[misc] HTML inlezen en exp. op HTTP server Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:29

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Dit is geen scriptrequest!

Dus plz geen slotje :)

Ik zit dus met het volgende probleem. Ik heb een bestandje (HTML) dat op een fileserver staat. Met alleen die user die het kan openen die rechten heeft.

Ik wil nu dat dat bestandje door iedereen gelezen kan worden. Op de een of andere manier weigerd Win2k ad server dit telkens.

Dus wil ik het bestandje op een NT4 machine gaan zetten... Echter: deze machine draait een IIS server dus is het een HTTP server... Ik kan er dus niet rechtstreeks naartoe kopieren... Ik moet dus iets hebben dat het daarnaar toe zetten via ftp of via een soort van script...

Nu is mijn vraag: wat kan ik daar het beste voor gaan gebruiken... Mij lijkt PHP niet echt mogelijk vanwegen IIS...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

IIS -> ASP

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ftp is niet voor niets de afkorting voor "file transfer protocol" als je dat kan gebruiken zou ik dat doen :)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik kan er dus niet rechtstreeks naartoe kopieren...
Waarom niet ?
mits je voldoende rechten op die W2K machine en die NT4 machine kan je toch via het mappen van een netwerk drive (net use ...) een connectie maken met beide servers en zo het bestandje kopieeren ?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:29

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 10:18 schreef TheRookie het volgende:

[..]

Waarom niet ?
mits je voldoende rechten op die W2K machine en die NT4 machine kan je toch via het mappen van een netwerk drive (net use ...) een connectie maken met beide servers en zo het bestandje kopieeren ?
ja kijk, het probleem is dat we hier in een Citrix omgeving zitten, de gebruikers beschikken veelal over een Capio II terminal, die op Windows CE draait dus ik kan daar niet zomaar een netmapping aanmaken, al was dat wel mijn idee...

Het is een beetje moeizaam allemaal!
Ik d8 ook al aan ASP, maar ik zit te kijken met het rechten probleem!, de gebruiker die de lijst moet aanpassen heeft niet alle rechten overal en we zijn niet bereik om die ook alle rechten te geven ivm de andere gegevens en gebruikers!

FTP zat ik ook al aan te denken, maar dan moet ik een n00b FTP aan gaan leren, om nog maar niet te denken dat ik FTP ook daadwerkelijk moet gaan installeren op het netwerk zodat in wezen iedereen toegang heeft tot die FTP (en dat willen we nu net niet!)

'tja het is een beetje lastig allemaal vanwegen die Citrix Terminal omgevening ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020