw.
Tips:
- Gebruik geen siliconenkit. Siliconenkit is rommel, en laat los op den duur. Epoxylijmen, vloeibare pakking en teflontape zijn beter geschikt. Ik heb nog nooit iets met siliconenkit verlijmd dat ook langere tijd hield. Siliconenkit is alleen goed voor het afdichten van de randen van je pleepot en wastafel, meer niet.
- Maak de te verlijmen oppervlakken *goed* schoon en ruw. Plastic en metaal verlijmt niet al te best.
- Pakkingen hebben ruimte nodig. Als je een millimeter hebt om een pakking onder te stoppen, zul je het niet goed afdichten.
- Mijn methode van 220V doorvoeren werkte prima, maar toch zet ik vraagtekens bij de waterdichtheid van de rubberen ring in de wartel op de lange duur. In mijn nieuwe reservoir heb ik een 5 cm lang 9mm pijpje waar de snoer doorheen gaat, en die gooi ik gewoon vol met kunsthars ofzo.
Verwijderd
Als je rubbertjes gebruikt voor afdichten, dan moet je ruimte rondom dat rubbertje hebben, anders kruipt-ie weg, om dicht-ie niet goed af.Op woensdag 20 februari 2002 11:28 schreef _sNaRs_ het volgende:
Dabit: wat gebeurt er met die rubbertjes dan? Droogt het uit? En nog een klein vraagje: hoe ziet epoxy eruit (tube, poeder etc)? Welk merk gebruik je?
Dat epoxy was gewoon 2-componentenlijm op basis van epoxy. Ik meen Bison 2-componenten metaallijm. Da's nog steeds goed spul.
Dabit, wat voor wartel heb je gebruikt, of moet ik het anders zeggen, WTF is een wartel........ Ik ken alleen wartels die ik met vissen gebruik(te) en daar kan je niks waterdicht mee afsluiten
Verder zie ik graag meer pics van reservoirtjes. Hoe meer ideeen ik hier opdoe hoe beter die van mij weer word. Verder ben ik van plan kit te gebruiken die ik ook met de bromfietsen gebruik bij het monteren van watergekoelde cilinders, dus dat moet wel goed gaan. Die kit zit ook in mijn waterpomp namelijk.....
Verwijderd
Dat weet ik niet, daar ga ik nog achterkomenOp woensdag 20 februari 2002 14:01 schreef TD-DMZ het volgende:
Hmmmmmm, dat buisje voor het 220 snoer dat je daarna dichtgiet is idd wel een goed idee.
Al doende leert men.
Zie de pics op mijn site. Zo'n wartel is een doorvoer voor 220V. Te vinden op elke installatiekast. Dat bestaat uit een plastic huls, een rubber ring, en een dop die je er bovenin kunt schroeven zodat je de rubberen ring tegen de snoer aan perst. Theoretisch is dat waterdicht, en in de praktijk ook, maar voor hoe lang?Dabit, wat voor wartel heb je gebruikt, of moet ik het anders zeggen, WTF is een wartel........ Ik ken alleen wartels die ik met vissen gebruik(te) en daar kan je niks waterdicht mee afsluiten
Vloeibare pakking...Verder ben ik van plan kit te gebruiken die ik ook met de bromfietsen gebruik bij het monteren van watergekoelde cilinders, dus dat moet wel goed gaan. Die kit zit ook in mijn waterpomp namelijk.....
Voor ons tweakers erg geschikt, niet echt voor cylinders enzo. Of je moet het nooit weer uit elkaar halen, dan is het wel goed.
Oja, curil, die kan ik natuurlijk ook gebruiken.Op woensdag 20 februari 2002 14:08 schreef DaBit het volgende:
Vloeibare pakking...
Voor ons tweakers erg geschikt, niet echt voor cylinders enzo. Of je moet het nooit weer uit elkaar halen, dan is het wel goed.
De kunststof is supermakkelijk en goed te bewerken om de tules erin te draaien. Ik heb tules van 9mm, een gaatje van 9mm boren en de tule erin draaien, geen gekloot meet draadtappers
Ik heb de Bopla Euromas T235.
Ze staan in de Display catalogus op pagina 6-18 (als je die hebt)
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Deze? Ziet er goed uit...jammer dat ze niet transparant zijn.Op woensdag 20 februari 2002 15:48 schreef Mad_Demon het volgende:
Wat je ook kan gebruiken zijn de ABS polycarbonaat behuizingen van Bopla. Die zijn voorzien van een rubberen ring en verzonken metalen bouten waar je de deksel mee dicht kan schroeven. 100% waterdicht.
Het welbekende rioolbuis reservoir ... ik heb 2 schroefdoppen, maar de onderste is deskundig dichtgelijmd met pvc lijm, alleen de bovenste dop kan nog open.Op woensdag 20 februari 2002 14:01 schreef TD-DMZ het volgende:
Verder zie ik graag meer pics van reservoirtjes. Hoe meer ideeen ik hier opdoe hoe beter die van mij weer word. Verder ben ik van plan kit te gebruiken die ik ook met de bromfietsen gebruik bij het monteren van watergekoelde cilinders, dus dat moet wel goed gaan. Die kit zit ook in mijn waterpomp namelijk.....
wel 1 groot nadeel aan dit model; het neemt behoorlijk veel ruimte in
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Hmmmmmmmm, zoiets heb ik ook gekocht, alleen ik heb 1 schroefdeksel voor de mof, op de andere kant komt een dop met een stuk buis, dan kan ik hem precies zo hoog maken dat hij in mijn kast past. Kan ik misschien nog een halve liter xtra kwijt ofzo....Op woensdag 20 februari 2002 23:38 schreef Kroetsjov het volgende:
[..]
Het welbekende rioolbuis reservoir ... ik heb 2 schroefdoppen, maar de onderste is deskundig dichtgelijmd met pvc lijm, alleen de bovenste dop kan nog open.
wel 1 groot nadeel aan dit model; het neemt behoorlijk veel ruimte in
[afbeelding]
Verwijderd
Dat wil je helemaal niet. Dat maakt je PC zwaarder, en uiteindelijk doet het niks voor je temp.Op donderdag 21 februari 2002 10:11 schreef TD-DMZ het volgende:
Kan ik misschien nog een halve liter xtra kwijt ofzo....
Hoe groter het reservoir, hoe meer water hoe meer warmte er toch afgestaan word ofzo.......Op donderdag 21 februari 2002 11:46 schreef DaBit het volgende:
[..]
Dat wil je helemaal niet. Dat maakt je PC zwaarder, en uiteindelijk doet het niks voor je temp.
Zo niet, maak ik hem gewoon zo klein mogelijk, alleen dan met een gewone dop aan de onderkant ipv zo'n schroefdop.
Verwijderd
Verwijderd
Een groter res. is beter en stabieler want als je geen res hebt schommeld de temp veel sneller (zoals bij een hoge OC opstart) ik zelf merkte heel veel verschil met een groot reservoir in het OC`n kom nu gewoon makkelijker hoog.Op donderdag 21 februari 2002 11:54 schreef TD-DMZ het volgende:
[..]
Hoe groter het reservoir, hoe meer water hoe meer warmte er toch afgestaan word ofzo.......
Zo niet, maak ik hem gewoon zo klein mogelijk, alleen dan met een gewone dop aan de onderkant ipv zo'n schroefdop.
Verwijderd
daar heb je idd wel een punt. een groot reservoir doet natuurlijk dienst als een temp buffer...Op donderdag 21 februari 2002 13:11 schreef a.p.versteeg het volgende:
[..]
Een groter res. is beter en stabieler want als je geen res hebt schommeld de temp veel sneller (zoals bij een hoge OC opstart) ik zelf merkte heel veel verschil met een groot reservoir in het OC`n kom nu gewoon makkelijker hoog.
Verwijderd
Conclusie, ik maak het reservoir zo groot mogelijk....
Verwijderd
niet dat het nut heeft om een 200 liter reservoir te nemen ofzo.Op donderdag 21 februari 2002 13:56 schreef TD-DMZ het volgende:
Dat dacht ik dus ook. Nu met mijn inline systeem, daar zit nog geen liter water in stijgt de cpu temp heel erg snel... Water word ook erg warm. Daarom wil ik dus een reservoir. Hoe groter hoe beter dacht ik dus ook al, niet dat het nut heeft om een 200 liter reservoir te nemen ofzo, maar verschil tussen 1 liter 5 liter is denk ik best te merken, daarom zou dus die ene halve liter bij mij net dat beetje uit kunnen maken.
Conclusie, ik maak het reservoir zo groot mogelijk....
Wel als je dit res. op een koude plek kan plaatsen.
Verder is het natuurlijk interresant als je een groote kelder hebt ofzo waar je een HEEEEEL groot reservoir ik kwijt kan, net zoals die gozer die dat vat onder de grond had gestopt.
Voor mij is dat iig niet mogelijk aangezien me dat alleen al een vermogen aan watterweter gaat kosten
Specs? Zie ondertitel...
Verwijderd
Je hebt wat meer oppervlak van je res als je 'm groter maakt, maar PVC is een goede isolator, dus veel lol heb je er niet van.
Aangezien je nogal veel gaat LANnen, zou ik de hoeveelheid water zoveel mogelijk beperken.
Ok dan, hier zit zeker iets in Dabit.Op donderdag 21 februari 2002 15:52 schreef DaBit het volgende:
Een groter reservoir zorgt er alleen voor dat de evenwichtssituatie (waarbij evenveel warmte in het systeem gestopt word als eruit onttroken word) later optreed. M.a.w.: de tijdsconstante van het systeem is groter. Voor je absolute temp zal het niet veel uitmaken.
Je hebt wat meer oppervlak van je res als je 'm groter maakt, maar PVC is een goede isolator, dus veel lol heb je er niet van.
Aangezien je nogal veel gaat LANnen, zou ik de hoeveelheid water zoveel mogelijk beperken.
Reservoir word dus toch weer iets kleiner. Ik ga van het weekend waarschijnlijk beginnen, dus er kan nog een hele hoop veranderen.
Laat de tips/reacties en verdere dingen maar komen hoor, misschien verander ik dan nog wel 10x van mening
Verder, het woord WC reservoir is idd met een hoop andere dingen te accosieren.........
Wooooot, ik zit net de sig van A.P. Versteeg te lezen.. 2015Mhz uit een XP1800+
Is het echt waar, wat ik niet kan geloven, of is het gewoon een geintje???
Als het waar is, hoe heb je dat in godsnaam voor elkaar gekregen???